A putyini Oroszországra emlékeztető magyar módszerekről cikkeztek külföldön

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német konzervatív lap a kormány és a Fidesz tevékenységét értékelő kommentárt közölt keddi számának címoldalán. A svájci konzervatív Neue Zürcher Zeitung a Fideszen belüli hatalmi harccal foglalkozik.

A német lapban Paranoia Orbán Magyarországán – felfordult világ: a konzervatív értékeket nem óvják, hanem hiteltelenítik címmel jelent meg Stephan Löwenstein írása. A szerző ebben – Orbán Viktor miniszterelnök tusnádfürdői beszédét felidézve – kiemelte, hogy a miniszterelnök “ígérete” szerint “az +illiberális+ politikája” összeegyeztethető a szabadság és a demokrácia alapértékeivel, de “nemcsak a beszédei, hanem a tettei is ennek az ellenkezőjére utalnak”.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung tudósítója úgy vélekedett, hogy “Orbán, kormánya és pártja, a Fidesz visszaél a hatalommal, amellyel a magyar választók felruházták őket”, és “rendszeresen manipulálják a demokrácia játékszabályait” pártpolitikai érdekeiknek megfelelően.

Hozzátette: a sajtót “új adótörvényekkel, és úgy tűnik, informális nyomásgyakorlással is” megpróbálják a szolgálatukba állítani, amióta pedig civil szervezeteket rendőrségi intézkedések és közigazgatási eljárások alá vetnek, “további független hangok is veszélyben vannak”.

Egyebek között a Norvég Alapok körüli ügyet ismertetve a FAZ úgy látja, hogy az alkalmazott módszerek a putyini Oroszországra emlékeztetnek. Hozzáfűzte, hogy Magyarország ugyan szuverén ország, de “az EU-ban a közösségre is tartozik, ha megsértik értékeit”, és ez “egy olyan pártcsaládra is vonatkozik, mint az Európai Néppárt, amelynek tagja a Fidesz”.

Löwenstein hangsúlyozta: “Orbán kormányzati praktikái nem óvják, hanem hiteltelenítik a konzervatív értékeket”, és “ezzel is olyan kár keletkezik, amely túlmutat Magyarországon”.

A Neue Zürcher Zeitung Orbán leszámol egy oligarchával címmel közölt cikket a miniszterelnök és az általa még az iskolás időkből ismert nagyvállalkozó, Simicska Lajos viszonyáról, “aki eddig a miniszterelnök egyik legközelebbi bizalmasának számított”. Meret Baumann cikkíró úgy fogalmazott, hogy a Simicska felügyelete alatt álló médiumok, a Hír TV és a Magyar Nemzet jelentős mértékben hozzájárultak Orbán Viktor 2010-es földcsuszamlásszerű választási győzelméhez, a vállalkozó pedig elsősorban a Közgép építőipari cégnek ítélt közbeszerzési pályázatokból profitált számottevően. Baumann a második kormányalakítás elhúzódását, a Simicska bizalmasának számító Németh Lászlóné fejlesztési miniszter leváltását és a reklámadót is annak jeleként értékeli, hogy az oligarcha túlzottan is befolyásossá vált a kormányfő számára. Mint a cikkíró megjegyezte, a reklámadót – a kormánnyal első alkalommal szembehelyezkedve – bírálta a Hír TV és a Magyar Nemzet is.

Baumann ugyanakkor hangsúlyozta: Orbán Viktornak nemigen áll érdekében egy nyílt vita Simicska Lajossal, utóbbinak a kormánypárttal kapcsolatos bennfentes információi és mindenekelőtt médiahatalma miatt.

MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Tovább puhítják Trumpot a támaszpontok átnevezése ügyében

A konföderációs katonai vezetőkről elnevezett támaszpontok átnevezését szorgalmazta Mark Milley tábornok, az amerikai vezérkari főnökök egyesített bizottságának vezetője csütörtökön egy kongresszusi bizottsági meghallgatáson. Milley leszögezte, hogy "nagyon komolyan" kell foglalkozni bizonyos jelképekkel: például a konföderációs zászlókkal, a szobrokkal és a katonai támaszpontok neveivel.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás