Nagyratörő tervei vannak a Xiaomi kínai telefongyártónak

A Xiaomi – mely Kína első számú technológiai startup vállalata – 14,5 milliárd dolláros bevételszerzésre törekszik 2017-ben, annak ellenére, hogy megígérte: lelassítja az üzleti terjeszkedés ütemét és teljes mértékben átalakítja online fókuszú kiskereskedelmi stratégiáját.

Lei Jun, a cég vezérigazgatója ismertette az idei évre vonatkozó terveket, melyek között szerepel a bolthálózat négyszeresére, azaz 200 üzletre történő bővítése, valamint a mesterséges intelligencia és az online pénzügy területein való kutatások elmélyítése. A milliárdos vállalkozó egy WeChat bejegyzésében beismerte, hogy a cég túl gyorsan próbált növekedni az elmúlt években.

  • Előzmények
2014 decemberében a Xiaomi piaci tőkeértéke 45 milliárd dollárra rúgott, és ezzel a világ legértékesebb technológiai startup vállalatává lépett elő. A kínai Apple-ként is emlegetett cég ekkor a legnagyobb okostelefon-szállító lett Kínában, megelőzve a Samsungot.

Azóta azonban rendesen rájárt a rúd a cégre, 2015-ben az OPPO és a Huawei is megelőzte a ranglistában, megmutatva, hogy az okostelefonok gyorsan változó piacán még a nagy ügyfélhűségnek örvendő márkáknak is nagyon hamar fordulhat a sorsa.

A Xiaomi nagy elismerésnek örvendett a kizárólag online értékesítési modelljének köszönhetően, mely elősegítette az internetes közösségek növekedését, valamint csökkentette a költségeket. A helyi riválisok azonban nagyon gyorsan lemásolták ezt az elképzelést, ezért most a cég újragondolja a vásárlók ilyenfajta megközelítését, és körülbelül 54 üzlet nyitását tervezi a közeljövőben.

„A legrosszabbon már túl vagyunk. Míg létrehoztunk egy növekedési csodát a modern üzleti történelemben, addig kihagytunk egyéb potenciális lehetőségeket. Ezért kell lassítani a tempón és komolyan tanulni a hibáinkból” – mondta Lei.

„A Xiaomi egy nagyon ambiciózus vállalat. Nem maradunk egy kizárólag e-kereskedelemmel fogalakozó okostelefon gyártó. A csak online történő értékesítés nem elegendő, ez mindössze 10 százaléka a teljes elérhető kiskereskedelmi forgalomnak” – tette hozzá.

Forrás: Bloomberg

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »