News of the World: végkielégítés Cameron volt szóvivőjének?

A BBC keddi információi szerint a mostanában botrányoktól övezett volt brit bulvárlap, a News of the World volt főszerkesztője több százezer font értékű végkielégítést kapott a lapot birtokló News Internationaltől, mindezt már akkor, amikor Andy Coulson a brit Konzervatív Párt sajtófőnöki tisztségét töltötte be. Emellett az újságtól kapott céges autó is a birtokában maradhatott.

Andy Coulson 2007 januárjában mondott fel a News of the World vasárnapi bulvárlapnál, miután annak királyi ügyekért felelős szerkesztőjét, Clive Goodmant elítélték egy akkori, Vilmos herceget érintő lehallgatási botrány kapcsán. A Konzervatív Pártnál hat hónappal később, 2007 júliusában alkalmazták, ekkor már David Cameron volt a párt vezetője. Innen 2011 januárjában távozott, állítva, az ekkor már folyó telefonlehallgatási ügy kapcsán rá nehezedő nyomás akadályozta feladatai ellátásában. Júliusban letartóztatták korrupció és telefonlehallgatás gyanújával, majd óvadék fejében októberig szabadlábra helyezték.

A volt szerkesztő végkielégítési szerződésével és a pártnál való alkalmazásával kapcsolatban a toryk szóvivője úgy nyilatkozott, egészen mostanáig fogalmuk sem volt arról, hogy az összeg kifizetése, melyet a vállalat és Coulson részletekben intézett, a férfinak a pártnál történő alkalmazását követően is folytatódott. A szóvivő szerint a végkielégítés „magánjellegű ügylet”, hozzátéve: „A felvételi eljárásnak nem része, hogy a lehetséges alkalmazottakat az előző munkahelyeikről kapott végkielégítéseikről kérdezzük.”

A brit Munkáspárt vizsgálatot kezdeményezett azzal kapcsolatban, hogy a médiacég kifizetései Coulson számára mennyiben egyeztethetőek össze a hatályos brit törvényekkel. A párt szóvivője szerint „David Cameronnak most olyan feltételezésekkel kell szembenéznie, miszerint a legfőbb tanácsadóinak egyikét a News International is fizette.”

A News International részéről nem kívántak nyilatkozni az esetről.

Gömöri Roland

Felkapott hírek

Friss hírek

Akadozik Michael Bloomberg választási kampánya

A milliárdos óriási összegeket költ internetes reklámokra, a különböző platformokon történő megjelenésekre, de mindeddig felemás eredménnyel. A százalékos támogatottsága elegendő a továbblépéshez, de két hete rasszizmussal vádolták meg, most pedig a Twitter törölt 70 fiókot egy olyan összevágott videó miatt, mely az elnökjelöltet népszerűsítette.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás