Piaci körkép: a Henkel marad Oroszországban

● Vegyes mozgás az európai tőzsdéken
● A DE30 ismét a 14.500 pontos ellenállási zónát támadta
● Az Airbus lassítani kényszerülhet az A350-esek gyártási ütemén

Vegyesen forognak az európai részvénypiacok kedden, a francia, brit, orosz és lengyel tőzsdék mínuszban járnak, míg a német, holland spanyol és olasz indexek emelkednek. A gazdasági naptár ma jórészt üres, az amerikai ISM nem feldolgozóipari index publikálása 16 órakor az egyetlen figyelemre méltó esemény. Az ISM adatok azonban az utóbbi időben nem mozgatták meg túlságosan a piacokat, így ez ma sem várható.

A DE30 el tudott indítani egy felfelé tartó mozgást, miután 14.350 pont környékén egy dupla alj formációt rajzolt. Az index később áttörte a 14.500-14.550 pont közötti ellenállási zónát, ami már többször volt fontos ársáv az utóbbi hetekben, most pedig ez a szint jelzi az említett dupla alj formáció nyakvonalát is.

Forrás: xStation5
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a bemutatott adatok a korábbi teljesítményadatokra utalnak, és ez nem megbízható mutatója a jövőbeni teljesítménynek.

Elméletileg innen egy 200 pont körüli emelkedés következhet, ami az indexet a 15.750 pontos területre tolná, de ez a mozgás nem indult meg, az árfolyam visszahúzódott és most ismét 14.500 pont alatt forog. Forrás: xStation5

A nyugati vállalatok orosz piacról történő tömeges menekülése, és a maradókat érő kritikák ellenére a Henkelnek (HEN3.DE) nincs szándékában felfüggeszteni működését Oroszországban. A társaság közölte, hogy bár a teljes kivonulást nem tervezi, teljes mértékben meg kíván felelni az érvényes szankciós követelményeknek. Azt ugyanakkor még márciusban bejelentette a Henkel, hogy leállítanak minden új oroszországi befektetést.

A KION Group (KGX.DE) bejelentette, hogy visszavonja az idei pénzügyi évre kiadott hivatalos eredmény-előrejelzését. A cég közölte, hogy a koronavírus miatti korlátozások és a háború okozta bizonytalanság miatt döntöttek az előrejelzések visszavonásáról.

A Reuters riportja szerint az Airbus (AIR.DE) a katari légitársasággal fennálló vitája miatt visszavont egy harmadik A350-es típusra szól megrendelést is, melyet a Qatar Airways vásárolt volna meg. A Qatar Airways már 23 darab A350-es repülőt tart a földön a vita tárgyát képező festési hibák miatt, amiért több mint 1 milliárd dolláros kompenzációra lenne jogosult, amennyiben a bíróság a légitársaságnak ad igazat. A Qatar Airways szerint a hibák veszélyeztetik a repülésbiztonságot.

Szintén az Airbus vállalattal kapcsolatos hír, hogy a fenti vita és az orosz légiközlekedési piacra kivetett szankciók miatt a cég az Airbus A350-es típus gyártási ütemének tervezett felpörgetésének elhalasztásán gondolkodik.

Elemzői lépések

● A Munich Re (MUV2.DE) részvényeire vonatkozó ajánlását „egyenlő súlyozás”-ra rontotta a Morgan Stanley. A célár 275 euró.

Forrás: XTB

Jelen tartalmat az XTB S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el. A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak. A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 85%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12, Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Hozzászólások ()

Friss hírek