- Az amerikai inflációs adatra figyel Európa is
- A DE30 folytatja a veszteségek lassú ledolgozását
- Jelentett a H&M és az LVMH
Enyhe nyereséget mutatnak a pénteki kereskedésben az európai tőzsdék, a német DE30 is emelkedik, de továbbra is a lokális csúcsok által meghatározott konszolidációs zóna alatt forog.
A makrogazdasági naptárban ma az amerikai inflációs adat (személyes fogyasztási kiadások) publikálása a legfontosabb esemény, melyet 14:30-kor tesznek közzé, majd 16 órakor érkezik a Michigani Egyetem hangulatindexének végleges olvasata és a lakásértékesítések alakulása. Az amerikai nyitás előtt teszi közzé negyedéves eredményszámait az American Express (AXP.US) és a Chevron (CVX.US).
A DE30 határidős index enyhe pluszban forog ma, de az árfolyam még mindig a lokális csúcsokkal jelölt és a 78,6%-os Fibonacci visszatérési szint alatt húzódó konszolidációs zóna alatt jár.

Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.
Vállalati hírek és banki ajánlások
Az Air France – KLM (AF.FR) konglomerátum hét gépre szóló megrendelést adott le az Airbus (AIR.DE) felé. Négy Airbus A350F típusú gép a tervek szerint 2026-ban kerül átadásra, ami biztosítja majd, hogy a KLM és az Air France légitársaságok megerősítsék pozícióikat, mint a legcsendesebb és legfejlettebb flottával rendelkező áruszállítók. A rendelés része még három darab A350-900 típusú utasszállító gép is, melyet az Air France 2024-ben vehet át.
Nagy a mozgás a divatcégek piacán is, a szektor az LVMH (MC.FR) és a H&M (HMB.SE) teljesítményére reagál. A H&M részvényei közel 6%-kal estek a kereskedés elején, miután a cég a vártnál gyengébb negyedik negyedéves eredményt tett közzé. A befektetőket leginkább a gyenge működési eredmény és a növekvő költségszint bizonytalanította el, valamint az orosz piacról történő kivonulás komoly anyagi vonzata is az eladói oldalt erősíti.
A divatpiac drágábbik végén tevékenykedő LVMH eredményei is kiábrándítóan alakultak sokak számára. Bár maguk az eladási számok az ünnepi időszak miatt 9%-kal emelkedtek, az alacsony profitszintek nem adnak okot túl nagy optimizmusra. A vállalat marketing költségei az év második felében közel 30%-kal nőttek, de eközben a az árbevétel növekedésének üteme lassult. A koronavírus miatt Kínában bevezetett lezárások is hátráltatták a céget.
Forrás: XTB