DAX-elemzés: rossz hírek jöttek az autóiparból


A rovat támogatója az XTB

A főbb európai indexek gyengén kezdték a hete, bár a visszaesések mértéke korlátozott, ahogyan az ázsiai piacokon sem voltak ma nagyobb mozgások. A technológiai részvények és az utazási cégek a nap eddigi vesztesei.

● Az európai indexek gyenge lábakon kezdték meg a hetet

● A Daimler (DAI.DE) várhatóan új elbocsátásokat jelent be

● A Volkswagen (VOW3.DE) legtöbb kínai üzeme zárva marad február 17-ig

Csökkenő német GDP várható a negyedik negyedévre?

A német gazdaságról közölt előző heti nyers adatok alapján az ország ipara továbbra is szenved. Az ipari termelés csökkent decemberben és a gyáripari megrendelések száma egy évtizede a legnagyobb mértékben zuhant. Az adatok publikálása nyomán a közgazdászok felülvizsgálták korábbi előrejelzéseiket és immár a német GDP 0,1%-os csökkenését prognosztizálják 2019 utolsó három hónapjára vonatkozóan. Ez már a második visszaesés lenne az év folyamán, ugyanis a második negyedéves adat is csökkenést mutatott. A német statisztikai hivatal pénteken reggel 7 órakor közli majd az előzetes GDP-adatokat.

A DAX (DE30) múlt héten felfelé ugrott meg a 12.975 pontnál található kritikus támaszszintről. Ez a szint valóban különleges fontossággal bír, ugyanis itt található az overbalance-struktúra alsó határa (sárga doboz) és a felfelé tartó trendvonal is. Meg kell jegyezni, hogy a felpattanás során nem sikerült meghaladni a korábbi csúcsot (13.635 pont), ami a bikák gyengeségének jele lehet, mivel az erről a szintről történt korábbi felpattanások eddig rendre magasabb csúcsra vitték az indexet. Egy nagyobb esés esetén az említett 12.975 pontnál kialakult zóna tekinthető a kulcstámasznak. A felfelé tartó trendvonal – ami jelenleg 13.010 ponton áll – is nyújthat némi támaszt az indexnek. A rövidtávú ellenállást a 13.635 pontos szintnél érdemes keresni.

Vállalati hírek

A Wirecard (WDI.DE) az SAP (SAP.DE) hivatalos fejlesztői partnere lett. A két német társaság úgy döntött, hogy kiterjesztik a régóta fennálló stratégiai partnerségüket annak érdekében, hogy újabb megoldásokat fejlesszenek az ügyfeleiknek. Az együttműködés a felhőalapú megoldásokra fog fókuszálni, de az Új Mobilitás területen is várható közös munka.

A Handelsblatt riportja szerint a Daimler (DAI.DE) kedden, a negyedéves eredményeinek közzétételekor egy újabb 15.000 fős elbocsátást fog bejelenteni. A lépés 1,4 milliárd eurós megtakarítást tesz lehetővé. A német társaságtól azt várják, hogy újra a nyeresége projektek felé irányítják tevékenységük fókuszát és átdolgozzák modellkínálatukat.

Szintén a Handelsblatt jelentette, hogy a Thyssenkrupp (TKA.DE) az acélipari részleg vezetőjének leváltására készül. Premal Desait várhatóan Bernhard Osburg váltja a hónap végén. Osburg korábban az értékesítési részlegért volt felelős. Az acélipari részleg a tervek szerint az átalakítások végeztével a Thyssenkrupp-csoport fő rész lesz.

A Dow Jones riportja szerint az Airbus (AIR.DE) tárgyalásokat folytat a Bombardierrel az A220 program fennmaradó tulajdoni hányadának megvásárlásáról. A Bombardier jelenleg 34%os részesedéssel rendelkezik a projektben. A megegyezés jövő hétre várható, de a pénzügyi részletekről egyelőre nincs információja az újságnak.

Mindössze egy olyan kínai üzemben álltak ma újra munkába, melyet a Volkswagen (VOW3.DE) és a SAIC Motor Corp közös vállalkozása üzemeltet. A többi üzemben a koronavírus-járvány miatt február 17-re halasztották az újranyitást.

A teljes elemzés további adatokkal, grafikonokkal elérhető az XTB weboldalán!

Forrás: XTB

Felkapott hírek

Friss hírek

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás