Tovább hódít Kínában a Huawei

A Huawei kínai telekommunikációs óriás növelte piaci részesedését az okostelefonok területén Kínában a harmadik negyedévben, tovább szűkítve a teret a vetélytársai számára – derül ki a Canalys szingapúri független elemzőcég szerdán közzétett jelentéséből.

Az idei harmadik negyedévben Kína szárazföldi területén 97,8 millió okostelefont értékesítettek, ezek közül 41,5 millió darab a Huawei terméke volt. Az okostelefonok forgalma Kínában ezzel emelkedett a második negyedévben jegyzett 97,6 millió darabról, miközben éves összevetésben a piac csökkent, bár a zsugorodás 3 százalékosra mérséklődött.

A Huawei a harmadik negyedévben ezzel rekordszintű piaci részesedésre tett szert: 42 százalékot hasított ki magának és 66 százalékos növekedést produkált éves összevetésben.

A telekommunikációs óriásvállalat így már a hatodik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű növekedést a kínai piacon, miközben négy legnagyobb vetélytársa – a szintén kínai Oppo, Vivo és Xiaomi, valamint az amerikai Apple – egyre csekélyebb sikert arat: közös részesedésük a második negyedévben tapasztalt 54 százalékról a harmadik negyedévre 50 százalékra zsugorodott, szemben a tavalyi év azonos időszakában mért 64 százalékos eredménnyel.

Nicole Peng, a Canalys mobilitásért felelős alelnöke megjegyezte: a Huawei hatalmas különbséget alakított ki maga és a többi eladó között, még a július-szeptemberi időszak második legjobbjaként teljesítő Vivo-nál is 25 százalékponttal nagyobb piaci részesedést hasított ki magának. Hozzátette, hogy az óriásvállalatnak ráadásul az ötödik generációs (5G) hálózat kiépítésében is jelentős előnye van, ami komoly nyomást helyez a belföldi vetélytársaira.

Az Apple továbbra is megtartotta ötödik helyét a kínai piacon, ami a jelentés szerint az iPhone 11 szeptemberi megjelenésének köszönhető, az új termék ugyanis csaknem 40 százalékát tette ki a cég harmadik negyedéves megrendeléseinek a távol-keleti országban.

A Huawei jelenleg a világ második legnagyobb okostelefon-gyártója az Apple után. A vállalatot azonban komoly kihívások elé állította, hogy az Egyesült Államok májusban nemzetbiztonsági okokra hivatkozva feketelistára helyezte, és ezzel megtiltotta az amerikai cégeknek a Huawei-jel való együttműködést. A vállalat végül novemberig engedményt kapott Washingtonól, a döntés ugyanis ellehetetleníthette volna a nagy mértékben amerikai beszállítóktól függő céget. A belső piacon azonban kifejezetten élénkítő hatása volt az intézkedésnek, a kínai vásárlók ugyanis hazafias megfontolásból kezdték előnyben részesíteni a Huawei termékeit.

Érkezik a Huawei első Google-mentes okostelefonja

Az USA megkörnyékezte a Huawei európai konkurenseit

Forrás: MTI

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »