További két gyárát zárhatná be a Fiat

A Fiat-Chrysler csoport és az autóipar helyzetéről nyilatkozott Sergio Marchionne a részben az Egyesült Államokba költözött torinói autógyár vezérigazgatója a Corriere della Sera olasz napilapban.

“Autókat gyártó vasipari munkás vagyok” – jellemezte önmagát az Olaszországban született, kanadai állampolgárként Svájcban élő, de többnyire a detroiti Chryslernél tartózkodó Sergio Marchionne topmenedzser, 2004 óta a Fiat, 2009-tôl a Chrysler vezérigazgatója. A Corriere della Sera címoldalán kezdődő interjúban Marchionne mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az “olasz gyárakat csak akkor lehet megmenteni, ha képesek lesznek Amerikába exportálni”. A Fiat Auto decemberben zárta be a szicíliai Termini Imerese gyárát. A termelés öt helyszínen, (Mirafiori, Cassino, Atessa, Melfi, Pomigliano) folytatódik.  Marchionne szerint, ha az olasz üzemek nem lesznek versenyképesek, a Fiat további két olasz gyárat adhat fel. Marchionne hozzátette, 2004-ben azzal a feladattal bízták meg, hogy mentse meg a csőd szélén álló torinói autógyárat. “Ez sikerült.

A következő lépés a nyereségesség megteremtése volt. A Fiat és a Fiat Industrial a tavalyi évet 4,1 milliárd euró haszonnal zárta” – hangsúlyozta Marchionne. Ami a Fiat-Chrysler jövőjét illeti, a vezérigazgató szerint a Fiat az amerikai vállalat  száz százalékos tulajdonosa lesz vagy a két autógyár egyesül. Marchionne szerint a egyre újabb autótípusokat piacra dobó európai versenytársak stratégiája téves, csak pénzt veszítenek, “az európai autópiacon legalább 2014-ig alacsony lesz a kereslet”. Ezért csökkentette a legnagyobb olasz Fiat-gyár, a torinói Mirafiori a gyártást évi 58 ezer darab járműre.

A Corriere felmérése szerint a Fiat munkaköltsége Olaszországban 26 euró per óra, az Egyesült Államokban 38, Brazíliában 11, Szerbiában alig több mint 4 euró.

Marchionne tagadta, hogy az olaszországi Fiat-gyárakból eltávolították volna a Fiom vasasszakszervezet munkásait, akik nem írták alá a munkaidőemelésről a többi érdekképviselettel szignált ágazati megállapodást. “A szakszervezetek nem parlamentek” – fogalmazott Marchionne. Ezzel egy időben az olasz bíróság jogtalannak ítélte meg három Fiat-munkás és Fiom-tag 2010-ben   történt elbocsátását a basilicatai Melfi gyárából. A Fiat fellebbezett.

MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

Érkezik a Huawei első Google-mentes okostelefonja

A Huawei csütörtökön, a németországi Münchenben bemutatta az első olyan okostelefonját, amely Google-alkalmazások nélkül működik. A kínai technológiai társaság az amerikai kereskedelmi minisztérium kilátásba helyezett korlátozásai miatt fejlesztette az új készüléket az amerikai Google szolgáltatásai nélkül.

Read More »

Engedett a horvát kormány, visszaállítják a megemelt nyugdíjkorhatárt

A horvát kormány teljes egészében elfogadja a népszavazás kiírását kezdeményező szakszervezetek követelését, és visszaállítja a 67 évre megemelt nyugdíjkorhatárt 65 évre, továbbá törvénymódosítási javaslatot nyújt be, hogy azok, akik ezt szeretnék, 65 év felett is dolgozhassanak - jelentette be Andrej Plenkovic horvát kormányfő a csütörtöki kormányülésen.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás