Piaci körkép: fordított fej-váll alakzat a DAX grafikonján

● Mínuszban az európai tőzsdék
● A DE30 a 14 ezres szintet tesztelte
● A Daimler Truck 10%-os részesedést szerezne a Manz-ban

A borús ázsiai kereskedés után Európában is veszteséget mutatnak a részvénypiacok, de a főbb európai indexek fel tudtak pattanni napi mélypontjaikról, és ledolgozták veszteségük egy részét.  A holland AEX (NED25) és a francia CAC40 (FRA40) vannak leginkább lemaradva, 1,3%-kal, illetve 1,2%-kal csökkennek, míg a brit FTSE 100 (UK100) egészen jól tartja magát, mindössze 0,3%-ot esett vissza. A májusi BMI-adatok közlése nem járt tartós hatással a kereskedés menetére.

A DE30 tegnap újra megpróbálta áttörni a 14.240 pontnál lévő ellenállási zónát, de ezúttal sem járt sikerrel. Az index visszahúzódott és újratesztelte a négy órás intervallumon számolt 200 periódusos mozgóátlagot (H4 – lila vonal), ami egybeesik a legutóbbi lokális mélyponttal.

Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.

Valamivel ez alatt található a 14 ezer pontos támaszzóna, amit korábbi árreakciók, a 38,2%-os visszatérési szint és az 50 periódusos mozgóátlag (zöld vonal) jelölnek ki. Ha a bikák meg tudják védeni ezt a területet és innen el tudnak indítani egy emelkedést, akkor újra az említett 14.240 pontos ellenállás kerülhet fókuszba. Ez egyben egy fordított fej-váll alakzat nyakvonala is, aminek áttörése akár 900-1000 pontos emelkedést is generálhat.

Vállalati hírek

Herbert Diess, a Volkswagen (VOW1.DE) vezérigazgatója egy CNBC-nek adott interjúban elmondta, hogy cége 2025-re átveszi a legtöbb elektromos autót eladó gyártó címet a Teslától.

A BMW (BMW.DE) termelési igazgatója közölte, hogy a német autógyártó továbbra is szeretné elérni 2022-re kitűzött céljait, annak ellenére is, hogy az ukrajnai háború és a kínai korlátozások negatívan befolyásolják a működést. A BMW az ipari központokat érintő szigorú korlátozások közepette alternatív kínai kikötőket és egyéb szállítási módokat használna a gyárak ellátására.

Forrás: XTB

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, ezt most kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!
Jelen tartalmat az XTB S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el. A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak. A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 85%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12, Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Hozzászólások ()

Friss hírek