A kínai e-kereskedelmi óriáscégeknek jól jött a koronavírus

Kína e-kereskedelmi és élelmiszer-kiszállítással foglalkozó óriásai élvezik az online vásárló fogyasztók egyre növekvő számát, ami egyúttal jelentősen felgyorsítja egyes vállalkozások digitalizációját.

Ahogy enyhültek a koronavírus-korlátozások a világ második legnagyobb gazdaságában, a kínai játékosok igen erős bevételeket jelentettek a második negyedévről.

“A Covid-19 utáni időszakban tovább gyorsul a digitalizálás üteme, egyre több fogyasztó tér át az offline vásárlásról az online módszerre, ami ezáltal egyre inkább beépül a köztudatba és normává válik a társadalomban” – magyarázta a Jefferies egyik stratégája az Alibaba júniussal zárult negyedéves jövedelmét tárgyaló legújabb feljegyzésében.

A Meituan Dianping, Kína legnagyobb online házhozszállító szolgáltatója 2,2 milliárd jüan (319,5 millió dollár) nettó nyereségről számolt be, ami több mint 152 százalékos növekedést jelent 2019 második negyedévéhez képest.

Bár tény, hogy a cég szállodai és utazási divízióinak működési nyeresége 11,9 százalékkal visszaesett a tavalyihoz képest, az élelmiszer-kiszállításhoz kapcsolható bevétel 65 százalékkal emelkedett, mivel egyre többen rendeltek házhoz ételt. A Meituan azt is elmondta, hogy a szegmensben az új márkák száma több mint 110 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.

“A világjárvány felgyorsította az éttermek online térbe történő ‘átvándorlását’, növelve a platformon jelen lévő, kiváló minőséget kínáló kereskedők körét” – mondta a vállalat egy sajtóközleményben.

Időközben az Alibaba 153,75 milliárd jüan árbevételt jelentett az április-júniusi negyedévben, ami 34 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakához képest. Ez a növekedési ütem magasabb volt, mint az év első negyedévében (ami egyébként szintén rekordnak számított). És hasonlóan a Meituanhoz, az Alibaba ételszállító szolgáltatása, az ele.me esetében is javultak a számok.

A JD.com, az Alibaba riválisa szintén erős bevételeket hozott. A társaság szerint a második negyedévi nettó jövedelem 16,45 milliárd jüan (2,32 milliárd dollár) volt, ami több mint 2500 százalékos (!) növekedést jelent a tavalyi év azonos hónapjaihoz mérve.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: CNBC

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »