● Javítani próbálnak az európai részvények
● A DAX az overbalance szerkezet alsó határáról pattant fel
● A Lufthansa (LHA.DE) a belga állam mentőcsomag megszerzésével küzd
Az európai piacok a tegnapi csúnya zárásnál is alacsonyabban kezdték a napot, de a főbb indexek gyorsan vissza tudtak térni legalább a záróértékeik közelébe, a DAX már 0,5%-os emelkedésben van. Kivételt képez a lengyel WIG20 (W20), ami tegnap zárva tartott, így egy 3%-os eséssel reagált a történésekre.
Technikai elemzés
A DAX (DE30) mintegy 9%-ot esett a járvány utáni lokális csúcsáról a ma éjjeli kereskedésben elért mélypontjáig. Az index esése ugyanakkor megállt a 11.800 pontos szint közelében és ahogy a grafikonon látszik, ez a szint már korábbi ármozgásokban is szerepet kapott, illetve itt található az overbalance-szerkezet alsó határa (narancssárga doboz). A korrekció mértéke megegyezett a legutóbbi nagy visszahúzás mértékével, és megindult a visszarendeződés, ami egy bátorító jel a bikák számára.

Forrás: xStation
Másrészről viszont az 50 órás mozgóátlag keresztezni készül a 200 órás mozgóátlagot (narancssárga kör), ezt a formációt pedig “halálkeresztnek” hívják és egy esést előrejelző mintának tekinthető. Ez a jelzés azonban sokszor késve érkezik, így a befektetőknek csak akkor érdemes komolyabb figyelmet szentelnie ennek, ha az árfolyam az overbalance-szerkezet alsó határa alá esne le.
Vállalati hírek
A L’Echo riportja szerint megakadtak a tárgyalások a Deutsche Lufthansa (LHA.DE) – mint a Brussels Airlines tulajdonosa – és a belga kormány között. A két fél a német légitársaságnak nyújtandó állami mentőcsomag részleteiről tárgyalt, de nem tudtak megegyezni abban, hogy a Lufthansa milyen szankciókat vállaljon az egyezség feltételeinek megszegése esetében.
Az M.M. Warburg elemzői egy borús hangvételű jegyzetet adtak ki az MTU Aero Engines-szel (MTX.DE) kapcsolatban. Véleményük szerint az MTU részvényeiben látott visszapattanás nem tükrözi a szektor vezetőinek pesszimista várakozásait. Közölték, hogy a légiközlekedési ipar kilátásai nem javultak számottevően azóta, hogy a repülőgépgyártók a termelési mennyiségek csökkentéséről döntöttek a koronavírus-járvány következményeként. A részvényre vonatkozó ajánlásukat a korábbi “tartás”-ról “eladás”-ra rontották, a célárat pedig 128 euróban határozták meg.
Forrás: XTB
Amennyiben pedig nem csak tájékozódna, hanem ki is szeretné magát kipróbálni a tőzsde világában, ezt most kockázat nélkül megteheti egy ingyenes demószámla nyitásával!
- Kockázati felhívás
Jelen tartalmat az X-Trade Brokers Dom Maklerski S.A. (KNF No. DDM-M-4021-57-1/2005) hozta létre. A közölt tartalom a 2014/65/EU irányelv 24. cikkének (3) bekezdése értelmében vett marketingkommunikáció, és nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési kutatásnak. A tartalom általános alapon képviseli szakembereink véleményét, és nem veszi figyelembe az egyes olvasók személyes körülményeit, befektetési tapasztalatait vagy a jelenlegi pénzügyi helyzetét. Továbbá a tartalmat, nem a befektetési kutatás függetlenségének előmozdításához szükséges jogi követelményeknek megfelelően készítették el.
A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak.
A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 79%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12. Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.
- Kockázati felhívás
A múltbeli teljesítmény vagy a jövőbeli előrejelzések nem garantálják a jövőbeli teljesítményt vagy eredményeket. Az információkat felhasználó olvasóknak fontolóra kell venniük a veszteség magas kockázatát. Az XTB Limited nem vállal felelősséget a kereskedők bármilyen fajta veszteségéért, amelyek az említett információk felhasználásából adódhatnak.
A CFD-k összetett instrumentumok, e tőkeáttétes eszközök használata magas kockázattal jár, ahol a teljes tőkéje veszélynek van kitéve. A lakossági befektetők 79%-a pénzt veszít a CFD termékek kereskedése során. Mérlegelje, hogy tisztában van-e a CFD-k működési elvével és hogy meg engedheti-e tőkéje elvesztésének magas kockázatát. XTB Limited engedélyezte és szabályozza a Ciprusi Értékpapír- és Tőzsdebizottság, CIF Licensz szám 169/12. Az XTB Limited bejegyzett székhelye: Pikioni 10, Épület: Highsight Rentals Ltd, 3075, Limassol, Ciprus.