Az Alibaba újabb rekordot döntött saját fekete péntekén

Ismét rekordbevételt ért el az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál vasárnap a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizedik alkalommal tartott kiárusításon, de az éves összevetésű növekedési ütem minden eddiginél alacsonyabb volt.

Idén 213,5 milliárd jüanra, azaz 30,7 milliárd dollárra rúgott a forgalom értéke, szemben az egy évvel korábbi 168,2 milliárd jüan, azaz 25,6 milliárd dollárral. A jüanban számolt bevétel növekedési üteme a tavalyi 39 százalékról 27 százalékra esett vissza.

A Kínából és a világ minden más országából érkező megrendelések értéke már az éjfélt követő első 85 másodperc után elérte az egymilliárd dollárt, az első óra végén pedig a tízmilliárd dollárt. 

Kínában a 90-es évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, és a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát. Idei forgalma már közel háromszor akkora volt, mint a nyugati világ karácsony előtti „fekete péntek” és az azt követő hétfő, a „kiber hétfő” bevásárló napjain 2017-ben elért együttes árbevétel. 

Ezzel együtt az idei felemás eredmény – rekordmagas bevétel, rekordalacsony növekedési ütemmel párosulva – jól mutatja, hogy az Alibaba az eladások növekedésének lassuló ütemével küzd, miközben egyre mélyülnek a kereskedelmi feszültségek az Egyesült Államok és Kína között. A vállalat novemberben 4-6 százalékkal rontotta idei éves forgalmának előrejelzését, aminek következményeként tovább csökkent árfolyama a New York-i tőzsdén. Tavaly majdnem megduplázódott az árfolyam, idén viszont már 16 százalékkal csökkent – a mai nyitás után negyedórával 143,61 dolláron, 0,86 százalékos mínuszban állt az Alibaba árfolyama.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »