A Heineken várakozások feletti első féléves eredményt tett közzé ma, de az év hátralévő részére nehéz körülményekre számít az emelkedő költségszintek és a koronavírus-járvány további negatív hatásai miatt.
A holland sörgyártó, ami a Heineken kívül több más sörmárkát (Amstel, Birra Moretti, Edelweiss, Gösser, …) is birtokol, az egyszeri költségekkel nem számolva a működési profit duplázódásáról számolt be és 1,63 milliárd eurós nyereséget ért el, jelentősen meghaladva az 1,22 milliárdos elemzői konszenzust.
„A sörmárkák forgalma 9,6%-kal nőtt, ezen belül a Heineken sörök értékesítése 19,6%-kal emelkedett, több mint 50 piacon sikerült kétszámjegyű növekedést elérni. ” – ondta el Dolf van Den Brink, a Heineken vezérigazgatója.
https://www.instagram.com/p/CQyfD1uMKNI/
Emelkedő költségek
A pozitív első féléves adatok ellenére a Heineken rázósabb második félévre számít, az anyagköltségek emelkedése már 2021 hátralévő részében is éreztetni fogja hatását és 2022-ben is magasabb árupiaci árfolyamokkal tervez a cég, ami a profitszinteket is nyomás alá helyezi. E mellett a marketing és értékesítési költségek is emelkedni fognak az eredeti terveknek megfelelően, így idén már nem növekedés, hanem az értékesítés támogatása lesz a középpontban.
Mindezek következtében a Heineken a második félévben már a tavalyinál alacsonyabb működési nyereségre számít, és ahogy korábban is jelezték, az éves eredményszámok a 2019-es szintek alatt maradnak.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.