A vállalatok még mindig spórolnak az alkalmazottakon

A szlovákiai cégek nem biztosítanak túl sok bónuszjuttatást alkalmazottjaiknak. A válság következtében kevesebben használhatnak szolgálati mobiltelefont, autót, notebookot, vagy kapnak ingyen mozijegyeket. Az oktatásra fordított költségek viszont nőnek – írja a Pravda.Miroslav Dravecký, a merces.sk projektmenedzsere szerint ennek az oka, hogy a jövőbeni befektetésnek tekintett oktatásra a cégek szívesebben adnak pénzt, a tendencia pedig az év elejétől megfigyelhető.

A vállalat felmérése szerint a második negyedévben a nagyvállalati dolgozók harminc százaléka részt vett valamilyen tréningen. Ez a szám nagyjából megegyezik a 2009-es adatokkal, egy évvel korábban viszont tíz százalékkal nagyobb volt a továbbképzett alkalmazottak száma.

A több, mint húszezer alany bevonásával készített felmérés kiderítette, hogy a többi tevékenységre jóval kevésbé szívesen adnak pénzt a vállalatok, például tizenkét százalékkal csökkent a sport- és kulturális tevékenységekre adott hozzájárulás mértéke. “A válság előtt elterjedt volt a fittneszbérletek, vagy kulturális akciókra szóló jegyek osztogatása. Ezzel szerették volna a cégbe csábítani a dolgozókat” – vélekedett Dravecký, aki szerint manapság nincs verseny a munkaerőpiacon. A szakemberek szerint a gazdasági helyzet lassú javulásával az alkalmazottak is egyre több szolgáltatást kapnak majd, de nem minden szektor jutott még túl a válságon – az építőiparban és a gépiparban most a legsúlyosabb a helyzet.

Kitekintő / Bumm.sk / Pravda

Felkapott hírek

Friss hírek