Ismét tárgyal a Fiat Chrysler és a Renault

Néhány nappal azután, hogy a Fiat Chrysler visszalépett a Renault-nak tett egyesülési ajánlatától, a két cég ismét tárgyalásokra készül az összeolvadásról.

A Fiat Chrysler május 27-én tett ajánlatot a Renault-nak egy közös konszern létrehozására, paritásos alapon. A Renault-ban legnagyobb, 15,01 százalékos tulajdonrésszel rendelkező francia kormány is érdeklődését jelezte, azonban a tárgyalások gyorsan zátonyra futottak.

A The Wall Street Journal által hétfőn idézett források szerint a fiaskó oka a japán Nissan volt, amely részese a Renault és a Mitsubishi által alkotott hármas autóipari szövetségnek. A lap által idézett források szerint a Nissan vezetése nemet mondott Fiat Chrysler és a Renault tervezett egyesülésére.

Megfigyelők szerint azonban egy új esemény közelebb hozhatja az egyesülés lehetőségét. A Nissan ugyanis jelezte, hogy támogatná a két cég összeolvadását, ha cserébe a Renault jelentősen csökkentené jelenlegi, 43,7 százalékos részesedését a japán vállalatban. A lap úgy tudja, hogy a Nissan vezérigazgatója és a Fiat Chrysler vezetőségének egyik tanácsadója talán már hétfőn tárgyalóasztalhoz ül.

Amennyiben a Fiat Chrysler és a Renault egyesülési ügyletét nyélbe ütik, a világ harmadik vezető járműgyártója jön létre a Volkswagen és a Toyota után. Az évi csaknem 9 millió autót gyártó Fiat Chrysler-Renault piaci tőkeértéke 37 milliárd dollár lenne, ebből a Fiat Chrysleré csaknem 20 milliárd dollár.

Elemzők szerint ésszerű az elgondolás, lévén az iparági konszolidáció komoly költségmegtakarítással járna, ráadásul más gyártók részéről is látni próbálkozásokat arra, hogy megosszák egymás között a fejlesztési költségeket.

Forrás: MTI/Reuters/TASZSZ

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »