2010. március 11, csütörtök, Szilárd

A zsidó állam biztonsága a legfontosabb

A palesztinok elutasítják a közvetlen tárgyalásokat

2010. február 3., szerda
   

A tavaly téli gázai fegyveres konfliktus megakasztotta a palesztin-izraeli kétoldalú tárgyalásokat, ezzel a végeláthatatlan jövőbe tolva ki egy átfogó közel-keleti rendezés esélyét. Bár a Cast Lead hadművelet óta eltelt egy évben több kísérlet történt a zsákutcába futott egyeztetések újraindítására, eredményt egyik sem hozott. A tárgyalóasztal elkerülésének okára Dr. Jungbert Béla, a Külügyminisztérium Közel-Keleti és Öböl Osztályának vezetője segített választ találni a Magyar Külügyi Intézetben tartott előadása során. A korábbi ramallahi nagykövet február 1-jén tartott előadást „A közel-keleti békefolyamat aktuális helyzete” címmel.

Hamvában holt kísérletek

2009 szeptemberében, az ENSZ Közgyűlés nyitókonferenciája előtt Barack Obama amerikai elnök háromoldalú találkozóra hívta Mahmúd Abbász palesztin elnököt és Benjamin Netanjahu izraeli kormányfőt. Amikor a két vezető Obama előtt kezet rázott egymással, sokakat az 1993-as oslói megállapodások aláírása után a Fehér Ház pázsitján kezet fogó Arafatra és Rabinra emlékeztettek. Ennek ellenére nemhogy történelmi jelentőségű megegyezésre nem került sor, de még az ehhez vezető tárgyalások alapjairól sem sikerült közös álláspontot kialakítani. Ugyanazokkal az egymásnak szögesen ellentmondó nézetekkel távoztak, amelyekkel érkeztek, ráadásul a megbeszélésen elhangzottakat ezután olyannyira eltérő módon interpretálták, „mintha nem ugyanazon a találkozón vettek volna részt.” – mondta Jungbert.

Washington, 1993                                                 New York, 2009

2009 novemberében Netanjahu gyakorolt gesztust a palesztin-izraeli béketárgyalások újraindításának érdekében és 10 hónapra befagyasztotta a nyugati parti zsidó telepek bővítését. Az egyoldalú lépés azonban – ami talán még az izraelieket sem lepte meg – nem győzte meg a palesztin elnököt arról, hogy érdemes újra tárgyalóasztalhoz ülni. Abbász visszautasította Netanjahu feltétel nélküli egyeztetésekre tett ajánlatát arra hivatkozva, hogy a bővítés befagyasztása részleges és átmeneti, a moratórium nem vonatkozik a jelenleg folyamatban lévő 3000 építkezésre és Kelet-Jeruzsálemre sem. Jungbert szerint, ami a palesztin-izraeli tárgyalásokat illeti, 2010 szeptemberéig nem várható látványos változás, így az izraeli telepes politika ott folytatódik, ahol "abbamaradt".

2010 januárjában az Egyesült Államok egy teljesen új béketervet tálalt az izraeli és palesztin vezetők elé, amelynek eredményeként két éven belül sor kerülhetett volna a végső rendezésre. Az első, kilenc hónapos tárgyalási szakban a végleges határok kijelölése szerepelt volna a napirenden – írja a China Post. A határok kijelölésével a telepek bővítésének leállításáról szóló 10 hónapos moratórium lejártakor Izrael már csak a saját területein lévő telepeken folytathatta volna az építkezést. Az USA írásban garantálta volna a palesztinok számára, hogy két éven belül egyezségre jutnak, az izraelieknek pedig – ahogy azt George W. Bush amerikai elnök már 2004-ben írt levelében megígérte Ariel Sharon izraeli miniszterelnöknek –, hogy a státusz egyezmény alapját a területcsere fogja képezni, így Izrael megtarthatja a zsidó telepek többsége feletti ellenőrzést. Izrael mereven elutasította a Lieberman által „irreális opció”-nak titulált amerikai kezdeményezést, így az soha nem vált hivatalos béketervvé – fogalmazott Jungbert.

Távolodó álláspontok

A korábbi ramallahi nagykövet Avigdor Lieberman izraeli külügyminiszter múlt heti budapesti látogatásán elhangzott nyilatkozatai alapján vázolta fel Izrael mai állásfoglalását a békefolyamat kérdésében. A külügyminiszter szerint a zsidó állam álláspontja „egységes és világos”, alapjául a Netanjahu miniszterelnök által 2009 júniusában a Bar-Ilan Egyetemen tartott beszédében elhangzottak szolgálnak. Izrael nem utasítja el a két-állami megoldást, sem egy demilitarizált (!) palesztin állam létrejöttét, ugyanakkor nem engedi a rendezést siettetni, diktátumként magára erőltetni, vagy a palesztin államot egyoldalúan létrehozni.


Kattintson és jöjjön velünk
színes izraeli vidékekre!

Izraelnek nem célja a feltétel nélküli tárgyalás, előbb meg kívánja teremteni annak alapjait. Elsődleges számára a zsidó állam biztonságának garantálása, majd a gazdasági fellendülés elősegítése és a viszonylagos mozgásszabadság biztosítása a palesztin területeken. Izrael tehát biztonsági alapon kíván a közel-keleti rendezésre tekinteni, ebben a percepcióban pedig – ahogy Lieberman is kifejtette - nem a palesztin kérdés kezelése, hanem az iráni fenyegetés megszüntetése élvez elsődleges prioritást.

Jungbert felhívta a figyelmet arra is, hogy – a Közel-Keleti Kvartettel, az ENSZ-szel, az Arab Ligával ellentétben - Izraelnek nincs átfogó stratégiai koncepciója a rendezésre. Az ugyanis a későbbiekben számon kérhető lenne. Erre utalt Yasser Abed Rabbo, Abbász tanácsadója is a Xinhua internetes oldalán: a tárgyalások újraindítása előtt „a két félnek meg kell jelölnie a békefolyamat céljait, ami eddig nem történt meg Izrael részéről. (...) Izrael ugyanis nem akarja, hogy bármilyen kötelezettségvállalással (a két-állami megoldás elismerésével) megkösse a saját kezét.”

Jungbert szerint a Hamász-Fatah megegyezés már önmagában is előmozdítaná a folyamatot, hiszen elhárulna az akadály a gázai blokád feloldása elől és a gázai-egyiptomi csempészalagutakat szerepét is felválthatná a normál kereskedelem.

A palesztin álláspontot Jungbert a kevesebb sajtó-visszhangot kapott Fajjad-beszéd alapján határozta meg. A kairói Obama és a ramat gan-i Netanjahu beszédre válaszul, Szalam Fajjad palesztin miniszterelnök az Al-Quds Egyetemen állt a pódiumra még 2009 júniusában. Beszédében a palesztin frakciók megbékélése mellett az izraeli telepek bővítésének azonnali és teljes befagyasztását, a gázai blokád feloldását, valamint Kelet-Jeruzsálem, mint a jövőbeni palesztin állam fővárosának elismerését jelölte meg a tárgyalások újrakezdésének alapkövetelményeként.

A palesztinok ott szeretnék folytatni a tárgyalásokat, ahol azok Ehud Olmert leköszönésével megrekedtek. 2008 végén ugyanis Olmert egyetértett azzal, hogy minden, ún. státusz kérdésről, köztük Jeruzsálem felosztásáról is tárgyaljanak. (A 2009 márciusa óta kormányon lévő Netanjahu viszont ragaszkodik ahhoz, hogy Jeruzsálem kérdése nem kerülhet napirendre.) A 2008-as tárgyalások alkalmával már a területcserén alapuló megoldást is elfogadták a felek – Izrael arabok lakta területekkel kompenzálná a palesztinokat a nyugati parti zsidó telepekért –, csupán annak mértékében nem volt egyetértés. Abbász – a Guardiannak adott interjúban - úgy ítélte meg, hogy még Camp David-ben sem volt közelebb Arafat és Barak a békéhez, mint Olmert és ő 2008-ban.

Hogyan tovább?

Mivel a palesztin elnök – a nyugati parti telepeken tovább folyó építkezések miatt - elutasítja a közvetlen tárgyalásokat, Obama közel-keleti különmegbízottja, George Mitchell az amerikai közvetítéssel folytatott tárgyalások lehetőségének mérlegelését kéri a felektől. Ez annyit jelentene, hogy Mitchell és munkatársai külön-külön tárgyalnának a felekkel, közvetítenék az álláspontokat és megkísérelnék áthidalni az ellentéteket. A palesztin elnök csütörtökre ígért választ, de elöljáróban annyit leszögezett a Guardiannak: „Csak akkor lesz előrelépés, ha Izrael érdemben reagál, például ha válasza - az intézkedések és határidejük megjelölésével - tartalmazza, hogy elfogadja a két-állami megoldást a ’67-es határok alapján és véget vet a megszállásnak.”

    Hogy tetszett a cikk?
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Az eddigi vélemények
Az olvasók hozzászólásai nem feltétlenül egyeznek meg a szerkesztőség véleményével. A szerkesztőség fenntartja a jogot a nyíltan sértő, gyűlölködő, trágár ill. reklám tartalmú hozzászólások moderálására!
jakabaa|1 hónapja |Permalink

szép a képsor, Budapesten is az izraeliekre kellene bízni a parkokat.

Értékelés: -5 (11 szavazat) 
 
 
mmpontos|1 hónapja |Permalink

...úgy látszik, itthon nem ilyen sikeresek...

Amúgy Magyarországon is vannak gyönyörű parkok, kertek, amikről lehetne hasonló képsort mutatni. Az, hogy szép, önmagában nem különleges. Az viszont, ahogy annyira kevés vízzel tudnak még parkosítani is, az egyedülálló! Vannak nekünk is remek kertészeink és tájépítészeink, csak nem kapnak pénzt, mert azt odafönt a nagykutyák szétosztogatják egymás között... :-(

Értékelés: +3 (7 szavazat) 
 
 
menasag|1 hónapja |Permalink
@jakabaa:

Magyarország fele már zsidó, csak azok nem a kertépítésben lelik örömüket, .....

Értékelés: +1 (11 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@jakabaa:

Én is szeretnék egy olyan bukszus sort, mint ami a Bahaj Függőkertben van. Szerinted bírják az itteni klímát?

Értékelés: -1 (7 szavazat) 
 
 
kopari78|1 hónapja |Permalink

"Izraelnek nincs átfogó stratégiai koncepciója a rendezésre." - mert soha nem akart (és nem is fog) megegyezni.

Izrael létének alapja a háború, a háborús felszültség fenntartása, esetleg növelése. Egyértelmű, hiszen az amerikai hadiipari érdekeltségektől kapja a legtöbb pénzt (akár mint lobbisták elintézik, hogy az USA költségvetéséből támogassák, akár közvetlen juttatások, és alapítványi gyűjtési akciók, illetve rendszeres alapítványi támogatásokból)

    Már válaszolt
  • Toto ( 1 hónapja )
Értékelés: +1 (9 szavazat) 
 
 
Toto|1 hónapja |Permalink
@kopari78:

LOL. Világos, akkor hát ezért kötöttek békét Egyiptommal meg Jordániával. Mert háborúzni akarnak. :)))

    Már válaszolt
  • kopari ( 1 hónapja )
Értékelés: 0 (8 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink

Egyet nem szabad elfelejteni !

Az első arab-izraeli háború azért volt ,hogy az ENSZ határozatának ellenére ,ne jöhessen létre egy önálló palesztin állam !!!!!

Ez egy "mutyiháború"volt,ahol az angolok ,amerikaiak,franciák érdeke egybeesett Izraelével ,és "baráti "arab államokat uszították Izraelre !Ki volt számítva ennek a háborúnak a végkimenetele !

Ebből a koncepcióból kell kiindulni a mai napig !

    Már válaszolt
  • petraeus ( 1 hónapja )
Értékelés: +1 (9 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink
@jakabaa:

A" túrót" kell izraeliekre bízni ,nem az itteni parkokat !

Mi sem vagyunk alávalóbbak ,és ahol normális magyar emberek élnek ,ott rendben is van a környezet !

A többit gondold hozzá ...

Remélem ,hamarosan megkezdődik egy szemléletváltás ,és nem a gagyi,a naplopó élősködő ,ferde önmutogató lesz a példakép !

Legyen csak Magyarország a magyaroké !

Bocsi ,hidd el nem sértegetni ,vagy provokálni akarlak !

Üdv.

D.
Értékelés: +2 (10 szavazat) 
 
 
petraeus|1 hónapja |Permalink
@Moricka:

Az elso arab izraeli haboru volt a legszorosabb! Nem sokon mulott, hogy Izrael megmaradt. Erdekes az a haboru amelyben a tamado arab allamok celja, az hogy megakadalyozzak Palesztina letejottet!

Keretik kevesebb osszeskuveselmeletet olvasni es tobb tortenelem konyvet forgatni!

Értékelés: 0 (8 szavazat) 
 
 
Tulok|1 hónapja |Permalink

Mit kell, és mit szabad Izraelre bízni?

2010. január végén, titkos CIA-Mossad találkozót "ejtettek meg" az "új háború" előkészítésésre.

Központi kérdésként, Leon Panetta a CIA, és az izraeli tisztviselők részéről, az iráni nukleáris program szerepelt. A titkos villámlátogatást csütörtökön ejtették meg (a korábban májusra megbeszélteket előrehozták).

Benjamin Netanyahu, Ehud Barak védelmi miniszter és a Mossad vezetője Meir Degan a CIA-vel karöltve, "felkészülés katonai konfliktusra" címmel tanácskozott.

Izrael eddig is növelte, és tovább növeli "védelmi" műveleteit a térségben Libanon, Irán, Szíria, és a palesztín Hamasz ellen.

Az izraeli kabinet miniszter Yossi Peled, volt tábornok, véleménye szerint a Hezbollah elleni összacsapás elkerülhetetlen.

Libanon miniszterelnöke, Saad Hairi a Hezbollah elleni fenyegetések hátterében a Libanon fenyegetését érzélkeli, ami "éleslátásra" vall ismerve Izrael nem titkolt szándékait.

A Reuters számolt be, hogy Hosni Mubarak Kairóban kijelentette, az izraeli fenyegetés nem a libanoni kormány, hanem bizonyos személyek ellen irányul (azt a kupoláját neki)!

A Hamasz bejelentette, hogy bizonyítékai vannak arra, hogy az izraeli titkosszolgálat, a Mossad felelős a legutóbbbi merényletért a Hamasz magasrangú parancsnoka, Mahmúd al-Mabhouh ellen, január 20-án.

Az AFP által idézett Dhahi Khaffan rendőrségi vezető szerint A török kormányzó párt és az orosz Mignews jelentette szombaton, hogy izraeli kém ügynökök fejlett elektronikus eszközökkel tartottak fennt ellenőrző állomást az iráni és szíriai kommunikációs hálózatok figyelésére, amit az ankarai katonai parancsnokság megerősített.

Évek óta folytat Izael, titkos terrorműveleteket számos országban, köztük Jordánia, Szíria, Libanon, Irán, Svájc, és az USA területén, a "világbéke jegyében".

Tel-aviv kifogásolja (200 nukleáris robbanófejes atomarzenálja mellett) az iráni kormány ENSZ és atomsorompó-szerződés szerint is felügyelt urándúsítási tevékenységét, "halálos fenyegetésnek" beállítva azt!

A New York Times szombaton közölte, hogy Washington tovább fogja növelni a katonai jelenlétét a Perzsa-öbölben, állítólag a "lehetséges" iráni rakéta-támadások ellen (az öbölben már nem tudnak felszínre úszni a halak, mert nem férnek el hajóktól és tengerelatjáróktól)!

Obama jóvá hagyta a fejlett rakéta-rendszerek telepítését és hadihajók küldését a régióba.

Uzi Arad, Netanyahu miniszterelnök főtanácsadója fenyegetődzik, hogy "Teherán súlyos árat fog fizetni azért, hogy dacol a világgal" (az egész világ izraeli, vagy csak ők tartoznak bele?)!, miközben csütörtökön az amerikai szenátus elfogadott egy törvénytervezetet amely támogatja a kemény szankciókat minden olyan szervezettel, egyéni, vagy vállalati formával, de akár országokkal szemben is, amelyek iráni finomított kőolajjal foglalkoznak.

Értékelés: +4 (10 szavazat) 
 
 
én|1 hónapja |Permalink
@jakabaa:

Már hallottam olyat, hogy Izraelből jönnek ide segíteni a mezőgazdaságban.

Kíváncsi vagyok, hogy mit tudhatnak, amit mi nem?! :)

Tulok. Már olvastam egy-két írásodat és meg kell mondanom, hogy nagyon jól informált vagy! Mekkora esélyt látsz erre? Olvastam a cikkhez fűzött kommentárodat, szóval százalékban fejezd ki légyszi.

Pl. a Cion Bölcseinek Jegyzőkönyvében olyasmi van, hogy ha idő előtt leleplezik őket, akkor megcsinálják. Le vannak már leplezve? Vagy még viszonylag kevesen sejtik mi folyhat a háttérben?

Értékelés: 0 (6 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@én:

"...(az öbölben már nem tudnak felszínre úszni a halak, mert nem férnek el hajóktól és tengerelatjáróktól)!" :-)))) LOL Ez szerintem is k*rvára így lehet!

Nem lennék most ott tengeralattjáró parancsnok, mivel az idegösszeomlás szélén egyensúlyozva állandóan arra kellene figyelnem, hogy ne ütközzek össze az ott hemzsegő más, harci- vagy kukkoló (értsd "recon") őrjáratot teljesítő tengeralattjárókkal :-)

Tulok bácsi nagyon összeszedett volt, ezért egy szúrópróbának vetettem alá és jelentem kiállta a próbát. Itt az NY Times cikkének az eleje, amiből dolgozott.

"U.S. Speeding Up Missile Defenses in Persian Gulf

By DAVID E. SANGER and ERIC SCHMITT

Published: January 30, 2010

WASHINGTON — The Obama administration is accelerating the deployment of new defenses against possible Iranian missile attacks in the Persian Gulf, placing special ships off the Iranian coast and antimissile systems in at least four Arab countries, according to administration and military officials."

Mi ez, ha nem a felvonulási terület feltöltése?

Tulok bácsira jobban oda fogok figyelni a jövőben.

    Már válaszolt
  • én ( 1 hónapja )
Értékelés: +3 (5 szavazat) 
 
 
én|1 hónapja |Permalink
@Ragnarök:

Ja Tulok ott van a szeren!

Én meg hivatkozhatok a linkre, ha be sem tettem....

Még egyszer:

http://postaimre.euroweb4you.eu/news.php?extend.723

Értékelés: 0 (4 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@Moricka:

"Legyen csak Magyarország a magyaroké !"

Egyetértünk! Csak nekem magyar Zwack Péter, Teller Ede, Neumann János, Radnóti Miklós, Rejtő Jenő, a gyerekorvosunk, az első világháború K.u.K. hadseregében a magyar hazáért meghalt sok-sok zsidó származású tiszt és közlegény is. Sőt Lord Rothermere és minden olyan külföldi, aki szereti a magyar népet és ha mással nem is, de legalább jó szóval öregbíti Magyarország hírnevét, még ha egy szót se beszél magyarul.

Értékelés: +2 (6 szavazat) 
 
 
Tulok|1 hónapja |Permalink

"Én"!

A világ un. "keleti fele" kevésbé van kitéve a globalista média nyomásának. Nálunk, mint ahogy Európában és az USA-ban is tömegbefolyásolási szinten alkalmazzák a mádiát, ezért kevesebb ember értesül olyan esemémnyekről, amelyek valós helyzetképet adhatnának, de az un. "szabad hírportálokat" fésülve, minden megtalálható, csak sokan nem tudják hol és mit kell keresni!

A globalisták "keményen", de inkább embertelen következetességgel dolgoznak a céljaikért és ellenünk! A Google és az NSA együttműködési megállapodást írt alá (?). Az USA Patriot rakétavédelmi rendszereket telepít Izraelben (bár a ballisztikus rakéta elfogási kísérlet a tengeri radarrendszerek tükéletlensége miatt nem sikerült). A londoni Daily Telegraph január 25-i, az Európa Központi Bank dokumentumtervezetét elmező közgazdasági rovat szerkesztőjének cikkét kicenzúrázták, mert szóvá merte tenni, hogy a "tervezet" számottevően korlátozni akarja a nemzeti parlamentek szuverinitását, le kívánja építeni a tagországok gazdaságát, és katonai irányítást szorgalmaz! A LaRousche még időben átvette és kommentálta is a fejleményeket, de a cikk így is nagy rémületet váltott ki a Britek között, pedig a Központi Bank semmi egyebet nem fogalmazott meg, mint amit évek óta tervezgettek cion-globálék. A Lisszaboni Szerződés legfőbb célja az egyesített európai haderő bekapcsolása a küszöbön álló Izrael vs. arab világ elleni háborúba. A háború kirobbantásával nem fogják megvárni az Eu több tagországában is esedékes választásokat, de mint nálunk is, viszonylag még kevesen fogták fel, hogy a Lisszaboni Szerződés szerinti EU-ban csak a szubszidiaritás elvének alkalmazása nyújtana minimális beleszólási jogot a nemzeti parlamenteknek a saját ügyeik intézésébe, így a választások "súlytalanok"!

El kellene némelyeknek olvasni a Lisszaboni EU Alkotmány cikkejeit, a Talmudot, és a "Cion bölcsek jegyzőkönyveit"! A párhuzam, a cél és a megvalósítás módja is nyílvánvalóvá válik! Sajnos a "fejlett" nyugat még viszonylag kis részén tudatosultak a tervezetek módszeres végrehajtásának következményei, de hónapokon belül változni fog a helyzet!

Százalékot nem mondhatok, bár a növekedés elképesztő, de alighanem kevés elkerülni a nekünk ásott gödöröt!

Értékelés: +3 (9 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@én:

Egy újabb libanoni háborút, illetve egy iráni háborút nem zárok ki, de egy olyan atom Armageddont, amiről a Posta Imre ír teljesen kizárok. Az idő majd megmutatja, hogy kinek lesz igaza.

Értékelés: +1 (5 szavazat) 
 
 
Tulok|1 hónapja |Permalink

@Ragnarönk:

Léteznek zsidó-"magyarok", és magyar zsidók. Az előbbiek közé tartozik a jelenlegi kormány több mint fele, az utóbbihoz az általad felsoroltak.

Egyébként nem atomháborúra "gyúrnak", de preventív atomcsapást Izrael és Ororszország is kilátásba helyezett (ami persze még nem tényleges atomháború).

Értékelés: +1 (5 szavazat) 
 
 
én|1 hónapja |Permalink

Köszi mindkettőtöknek. Szeretem mikor két szaki beszélget. Úgy a legkönnyebb tanulni/megérteni a dolgokat.

Tulok. Kuvaitba is telepítettek rakétaelhárító rendszert meg azt hiszem, hogy az Egyesült Arab Emírségekbe is.

Miért nem hagyják, hogy Izrael egymaga menjen Iránnak? Milyen címszó alatt avatkozik be az EU? És mit szól ehhez a BRIC? Úgy tudom, hogy nem kis érdekeltsége van Iránban az oroszoknak...Amerika meg meg van lőve Kína felé azzal a pár dollár tartozással.

Az a helyzet, hogy kénytelen vagyok titeket zargatni a kérdéseimmel, mert én(sajnos) nem ilyen emberkék között mozgok.

Értékelés: 0 (4 szavazat) 
 
 
sziriusz|1 hónapja |Permalink
@Ragnarök:

Kifelejtetted a felsorolásból Kun Bélát és társait, Rákosi Mátyást és társait (pl apró Antal, annak veje gyurcsány stb.)

Értékelés: 0 (10 szavazat) 
 
 
kopari|1 hónapja |Permalink
@Toto:

csak azért kötöttek békét, mert a lehetőségeik végesek. Ha lenne kapacitásuk kinyírnák az egyiptomiakat és a többieket is.

    Már válaszolt
  • Toto ( 19 napja )
Értékelés: -3 (7 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@sziriusz:

Az általad említett díszpéldányokat természetesen hazaárulónak és a legmesszebbmenőkig elítélendőknek tartom, de nem azért mert zsidók, hanem mert kommunisták, illetve hardcore MSZMP leszármazottai és nem tagadták meg a hataloméhes gyökereiket, hanem vidáman átcsaptak oligarchába. Az én szememben itt húzódik a határvonal. Egyetértek Szolzsenyicin legendás kommunista definíciójával. Lelkiismeretlen, értékeket csak rombolni képes, köpönyegforgató és hatalommániás emberek. Arra viszont mindig hangsúlyt kell fektetni, hogy egy Roth Manó nemcsak a turáni magyart, hanem - ahogy Tulok mondja - a magyar zsidót is kisemmizte és osztályellenségként elzavarta őket Hortobágyra vagy Recskre mindazokután, ami történt velük a II VH-ban. Ezért nem szeretem, ha megy a sztereotíp zsidózás. Köztük is van ateista, aki nem hogy nem olvasta, de nem is látta a Talmudot, van homoszexuális, szekularizált iparos, nem szabadkőműves és kikeresztelkedett zsidó is! Ennek az országnak, akinek a szabadságharcában a 13 aradi vértanúból csak hét volt színmagyar, ez színesség az ereje! De mehetnék vissza Szent István törvényeihez és intelmeihez is. És ha már az árulóknál tartunk, akkor szép számmal sorolhatnánk echte magyar embereket és főnemeseket leginkább, akik a Habsburg ház talpnyalóiként vagy pártoskodókként legalább annyi kárt okoztak Magyarországnak, mint a Kun Bélák és a Rákosi Mátyások. Csak róluk kevésbbé szól a fáma. Szóval maradjunk annyiban, hogy a szar ember, az szar ember, nemre, színre, felekezetre és származásra tekintet nélkül és kollektív, különösen származás miatti kollektív bűnösség (ugye milyen rosszul estek nekünk is a Benes-dekrétumok) márpedig nincs.

    Már válaszolt
  • Attila ( 20 napja )
Értékelés: +4 (8 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink
@Ragnarök:

Gondolom helyre teszem a gondolatsort ,ha csak annyit mondok , Én rác származású magyar vagyok,és nem "magyar rác " ,tehát ha valaki "magyar zsidóként"határozza meg magát ,az szeríntem annyit jelent ,hogy Magyarországon élő zsidó !

Ugye ,most nem az "antiszemitizmushoz vezető ösvényre "léptem ?

Természetesen ,akinek a kultúrális identítása magyar ,annak bárhonnan is jöttek az ősei ,Ő magyar ember !

Tehát Magyarország ,a magyaroké !

:-))

Értékelés: -2 (6 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink
@petraeus:

Félreértettél !

Egy szóval sem mondtam ,hogy a háborúban résztvevő arab államok célja volt megakadályozni a palesztín állam létrejöttét !

Maga a háború kirobbantása szolgálta ezt a célt ,melybe belerángatták az angolok,amik ,franciák a "baráti "arab államokat ,melyek felett befolyásuk volt !

Ezek az arab államok tele voltak szovjet fegyverekkel ,de képtelenek voltak használni !

Hiába volt a létszámfölény a technika normális használata nélkül !

A nyugati titkosszolgálatok ,végig Izraelt segítették a felderítésben ,minden információval ellátták és olyan modern technikát biztosítottak számára ,melyről az arabok nem is álmodhattak !

Mégegyszer mondom ,hogy ki volt számítva ,és ha így tetszik ,a háborúba rángatott arab államokkal akadályoztatták meg ,hogy Izrael ,háborúban elfoglalt területekké nyílváníthassa azt a területet ,ahol az ENSZ határozatának megfelelően ,ma egy önálló Palesztín Államnak kellene lenni !

Ez nem "összeesküvés elmélet"ez tény !

    Már válaszolt
  • Moricka ( 1 hónapja )
Értékelés: -2 (6 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink
@petraeus:

Kiegészíteném !

http://hu.wikipedia.org/wiki/Arab%E2%80%93izraeli_konfliktus#Az_els.C5.91_arab.E2.80.93izraeli_h.C3.A1bor.C3.BA_.28a_f.C3.BCggetlens.C3.A9gi_h.C3.A1bor.C3.BA.29

No akkor most logikus az ,hogy az Arab Liga államai önként és dalolva "szent háborút "kezdjenek akkor ,mikor ENSZ határozat alapján ,éppen egy Palesztín Államnak kellett volna létrejönnie ?

Az Arab Liga vezetői akkor is,-- és jelen pillanatban is -- USA,Anglia ,Francia befolyás alatt álltak !

Az ú.n."összeesküvés elméletek"azonnali elutasításával meg csínján kell bánni !

Értékelés: +1 (7 szavazat) 
 
 
Moricka|1 hónapja |Permalink
@Moricka:

Bocs ,véletlenül elírtam !

"Mégegyszer mondom ,hogy ki volt számítva ,és ha így tetszik ,a háborúba rángatott arab államokkal akadályoztatták meg ,hogy Izrael ,háborúban elfoglalt területekké nyílváníthassa azt a területet ,ahol az ENSZ határozatának megfelelően ,ma egy önálló Palesztín Államnak kellene lenni !"

Helyesen a mondat így hangzik :

"Mégegyszer mondom ,hogy ki volt számítva ,és ha így tetszik ,a háborúba rángatott arab államokkal SEGÍTETTÉK ELŐ TULAJDONKÉPPEN ,hogy Izrael ,háborúban elfoglalt területekké nyílváníthassa azt a területet ,ahol az ENSZ határozatának megfelelően ,ma egy önálló Palesztín Államnak kellene lenni !"

Értékelés: -1 (5 szavazat) 
 
 
Ragnarök|1 hónapja |Permalink
@Moricka:

"Természetesen ,akinek a kultúrális identítása magyar ,annak bárhonnan is jöttek az ősei ,Ő magyar ember !"

OK! Csak tisztázni akartam a kérdést.

Értékelés: +5 (7 szavazat) 
 
 
Tulok|1 hónapja |Permalink

"...ha valaki "magyar zsidóként"határozza meg magát ,az szeríntem annyit jelent ,hogy Magyarországon élő zsidó !"

A kérdés nem ilyen egyszerű, de a magyar-zsidó logikusan is, magyar identitású, de zsidó származásút jelent!

A zsidó-"magyar", pedig értelemszerűen zsidó identitású magyar állampolgárt.

Ragnarönk jól értelmezte a kérdést. Radnóti ízig-vérig magyar identitásúnak tartotta magát, habár zsidó származású volt. Mindezek ellenére, és azt is figyelembe véve, hogy Magyarországon nem tudni, hogy lehetne-e mutatni olyan embert, aki "fajtiszta" magyar, nehéz is lenne elképzelni a többszöri népirtások és betelepítési hulámok után.

Magyar az az ember, aki magyar identitású, magyar anyanyelvű, mert a kultúrális világa is lehet már más, pusztán csak azért, mert nem az anyaországban él.

Megnyugtatásként: Dr. Papp Lajos professzor úr büszkén mutatta be a minap a DunaTV-ben az európai genetikai vizsgálatok eredményeit, mely szerint az "európai génállomány "95%-a megtalálható a magyarságban, vagyis Magyarországról származik a Európa lakosságának jelentős része. De ez csak két dolgot bizonyít.

Egyrészt azt, hogy a magyarság nem 1000, vagy 1700 éves Kárpát-medencei múltra tekint vissza, hanem sokkal régebbire, valamint, hogy elfeledkeztek arról a tényről, miszerint az utolsó jégkorszakot Európa népességének túlnyomó része a Kárpát-medencében vészelte át!

    Már válaszolt
  • Vito ( 1 hónapja )
  • Moricka ( 29 napja )
Értékelés: -1 (9 szavazat) 
 
 
Vito|1 hónapja |Permalink
@Tulok:

"az "európai génállomány "95%-a megtalálható a magyarságban, vagyis Magyarországról származik a Európa lakosságának jelentős része"

A 95% annyit jelent, hogy mindenki keveredett mindenkivel, vagyis a magyarok és a többi európai nép génállománya közel áll egymáshoz.

Hogy jön ide az, hogy "Magyarországról származik Európa lakosságának jelentős része?"

Hogy jön ide az, hogy a magyarság sokkal régebb óta itt van, mint gondolnánk?

Hadd segítsek: sehogy.

    Már válaszolt
  • sziriusz ( 1 hónapja )
Értékelés: 0 (10 szavazat) 
 
 
sziriusz|1 hónapja |Permalink

Ezzel én is egyetértek. Ragnaröknek annyit, hogy ha a pozitív teljesítményt nyújtó magyaroknál kiemeljük a származást akkor tegyük ezt meg az emberiség férgei esetében is. Rögtön szembeötlik, hogy ez utóbbi csoportban jóval nagyobb arányban vannak a "választott nép" fiai és leányai.

Értékelés: -3 (9 szavazat) 
 
 
sziriusz|1 hónapja |Permalink
@Vito:

Üdv, Vito.

" Az Egyesült Államokban megjelenő tudományos Science folyóirat 2000. novemberben ismertette a genetikai szakterület nemzetközi élvonalának 17 elismert képviselőjének kutatási eredményét. A vizsgálat kiterjedt az USA-tól Ukrajnáig az európai népek származásának és betelepedési idejének felderítésére. Megállapításuk szerint a magyar fajra jellemző EU19 gén 35-40.000 éve jelen van a Kárpát-medencében. Ez a gén a magyarokban 60%, míg a nyugat-európai népekben legfeljebb alacsony gyakorisággal fordul elő. Ez az időtartam megfelel a Homo sapiens első európai betelepedése óta eltelt időnek, melynek kezdetén a neandervölgyi ember által benépesült Európa. A magyar a legrégebbi európai génjelző. "

Innen: http://dalzso.freeblog.hu/archives/2008/10/29/Karpat-medence_a_foldi_paradicsomkert/

Értékelés: -2 (8 szavazat) 
 
 
sziriusz|1 hónapja |Permalink

Hopp, most látom, kivel értek én egyet? Szóval, az Tuloknak szólt! :)

Értékelés: -4 (8 szavazat) 
 
 
Moricka|29 napja |Permalink
@Tulok:

"A kérdés nem ilyen egyszerű, de a magyar-zsidó logikusan is, magyar identitású, de zsidó származásút jelent!"

"A zsidó-"magyar", pedig értelemszerűen zsidó identitású magyar állampolgárt. "

Nem vagyok nyelvész ,de szeríntem pontosan fordítva igaz !

magyar szlovákok

magyar svábok

magyar zsidók

Ebben az esetben a hangsúly a származáson van ,ettől még magyar állampolgár az illető !

Ha viszont azt mondom :szerb magyar ,

szlovák magyar,

sváb magyar ,

akkor míntegy gyűjtőfogalomként az a lényeg ,hogy az illető magyar !

Megjelölve a felmenőit !

Én így gondolom...

Értékelés: 0 (2 szavazat) 
 
 
Tulok|29 napja |Permalink

Van némi igazságod Moricka, de helyesen:

magyarországi szlovák

szerbiai magyar

stb. lenne.

Ezen már nem veszünk össze! A lényeg, hogy akadnak magyar identitású más nemzetiségűek, és idegeneket majmoló, vagy közöttük felnőtt magyarok is.

    Már válaszolt
  • Moricka ( 29 napja )
Értékelés: 0 (2 szavazat) 
 
 
Moricka|29 napja |Permalink
@Tulok:

Természetesen nem veszünk össze ,hiszen egyre gondolunk ,csak másképp közelítünk hozzá !:-))

Adok egy ajándékot ,ha még nem olvastad ! Érdekes olvasmány !

http://www.magtudin.org/A%20tanu.htm

Értékelés: +1 (1 szavazat) 
 
 
Attila|20 napja |Permalink
@Ragnarök:

En eddig ugy tapasztaltam, ha vallaskent volt emlitve a zsidosag, az volt az erv ellene:etnikum

(nemzet) es forditva.Csak hogy megfoghatatlanok legyenek (kivalasztottak-maguk altal).

Nem hiszem hogy egyedul vagyok a nezetemmel:a kikeresztelkedett zsido is zsido.

Azt a hovatartozast keresztviz le nem mossa.

A Habsburgok (magyar) talpnyaloja pedig HAZAARULO magyar-DE magyar.

Értékelés: -1 (1 szavazat) 
 
 
Ragnarök|19 napja |Permalink
@Attila:

Miért zárod ki, hogy egy zsidó megtérhessen annyira a keresztény hit és kultúrvilágba, hogy magát ne zsidónak, csak maximum zsidó eredetűnk tartsa? A kereszténység legalapvetőbb tételét vitatod ezzel. Én ismerek ilyen embereket és mivel már több generáció óta így vannak tényleg nem értik, hogy miért beszélnek róluk egy "etnikai tömbként", amikor életvitelüket és gondolkodásukat tekintve egyáltalán nem azok. Magának a pápának is van egy külön rituáléja arra, ami a zsidók keresztény hitre téréséért imádkozik.

A "hazaáruló, de magyar" kérdéskört teljesen másként látjuk. Az én értékrendemben feladja a magyar identitását, aki hazaáruló. Sőt, ugyanilyen radikálisan gondolkodok a családi kötelékekkel kapcsolatban is. Nekem nem testvérem, nagybátyám, stb., aki elárulja, áskálódik, netán meglopja a vérszerinti rokonait. Sajnos volt ilyen eset a családban és még hány kommentelő mondhatja el ezt magáról. Mindezen tapasztalatok után levontam a következtetést, hogy az identitás és egy csoporthoz tartozás (teljesen mindegy, hogy vallási vagy vérségi), igazándiból a lelkiállapottól és elkötelezettségtől függ. Ezt vallották az ősmagyarok is és ezért nagyon szimpatikus a hun-magor befogadó nézet. Testvérem az, aki esküt tesz mellettem és vérszerződést is kötök vele. MINDEGY, hogy kazár, kabar, besenyő vagy kun. Ha az én értékrendemet átveszi és elkötelezi magát mellettem, akkor a testvérem. Nem testvérem és karóba húzandó viszont az a vérszerinti rokonom, aki mondjuk Bizánchoz átszökött és elárulta a közösségét. Olvasgass Priszkosz rétortól és sok ilyen példát találsz. Ezt a nézetet a (Yo)Tengri hitvilág is erősen támogatta a nyugat pedig megsüvegelte.

Értékelés: +1 (1 szavazat) 
 
 
Attila|19 napja |Permalink

Koszonom kedves es igen elgondolkodtato valaszod.Kerlek adj egy kis idot hogy reagaljak.

Ido szukseges, hogy melto valaszt adjak, es mellekesen,leragadnak a szemeim.

Have a nice weekend!

Attila

Értékelés: +2 (2 szavazat) 
 
 
Toto|19 napja |Permalink
@kopari:

Lenyűgöző érveid vannak. A többiek alatt meg gondolom a világ lakosságát érted.

Értékelés: +2 (2 szavazat) 
 
 
Attila|19 napja |Permalink

T.Ragnarok

Eloszor koszonet azert, hogy egyertelmuen nem zsidobarat megjegyzesemre indulatmentesen

reagaltal.Nem annyira jellemzo ez napjainkban.

En ateista vagyok-s mint ilyen,lehet semmi kozom a kikeresztelkedeshez.Egyetertek Veled -

a "zsido-eredetu" meghatarozassal.Tudod, mikor en itt az EgyesultAllamokban meghazasodtam,

a hazassagi anyakonyvi kivonaton volt faji hovatartozast firtato kerdes. Lehetett X-elni -

indian(native american) / asian / hispanic / african-american / caucasian (feher) vagyok-e.

Nem X-eltem. Odairtam: HUMAN.Nem fogod kitalalni miert? Mert a megjelolheto race kozul hi

anyzott a semi.Igy talan erthetobb, amit irtam fentebb:-nincs fogas a zsidokon.Annak nevezik

magukat,aminek akarjak.Neha vallas, neha etnikum, neha nemzet.Minden megbecsulesem azoke kozuluk, akik azt mondjak akar hindukent:zsido eredetu vagyok.Magam is igy tennek.

Egy nemzethez tartozas,ugy latom, sokkal bonyolultabb annal, mintsem nehany " X"-el letudjuk.

Tulok irja fentebb: "Magyar az az ember, aki m.identitasu,magyar anyanyelvu..."

Szechenyi Istvan NEM volt magyar anyanyelvu.Felnottkent sajatitotta el a magyar nyelvet.

S magyarul szolalt fel abban az orszaggyulesben melynek az anyanyelve-a nemet-es a latin

volt a hivatalos nyelve.Ezert nem olyan egyszeru ez a nemzethez tartozas fogalma.

Meg csak annyit azoknak, akik fajlaljak a kozombosseget a 2.v.h.-ban elhucoltakert..

mint nagy dramakoltonk irta:-

"...ki csaladjaert veret ontana, baratjaert legfeljebb konnyet ejt."

Remelem hallunk meg egymasrol!

Értékelés: +3 (3 szavazat) 
 
 
Ragnarök|17 napja |Permalink
@Attila:

Indulatmentesen beszélni a zsidókról és az őket érintő kérdésekről az egyik legfontosabb missziómnak tartom az életben. Azért mert csalódottan látom, hogy a XXI. század elején is sokkal könnyebb tunyán zsidózni, mint a kérdés ezer árnyalatát megvizsgálni és differenciálni. Éppen ezért nem szeretem, csak hogy más példát is mondjak, ha a kereszténységet és különösen a katolicizmust csakis az inkvizítorokkal, a homokos és pedofil papokkal azonosítják. Igen! Elképesztő bűnöket követett el a Vatikán és egyháza, de ne felejtsük el, hogy mekkora hozzájárulást jelentett az emberiség legutóbbi 2000 éves kultúrális fejlődéséhez! Nincs tökéletes egyház, állam, népcsoport, stb., mert EMBEREKBŐL állnak! Az emberek pedig ezer színűek és legfőképp esendőek. Tőlünk függ, a mi szemléletünktől, hogy hogy látjuk őket. Nekem a katolikum legnagyobbjai Néri Szent Fülöp, Teréz Anya, Böjte Csaba. Ők is a katolikum részei. Úgyanígy a magyarság és a zsidóság egyik legnagyobb alakja a lembergi csoda rabbi! Nem csak a zsidó, hanem a szélesebb magyar-rutén-ukrán közösség emblematikus figurája lett. Őt is leapartheidezzük, amikor zsidózunk? Ezekkel a primitív, általánosító nézetekkel le kell számolni egyszer s mindenkorra! Ez természetesen azt is jelenti, hogy kritizálni bármely egyházat vagy országot, így Izrael kormányát és politikusait is lehet, sőt kell, mert ezt hívják demokráciának.

Egyébként nagyon örülök, hogy Széchenyit idézted! Mi magyarok még mindig nem fogtuk fel, hogy mekkora géniusz és példakép volt ő. Tudjuk, tudjuk, de mégse. Szabályszerűen sírnom kell, miután bármit olvasok róla. Annyira lenyűgöz a realitásérzéke, a nemzete iránti rajongása, a megvalósult és a megvalósulatlan víziói és a tűz, ami egyszerre megfért benne. A magyarok mindig is indulatos, inkább az olaszokhoz hasonlító, történelmükre romantikus nosztalgiával emlékező, tehetséges, de gondolkozásában szétszórt nép volt, ezért inkább a svábos hidegvérűség, realitásérzék és szabálytisztelet volt az, amit időről-időre helyre kellett állítanunk. Ez a két dolog egyesült Széchenyiben. A legmélyebb meggyőződésem, hogy ha a nép nem Kossuthot választja az 1840-es évek végén, hanem Széchenyit, akkor megspóroltuk volna a szabadságharcot úgy, hogy Széchenyi kitaposta volna Bécsből azokat a fejlesztéseket, amit a szívügyének tartott és egy gazdaságilag megerősödött országgal meglépte volna a monarchia föderális szövetségi rendszerré alakítását (amire Ferenc Józsefnek a kiegyezésig nagy hajlandósága volt), ami figyelemmel lett volna az etnikai többségre és sokszínűségre, amivel megelőzhettük volna a trianoni traumát, illetve egy vesztes I VH után is sokkal igazságosabb határokat harcolhattunk volna ki.

Széchenyi mondta a XIX. sz. elején, a mintegy 65 százaléknyi "nemzeti kisebbséggel", a nemzetiségeinkkel való kiegyezés fontosságára utalva, a következő drámai szavakat: "S ha mi nem ismerünk indulatos felhevületünkben józan czélt és mértéket, midőn magyarságunkat megkedveltetni (!), terjeszteni akarjuk, mikép kivánhatunk tót-, horvát-, oláh-, rácz-, német-ben sat. hideg vért, mérsékletet s igazságot viszont az ő sajátjuk védelmében? Nekik is mosolygott a nemzetiség angyala, ők is meg vannak híva tökéletesülhetésük által az emberiségnek tán egy láncolatját alkotni...De a miképpen mi bánunk vélük, úgy bánnak ők mivelünk... S azért hagyjunk fel Istenért szűklelkű vitatásainkkal valahára már; mert most van még idő szebb frigynek kötésére, vagy soha többé. Eldődink a frígyet könnyen köthették volna, mi mostaniak már csak nehezen, utódink tán soha több, ezt ne felejtsük."

Ezt Széchenyi 1835-ben mondta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

...most megint nagyon elérzékenyültem és nem bírom (talán nem is kell) folytatni, de hallunk majd egymásról, biztosan!

Értékelés: +2 (2 szavazat) 
 
 
Attila|17 napja |Permalink

Vartam mar valaszod,ami ugyan hagyott bennem nemi hianyerzetet de megnyugtato jo erzes

szamomra a Szechenyi iranti tiszteleted es ismereted.Megertem az altala 1835-ben mondottak

fontossagat.Sajnalom, hogy O, mara, honfitarsaink egy jelentos reszere nem egyeb egy

utcanev tablanal.

( Nem sajat felvetes-valakitol olvastam, az a Bp-i ter MIERT viseli Roosevelt nevet, ott,

Szechenyi epulete mellett? Egy szo van erre:-SZEGYEN! ezt mar en mondom.)

Koszonom valaszod.Adtal uj ismereteket-ezert is.

Minden jot!

Értékelés: +3 (3 szavazat) 
 
 
woww|16 napja |Permalink
@Attila:

Kedves Attila, szuletett amerikaikent (van bennem szinte minden ami itt elofordul, csak magyar nem, en is ugy tanultam a nyelvet) megjegyzem: WELCOME HOME!

Az ilyen emberek/ bevandorlok mint te teszik naggya ezt az orszagot. KOSZONOM.

Es akkor egy magyar nyelvu idezet egy zsidotol: "Nem tudhatom masnak e tajek mit jelent, nekem szulohazam, itt e langoktol olelt kis orszag, messzeringo gyerekkorom vilaga..."

Hogy lehet erre nem buszkenek lenni??

Szeretem a magyarokat de neha nagyon nem ertem, valoszinuleg nem eltem ott eleget.

Értékelés: +1 (3 szavazat) 
 
 
Attila|16 napja |Permalink

Kedves woww ! Minden elismeresem es megbecsulesem a magyar nyelv ilyen szinten valo

elsajatitasaert, tudasaert, hasznalataert!

Az a kolto, akitol ideztel, termeszetesen az egyik kedves kolto szamomra (mint-biztos-minden

versszereto szamara...majdnem azt irtam magyar versszereto) es termeszetesen buszke vagyok

ra, ha ez egy helyes szo.Fust Milannak ugyancsak csodaloja, aki hasonlo identitasu volt.

Ez bennem jol megfer azzal, hogy szamomra (is) elfogadhatatlan a szemunk elott, napjainkban

jatszodo es naprol-napra erosodo zsido vilagbefolyas.

THANK YOU for the WELCOME HOME!

Értékelés: +2 (2 szavazat) 
 
 
Szóljon hozzá Ön is a témához!
Kommentáláshoz, értékeléshez kérjük, lépjen be!

Ha Ön rendelkezik google-, yahoo-, liveID-, twitter-, facebook-, vagy openID azonosítóval úgy ide kattintva külön regisztráció nélkül is beléphet a Kitekintőre! Elsősorban ezt a megoldást ajánljuk!

Ha Ön nem rendelkezik a fenti listában felsorolt azonosítók egyikével sem, vagy nem kívánja őket a Kitekintőre való belépésre használni, úgy klasszikus módon, helyi, kitekintős azonosítóval itt tud belépni. (Az első megoldás jövőbe mutató és szebb is:) )

 Emlékezzen?
Kövessen minket!
Kitekintő.hu a Facebookon
Napi hírlevelünk
Galériák