Az USA-ban 20%-ra csökkent a hagyományos személyautók piaci részesedése

A SUV-ok előretörése Európában is igen látványos, de a trend az Egyesült Államokból indult, ahol a városi terepjárók mellett a platós kisteherautók is komoly szeletet hasítanak ki az autóeladásokból.  

https://www.instagram.com/p/CLC6iTyht0F/

2017-ben még „csak” 65% volt az Egyesült Államokban a „light trucks” gyűjtőnévvel besorolt személyautó kategóriák piaci részesedése, amelybe a városi terepjárók, a minibuszok és a platós kisteherautók tartoznak, de mindössze három év alatt újból jelentősen zsugorodott és az USA-ban csak szedánként emlegetett hagyományos személyautók eladásai 2020-ban már csak a piac 20%-át tették ki.

Ha az egyes gyártókat külön vizsgáljuk, még nagyobbak az eltérések, az eleve sok testesebb modellt előállító amerikai cégeknél már szinte jelentéktelen a kisebb modellek eladása. A GM-nél például tavaly már csak az értékesítési árbevétel 8%-át tették ki a hagyományos személyautók, míg a Fiat-Chrysler-nél 9% volt ez az arány.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Kihalófélben a hagyományos amerikai szedán

2025-re minden második új autó SUV lehet Németországban

Forrás: Businessweek / Instagram

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »