A BMW optimistán tekint a jövő felé

Tizenegy éve az első alkalommal veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé.

A BMW AG az április-júniusi negyedévben 19,973 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert összes márkája értékesítése után, 22,3 százalékkal kevesebbre a 2019 második negyedévi 25,715 milliárd eurónál. A csoport adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye 666 millió euró hiányba fordult 2,201 milliárd euró többletből. A bevételarányos jövedelmezőség a tavalyi 8,0 százalékról 9,5 százalékponttal, 1,5 százalékos veszteségtermelésbe fordult.

A második naptári negyedév nettó eredménye 212 millió euró veszteség lett az egy évvel korábbi 1,480 milliárd euró nyereség után. Az egy részvényre jutó nettó eredmény a törzsrészvények esetében 0,35 euró veszteség lett 2,21 euró nyereség után. A BMW csoport tizenegy éve első alkalommal szenvedett el negyedéves veszteséget.

A naptári év első hat hónapjában a BMW AG értékesítési árbevétele 10,3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, 48,177 milliárd euróról 43,225 milliárd euróra. Működési (EBIT) eredménye 82,3 százalékkal 498 millió euróra zsugorodott 2,815 milliárd euróról, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 4,6 százalékponttal 1,2 százalékra csökkent 5,8 százalékról.

A csoport nyeresége 82,5 százalékkal, 362 millió euróra csökkent a 2019 első fél évi 2,068 milliárd euróról. Az egy törzsrészvényre jutó nyerség 0,49 euró lett, 84,0 százalékkal alacsonyabb az előző évi 3,06 eurónál.

Az idei második negyedévben a BMW konszern összesen – a BMW, MINI és Rolls-Royce márkákból – 485 ezer személygépkocsit szállított le megrendelőinek, 25,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 650 ezernél. A vivőmárka, a BMW kiszállításai 23,2 százalékkal csökkentek 430 ezerre, MINI-t 38,4 százalékkal kevesebbet, 54 ezret értékesített a konszern, Rolls-Royce-t pedig 707 darabot, 46,8 százalékkal kevesebbet. Motorkerékpárból 42 ezret adtak el a második negyedévben, 23,2 százalékkal kevesebbet a tavalyi második negyedévi 55 ezernél.

Az év első felében 963 ezer személygépkocsit értékesítettek, 23,0 százalékkal kevesebbet a 2019 első fél évi 1,250 milliónál. A motorkerékpárok értékesítése 17,7 százalékkal 77 ezerre csökkent – 93 ezerről.

A gyártó mindezek ellenére bizakodó

A BMW csoport az eredménye romlását mutató negyedéves és féléves beszámolója alkalmából megerősítette a koronavírus-járvány káros világgazdasági következményeihez képest ambiciózus gazdálkodási tervét a 2020-as naptári évre vonatkozóan. Azzal a feltételezéssel élve, hogy a járványvédelmi korlátozások miatt minden jelentős piacán a kereslet számottevő csökkenésével kell szembenéznie, bevételarányos jövedelmezősége csökkenését vetíti előre. A személygépkocsi üzletágban a bevételarányos jövedelmezőség így 0-3 százalék, a motorkerékpár üzletágban pedig 3-5 százalék lehet majd.

A konszern vezérigazgatója, Oliver Zipse „óvatos optimizmusának” adott hangot az év második felében elérhető eredménnyel kapcsolatban: „azonnali reakciónkkal és stratégiánk következetes végrehajtásával az év első felében korlátozni tudtuk a járvány káros következményeit” – mondta. Rámutatott, hogy a járvány által a világ többi részénél korábban érintett Kínában a második negyedévben már 17 százalékkal nőttek a BMW eladásai az egy évvel korábbihoz képest.

Nicolas Peter pénzügyi igazgató szerint miközben „Kínában a vártnál jobban alakultak az értékesítések”, már más fontos piacokon, az Egyesült Államokban és Európában is észlelhetőek a javulás jelei. „Júliusban az eladások már meghaladták az egy évvel korábbit” – mondta. Rámutatott ugyanakkor, hogy a BMW 21,7 milliárd eurós forgóeszköz állományával megfelelő tartalékokkal rendelkezik a kihívások kezeléséhez. Mindenesetre számos beruházási terüket elhalasztották, illetve felülvizsgálat alá vették – tette hozzá.

A járványvédelmi leállások után június vége óta a BMW összes gyára a megszokott munkarendben dolgozik világszerte. „Szoros figyelemmel követjük a fejleményeket és minden piacon a kereslethez igazítjuk a termelésünket” – mondta Oliver Zipse.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI

Friss hírek