Piaci körkép: teljesen új modell gyártásába kezd a BMW

● Vegyes mozgás az európai tőzsdéken
● A DE30 a 15.800 pontos ellenállást teszteli
● A Vonovia 5 milliárd eurós vállalati kötvénykibocsátást tervez

Vegyes hangulatban folyik a kereskedés Európában Jerome Powell Fed-elnök mai beszéde előtt, melyet a virtuális Jackson Hole szimpóziumon fog tartani délután 4-kor. A nyugat-európai részvénypiacok enyhe nyereséget mutatnak, míg a kontinens keleti felén inkább lefelé tartanak az árfolyamok.

14:30-kor érkezik egy sor amerikai makroadat, ezek azonban várhatóan nem okoznak majd komolyabb elmozdulásokat a tőzsdéken, inkább Powell beszéde alatt nőhet meg a volatilitás.

A DE30 tegnap reggel ismét egy erős eladási hullámmal indította a kereskedést, de a kezdeti ijedtség után az index a 15.745 és 15.800 pont közötti sávban oldalazott. Ennek a sávnak a felső határát teszteli ma az árfolyam, ami a 2021 júliusában indult emelkedő szakasz 23,6%-os visszatérési szintje is egyben.

Forrás: xStation5

A bikáknak ma reggel még nem sikerült e szint fölé tolni az árfolyamot, de nem adják fel, az index továbbra is 15.800 pont közelében tartózkodik. Ha sikerülne áttörni ezt a szintet, a következő főbb ellenállást 15.850 pont körül érdemes figyelni, itt húzódik a 200 órás mozgóátlag (lila vonal).

Vállalati hírek

A Bloomberg riportja szerint a Vonovia (VNA.DE) 5 milliárd eurós tőkeemelésre készül vállalati kötvénykibocsátás útján. A bevétel egy részét a Deutsche Wohnen (DWNI.DE) akvizíciójára használnák, melyre a Vonovia nemrég adta be második, végleges vételi ajánlatát. Ha a terv  megvalósul, ez lenne a legnagyobb értékű euróban denominált kötvénykibocsátás 2020 szeptembere óta.

Oliver Zipse, a BMW (BMW.DE) elnöke a CNBC-nek adott interjújában elmondta, hogy a cég egy új prémium (high-end) modell bemutatására készül év végén, amit a BMW Dél-Karolinában található üzemében gyártanának és az amerikai piacon, valamint globálisan is értékesíteni fogják. Zipse azt is elmondta, hogy az új modell nem egy már meglévő típus utódja lesz, hanem egy vadonatúj konstrukció.

Forrás: XTB

Az elemzés teljes verziója további vállalati hírekkel és a Vonovia (VNA.DE) technikai elemzésével ingyenes regisztráció mellett elérhető az xStation platformon.

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, most ezt is kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!

  • Kockázati felhívás
Jelen tartalmat az X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat, nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el.
A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak.
A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 81%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12. Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

Célegyenesben a veszteséges Air India privatizációja

Az indiai kormányzat még a koronavírus-járvány előtt jelentette be, hogy teljes egészében megválna az Air India légitársaságtól, amely már a vírusválság előtt is jelentős adósságot halmozott fel. Korábban a tulajdonrész felének értékesítésével próbálkoztak, de akkor nem akadt egyetlen ajánlattevő sem.

Read More »