Friss hírek

Médiatanács: a testület tiszteletben tartja a jogállami normákat

Nem igaz, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa bírósági ítéleteket hagyna figyelmen kívül – reagált Kiricsi Karola, a hatóság szóvivője Lydia Gall, a Human Rights Watch (HRW) nemzetközi emberi jogi szervezet Balkánnal és Kelet-Európával foglalkozó kutatójának a European Voice című brüsszeli lap szerdai számában megjelent cikkére.

A médiahatóság szóvivője levélben tájékoztatta a HRW kutatóját a médiatanács és a Klubrádió közötti jogvitát érintő kérdésekről. 

Kiricsi Karola levelében kifejtette: azért tartja fontosnak a kutató tájékoztatását, mert egy olyan tekintélyes nemzetközi jogvédő szervezet szavára, mint a HRW, sokan figyelnek a világban, ezért nem lenne szerencsés, ha annak bármelyik szakértője hamis információk alapján jutna hamis következtetésekre.

A szóvivő felhívta a cikk szerzőjének figyelmét arra, hogy ez nem az első ilyen eset lenne, hiszen a HRW ez év elején már közzétett egy jelentést a magyar médiatörvénnyel kapcsolatban, amelynek súlyos tárgyi tévedéseiből arra lehetett következtetni, hogy a jelentéstevők még a magyar médiatörvény szövegét sem olvasták el alaposan. 

Kiricsi Karola levelében visszautasította a cikk szerzőjének azon állítását, mely szerint a médiatanács bírósági ítéleteket hagyna figyelmen kívül. 

“A médiatanács minden esetben tiszteletben tartja a jogállami normákat, és kizárólag e normák alapján jár el, nem is tehetne másképp. Így jár el minden jogvitás ügyében, és így jár el a Klubrádióval folytatott jogvitáiban is” – áll a levélben, amely szerint a médiatanács pontosan a bíróság ítéletének tett eleget azzal, hogy alaki érvénytelenség miatt az összes indulót kizárta a Budapest 95,3 MHz-re kiírt frekvenciapályázatból. 

A magyar médiaszabadság helyzete miatti aggodalmakkal kapcsolatban a hatóság szóvivője levelében emlékeztet arra, hogy nemrégiben volt olyan politikai erő, amelyik azért támadta meg a Népszava című napilap szerkesztőségét, mert az egy magáncég hirdetésének adott helyet a lapban. 

“Sajnálatos, hogy a magyar sajtószabadság e súlyos megsértése miatt a Magyar Elektronikus Újságírók Szövetségén kívül senki sem hallatta a hangját. Még a Human Rights Watch sem” – áll a levélben.

Lydia Gall, a HRW nemzetközi emberi jogi szervezet Balkánnal és Kelet-Európával foglalkozó kutatója a European Voice című brüsszeli lap szerdai számában a Klubrádió ügyéről azt írta, hogy Magyarországnak nem áll szándékában, hogy odafigyeljen a médiaszabadság javítását szorgalmazó EU-felszólításokra.

MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Hamarosan megújul a Kitekintő!

Az elmúlt pár hétben a Kitekintő megújításán dolgoztunk, hamarosan új rovatokkal, szélesebb tartalommal jelentkezünk.  A fejlesztések várhatóan még jövő hét végéig tartanak, addig az oldal csökkentett üzemmódban, illetve esetenként tesztüzemmódban fog működni. 

Read More »

Putyin örökké hatalmon maradna

Vlagyimir Putyin orosz elnök hivatali ideje 2024-ben jár le. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezután visszavonul, különösen most, hogy alkotmányos reformot javasol, amely számos lehetőséget ad neki a határozatlan időtartamú kormányzásra.

Read More »

Az orosz zsoldoshadsereg felemelkedése és bukása

Minden jel arra utalt, hogy a Wagner orosz katonai cég egy új valóság hírnöke, egy olyan valóságé, amelyben a vállalat zsoldoshadserege lehet a "lándzsahegy" egy új, agresszívebb orosz külpolitika élén. A Foreign Policy exkluzív riportja azonban rávilágít, hogy a Wagner jóval kevésbé befolyásos, mint amilyennek látszik.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás