Banális akadály áll a villanyautók elterjedése előtt

Az elektromos autók csatlakozó-típusai körüli vita akadályozta meg, hogy megállapodjanak az egyes országok egy közös európai szabványról. A tét azonban ennél sokkal nagyobb.

Az Európai Unió elektromos közlekedéssel kapcsolatos fókuszcsoportjának lett volna az a feladata, hogy március 31-ig kidolgozzon egy olyan szabványt, amely a mobiltöltők után az Európában gyártott elektromos járművek esetén is egységesítette volna a feltöltésükre szolgáló dugókat. Az egyes országokban használatos típusokról kialakult vita miatt azonban végül nem született megállapodás.

Az EurActiv információi szerint elsősorban a franciák és az olaszok aggályoskodtak a német csatlakozó-típus miatt, bár az eredeti elképzelés szerint épp a német verziót fogadták volna el európai szabványként. A franciák és az olaszok azonban azért vetették el a terveket, mert a német típusú dugókról hiányzott az a biztonsági zár, ami egyes tagállamokban arra szolgál, hogy megvédje a gyerekeket az esetleges balesetektől.

A tét azonban nem egyszerűen a csatlakozók típusának kiválasztása volt, hanem az is, hogy melyik ország autógyártói szerezhessenek így némi előnyt az elektromos autók piacán. A világ nagy autógyártói, a német BMW csoport és a Daimler, a francia Renault és az olasz Fiat, valamint az Európán kívüli Nissan ugyanis mind arra készül, hogy hamarosan elektromos autókat is gyártson, a dugók kapcsán kialakult vita során pedig leginkább az üzleti érdekek forogtak kockán.Az Európai Bizottság a múlt héten indította el „Green eMotion” elnevezésű kezdeményezését, amely éppen az elektromos autók európai gyártásának és használatának népszerűsítésére törekszik. Az elektromos közlekedés mihamarabbi elterjedéséhez kulcsfontosságú tényező lenne a járművek és a csatlakozók szabványosítása, így az, hogy az Antonio Tajani ipar- és vállalkozáspolitikáért felelős európai biztos kérésére összeült fókuszcsoport munkája nem hozott eredményt, végül hátráltathatja az elektromos közlekedés európai elterjedését, amely egybevágna azokkal az uniós célokkal, amik a széndioxid-kibocsátás csökkentését sürgetik.

Kitekintő / Euractiv.hu

Felkapott hírek

Friss hírek

A gazdaságra is veszélyt jelent az új kínai koronavírus-járvány

A gazdasági növekedés a - szintén Kínából indult - súlyos akut légzőszervi szindróma (SARS) kitörése után is megtorpant 2003-ban. Az a járvány közel 800 életet követelt. A szigorúbb megelőző intézkedéseket azonban ezúttal egy potenciálisan fertőzőbb koronavírus ellensúlyozza. Ráadásul a világ második legnagyobb gazdasága a globális növekedés sokkal nagyobb részét teszi ki most, mint 2003-ban. Nem csoda hát, ha a befektetők nyugtalankodnak.

Read More »

A túszul ejtett nemzet

Bár El Salvador nem háborús övezet, akár az is lehetne. Az apró közép-amerikai országban ugyanis az MS-13 és a La 18 rivális bandák irányítják és befolyásolják az élet minden aspektusát, ami miatt a világ egyik legveszélyesebb helyének számít.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás