Az Instagram a Facebook új mézesbödönje

Az 521 milliárd dollárt érő közösségi oldal leginkább képmegosztó alkalmazásának köszönheti, hogy rendkívül erősen zárta az első negyedévet.

A Facebook szerdán hozta nyilvánosságra első negyedéves mérlegét, amelynek összege 15,1 milliárd dollár – ez 26 százalékkal több, mint amit a tavalyi azonos időszakban produkált a vállalat. Mark Zuckerberg ezt nagyrészt az Instagramnak köszönheti.

A képmegosztó alkalmazás Stories funkciója – ahol a felhasználók 24 óra után eltűnő, napi pillanatképeket és videókat tudnak megosztani – mára elképesztő népszerűségre tett szert, ezáltal pedig tömegével vonzza a hirdetőket is. Hely pedig bőven akad még az app-on, ahová reklámokat lehet elhelyezni. A KeyBanc Capital Markets elemzői szerint éppen ezért a Facebook 2019-es árbevételének 50 százalékát az Instagram adja majd.

Az alkalmazás emellett kritikus fontosságú a felhasználók következő generációjának bevonzása szempontjából. Bár a Piper Jaffray nemrégiben, 8 000 tizenéves körében végzett felmérése szerint még mindig a Snap eltűnő üzenetküldő szolgáltatása, a Snapchat a legnépszerűbb közösségi médiaszolgáltatás a fiatalok körében, mégis az Instagramot használják a leggyakrabban. A Facebook üzenőfala ezzel szemben egyre kevésbé népszerű: a megkérdezett tinédzserek mindössze 6 százaléka mondta azt, hogy a platformok közül ez a kedvence.

Ugyanakkor az, hogy a Facebook az Instagram-bevételeket hajtja, azzal fenyeget, hogy elveszíti azokat a felhasználókat, akik azért szeretik az Instagramot, mert az az anyavállalattól független alkalmazás. Azok a hirdetések, amelyek zavarják a felhasználói élményt, továbbá a megkérdőjelezhető tartalom esetleges elburjánzása árthatnak a Instagramnak mint önálló márkának. A Facebook mindezek ellenére a Messenger, a WhatsApp és az Instagram további integrációját tervezi, ami elmoshatja az appok közti különbségeket is.

Ráadásul ahogy a Facebook egyre inkább magához láncolja az Instagramot, a képmegosztó is elkerülhetetlenül belekeveredik a cégóriás adatkezelési botrányaiba. Márciusban a vállalat arról számolt be, hogy több tízezer Instagram-jelszót tárolt mindenféle titkosítás és biztonsági óvintézkedés nélkül, amelyekben ezáltal a vállalat dolgozóinak ezrei kutakodhattak szabadon. Múlt héten aztán kiderült, hogy az eset valójában több millió Instagram-felhasználót érintett. Az ilyen és ehhez hasonló dolgok pedig aligha vonzók a felhasználók számára.

Emellett az adatlopási botrányoknak pénzügyi vonzatai is vannak: a cég a negyedéves jelentése nyilvánosságra hozatalakor bejelentette, hogy hárommilliárd dollárt különített el büntetésre, amelyet a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szabhat ki rá magántitkok megsértése és adatok engedély nélküli kiszolgáltatása miatt. Sajtóértesülések szerint a bírság akár ötmilliárd dollárra is rúghat.

Az, hogy milyen irányba megy tovább az Instagram azóta kérdéses, hogy alapítói, Kevin Systrom és Mike Krieger 2018 őszén összerúgták a port Mark Zuckerberggel és otthagyták a vállalatot. A Facebook-vezérnek ezért most alaposan át kell gondolnia a továbbiakat, lévén a vállalat általános növekedése lassul, és ezért nem engedheti meg magának, hogy legédesebb terméke megsavanyodjon.

  • Korábban írtuk:

Forrás: Reuters

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »