Elmúlt a Continental nyári optimizmusa

● Jellemzően pluszban az európai piacok
● A DE30 kereskedési sávja felső határát teszteli
● A Continental rontotta éves előrejelzését

Túlnyomórészt pozitív elmozdulásokat láthatunk az európai részvénypiacokon az új hét kezdetén, Nyugat-Európában 0,2-0,5% közötti emelkedésben vannak az indexek, német DE30 és az olasz FTSE MIB (ITA40) teljesítenek a legjobban, a francia CAC40 (FRA40) viszont lemaradt és 0,1%-os mínuszban áll jelenleg.

Az októberi német Ifo indexeket ma reggel 10-kor tették közzé, a jelenlegi helyzet megítélését tükröző alindex 100,4 pontról 100,1 pontra süllyedt (várt: 99,4 pont), míg az üzleti várakozások alindexe 97,3 pontról 95,4 pontra csökkent (várt: 96,4 pont). Fentiek eredőjeként a fő index 98,8 pontról 97,7 pontra esett (várt: 97,9 pont), ami a legalacsonyabb érték 2021 áprilisa óta. Az Ifo Intézet közgazdászai elmondták, hogy a német gazdaság egy nagyon kellemetlen őszi időszakon megy keresztül az ellátási láncok akadozása és az emelkedő költségszintek miatt, aminek következtében a negyedik negyedéves GDP várhatóan csak 0,5%-kal fog nőni.

A DE30 múlt hét végén a kereskedési sávjának felső határa felé mozdult és az új hét kezdetén is itt ragadt, a 15.550 pontos területet tesztelve.
A mai nyitás utáni gyors esést megállította az 50 órás mozgóátlag (zöld vonal) és az index hamar visszatért a 15.550 pontos területre, amit az augusztusi korrekciós szakasz 61,8%-os visszatérési szintje jelöl.

Forrás: xStation5

Ha a bikák kezében marad az irányítás, a kereskedési sávból történő kitörés következhet, ennek elvárt mértéke pedig 180 pont körüli emelkedést eredményezhet, ami a 78,6%-os visszatérési szint teszteléséhez vezethet a 15.760 pont körüli területen.

Vállalati hírek

A Continental (CON.DE) rontotta éves előrejelzését és immár 5,2-5,6% közötti működési profitmargint vár a korábbi előrejelzésben szereplő 6.5-7.0% helyett. A Continental arra számít, hogy a globális autógyártás csak 1%-kal nő idén, szemben az augusztusban várt 8-10%-os mértékkel. A társaság az egész éves árbevételt 32,5-33,5 milliárd euró közé várja, ami 1 milliárdos csökkenés az augusztusi becsléshez képest, a nyersanyagköltség viszont várhatóan 550 millió euróval több lesz.

Ola Kallenius, a Daimler (DAI.DE) vezérigazgatója közölte, hogy cége azzal próbálja meg enyhíteni a félvezetőhiány okozta gondokat, hogy fejlettebb chipeket építenek be az autókba. Kallenius elmondta, hogy a jelenlegi hiány legfőképpen az olcsóbb, legegyszerűbb chipeket érinti, a fejlettebb félvezetőknél kevésbé érezhető a probléma. A vezérigazgató azt is közölte, hogy a szélesebb körben vett félvezetőpiacon várhatóan 2023-ig nem lesz fellélegzés.

Forrás: XTB

Az elemzés teljes verziója a Continental (CON.DE) technikai elemzésével ingyenes regisztráció mellett elérhető az xStation platformon.

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, most ezt is kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!

  • Kockázati felhívás
Jelen tartalmat az X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat, nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el.
A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak.
A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 81%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12. Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

Különmegbízottat nevezett ki a Nyugat-Balkánra Boris Johnson

Boris Johnson brit miniszterelnök kinevezett egy nyugat-balkáni ügyekért felelős különmegbízottat annak jeléül, hogy az Egyesült Királyság elkötelezett a régió stabilitása és prosperitása iránt. A nyugat-balkáni politikai helyzetet a NATO külügyminisztereinek rigai találkozóján, valamint a G7 külügyminiszterek liverpooli találkozóján is megvitatják majd.

Read More »

Leave a Reply