Az Apple lett a világ legértékesebb márkája

Három év után ismét az Apple a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2021-es Global 500 ranglistája szerint.

A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke – ami 87 százalékkal nőtt egy év alatt – 263,4 milliárd dollár. A cég tavaly a harmadik, egy évvel korábban és az azt megelőző évben egyaránt a második volt a listán. Az Amazon.com, az előző három év listavezetője – amelynek márkaértéke 15 százalékkal 254,2 milliárd dollárra emelkedett – a második helyre szorult vissza.

A Google a tavalyi második helyről a harmadikra csúszott vissza, márkaértéke 1 százalékkal 191,2 milliárd dollárra nőtt.

https://www.instagram.com/p/CKgQBreAGoz/

Az első tízes csoportban a Microsoft, amelynek márkaértéke 117,1 milliárd dollárról 140,4 milliárd dollárra nőtt, megőrizte negyedik helyét. Nincs változás az ötödik helyen sem: a Samsung márkaértéke 94,5 milliárd dollárról 102,6 milliárd dollárra emelkedett.

A tavalyi nyolcadik helyről a hatodik helyre jött fel a Walmart amerikai kiskereskedelmi cég, piaci márkaértéke 77,5 milliárd dollárról 93,19 milliárd dollárra nőtt. A hetedik helyen maradt a Facebook, amelynek értéke 79,8 milliárd dollárról 81,48 milliárd dollárra emelkedett. A tavalyi hatodik helyről a nyolcadikra csúszott vissza a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 80,1 milliárd dollárról 72,8 milliárd dollárra csökkent. A listán a kilencedik a Verizon (68,9 milliárd dollár), a tizedik pedig a WeChat (67,9 milliárd dollár).

A legnagyobb nyertesek és vesztesek

Azt, hogy mekkora befolyása van a technológiai innovációnak a brandérték alakítására, a legjobban a Tesla esete bizonyítja. Az elektromos autógyártó márkaértéke egy év alatt 158 százalékkal 32 milliárd dollárra emelkedett; ilyen jelentős drágulást a listán szereplő egyetlen cég sem ért el.

Az értéknövekedés tekintetében a második az Alibaba.com, amelynek márkaértéke 108 százalékkal 39,2 milliárd dollárra nőtt.

A pandémia különösen érzékenyen érintette a légiközlekedésben érintett cégeket: a repülőgépgyártó Boeing márkaértéke 40 százalékkal 13,6 milliárd dollárra csökkent, az Airbusé pedig 36 százalékkal 9,1 milliárd dollárra esett, míg az American Airlines légitársaság márkaértéke 40 százalékkal 5,3 milliárd dollárra süllyedt.

Forrás: MTI / Brand Finance

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »