Piaci körkép: növekedni akar a Deutsche Telekom

Vegyesen mozognak az európai részvénypiacok csütörtökön, a francia CAC40 (FRA40) pluszban forog, de a német DAX (DE30) és a holland AEX (NED25) már 0,2%-os mínuszban jár, a brit UK FTSE100 (UK100) és a lengyel WIG20 (W20) pedig 0,4% feletti esést mutat. A mai gazdasági naptár meglehetősen üres, a 14:30-kor érkező amerikai munkanélküliségi adat a nap fontos eseménye.

A DAX határidős indexe (DE30) erősödött az ázsiai kereskedés idején, de az európai nyitás után a német index visszaesett és törölte a nyereségét. Az index a 15.210 pontos ellenállásról húzódott vissza, amit korábbi árreakciók és a 30 órás mozgóátlag jelölnek ki. (kék vonal, órás bontás).

A DAX (DE30) ezzel alacsonyabb csúcsot rajzolt és fenntartotta negatív struktúráját, de a kereskedőknek arra is figyelniük kell, hogy az index tud-e alacsonyabb mélypontot rajzolni. A legutóbbi mélypont körüli támaszzóna 15.010 pontnál kulcsfontosságú, ennek áttörése megnyitná az utat 14.850 pont felé. Másrészről, ha a bikák vissza tudnák szerezni a kontrollt, akkor először az említett 15.210 pontos rövidtávú ellenállást érdemes figyelni.

Forrás: xStation5

Vállalati hírek 

A Deutsche Telekom (DTE.DE) hároméves növekedési tervet mutatott be. A terv részeként a kiigazított részvényenkénti nyereség (EPS) közel 50%-kal nőne 2024-ig. 1,75 euróra. A társaság azt is közölte, hogy a nyereség 40-60%-át osztalékként tervezik kifizetni. Elmondták, hogy a cég kedvező kondíciók mellett többségi részesedést szerezne az amerikai T-Mobile US leányvállalatában, ennek formája valószínűleg annak az opciónak a lehívása lehet, melynek keretében további részvényeket vásárolhatnak a SoftBank-csoporttól.

A Deutsche Bank (DBK.DE) közölte, hogy 2023 végéig 200 milliárd eurónyi hitelkeretet tervez biztosítani ESG befektetések finanszírozására – ez két évvel rövidebb időszak a korábban tervezettnél. A Deutsche Bank 2021 első negyedévének végéig 71 milliárd euró hitelt nyújtott ESG befektetésekre. A német hitelező továbbá 2025-ig vezető pozícióinak legalább 30%-át női munkavállalókkal szeretné betölteni, 5400 autót számláló flottájának üzemanyag-fogyasztását pedig mérsékelné.

Forrás: XTB

Az elemzés teljes verziója további vállalati hírekkel és a Südzucker technikai elemzésével ingyenes regisztráció mellett elérhető az xStation platformon.

Amennyiben nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát próbálni a tőzsde világában, most ezt is kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámlán!

  • Kockázati felhívás
Jelen tartalmat az X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat, nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el.
A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak.
A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 81%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12. Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.

Friss hírek

Célegyenesben a veszteséges Air India privatizációja

Az indiai kormányzat még a koronavírus-járvány előtt jelentette be, hogy teljes egészében megválna az Air India légitársaságtól, amely már a vírusválság előtt is jelentős adósságot halmozott fel. Korábban a tulajdonrész felének értékesítésével próbálkoztak, de akkor nem akadt egyetlen ajánlattevő sem.

Read More »