A bolgár bloggerek felsorakoztak Orbán mögé

Milanov Viktor
2012. január 7., szombat
Megosztás:

Nagy népszerűségnek örvend Orbán Viktor Bulgária internetes bloggerei és hozzászólói között. Keménykezű, jó példát statuáló, a hazája érdekeit követő – csak pár jelző, amivel Orbánt titulálja a balkáni ország internetes olvasóközönsége. Utánajártunk mi lehet a kommunizmusban szocializálódott, az internetet rendszeresen használó, átlag bolgár értelmiségi véleménye a hazánkban kialakult helyzetről.

Sajnos Bulgária nincs Magyarország politikai térképén. A magyar média alig-alig közöl egy-két, széles betekintést szerényen sem biztosító írást, tudósítást Bulgáriáról. A két ország közötti külpolitikai és külgazdasági kapcsolatok a lehetőségekhez és a jövőbeli perspektívákhoz mérten szerények. Bulgáriában sem sokkal nyitottabbak az intenzívebb magyar-bolgár kapcsolatok felélesztése iránt, ugyanakkor az elmúlt két évben a bolgár sajtóban egyre több publikáció jelent meg a magyar belpolitikáról. Lehetséges, hogy a magyar EU-elnökség, de lehet, hogy a látványos belpolitikai változás az oka annak a jelenségnek, amely kiváltotta a bolgár kollégák kiemeltebb figyelmét hazánk iránt. Nem tudjuk a motivációk gyökereit teljes biztonsággal feltárni, de tény, hogy csak az elmúlt egypár nap során szinte minden releváns bolgár elektronikus sajtóorgánum publikált magyar híreket.

Kattintson és nézegessen képeket is!

A héten különösen erőteljesen lépett központi szerepkörbe Magyarország, az új alkotmány körüli hírek Bulgáriában is nagy visszhangot keltettek. A bolgár bloggerek, politikai hozzászólók láthatóan nagy érdeklődéssel követik és értékelik a magyar eseményeket. A minden kultúrkörben megtalálható „troll” hozzászólóktól eltekintve nagyon érdekes következtetéseket vonhat le a magyar elemző a hozzászólások színvonaláról. A bolgárok meglehetősen pontosan ismerik a XX. századi magyar történelem eseményeit és az elmúlt évtized belpolitikai változásait. Magyarországgal kapcsolatban alapvetően a nyugathoz tartozást emelik ki, vagyis hogy a Visegrádi államok mindig is „európaiabbak, nyugatiabbak” voltak Bulgáriánál. Az 1956-os forradalmat mint mérföldkövet, a magyarokat pedig megalkuvást nem ismerő egyéniséggel bíró népet interpretálják. Az egyik hozzászóló szavai sokatmondóan árulkodnak erről a szemléletről - „Budapesten a takarítótól az egyetemi professzorig senki sem kívánt oroszul megszólalni, pedig igenis értették, amit mondok. Ez a büszkeség jele”.

De mit mondanak a bolgár olvasók az ország új politikai rendjéről és hogyan vélekednek Orbán Viktor és kabinetje „un ortodox” politikájáról? A válasz felettébb meglepőnek is tűnhet – teljes mértékben támogatandónak tartják, szerintük ez lenne a helyes út minden közép-európai ország számára, beleértve Bulgáriát is.  Íme néhány vélemény a sok közül:

Legyen Isten áldása a reformpolitikán, nagyon remélem, átterjed a többi tagállamra is. Orbán Viktor tapasztalt demokrata és antikommunista – most is rátapintott arra, hogy ki Magyarország valódi ellensége” (Appen 13)

A magyarok tényleg rátapintottak a fájó kérdésre. Ő (Orbán Viktor) megpróbálja megmenteni nemzetét és országát” (Arma) 

Nem nevezném az IMF és az Európai Központi Bank tevékenységét demokratikusnak, nem a függetlenséget védik, hanem pont fordítva – csődbe viszik az országot” (Sandou)

Nagy népszerűségnek örvend Orbán Viktor a bolgár olvasók között (forrás: facebook.com)

A hozzászólások zöme a gazdasági érdekek összefonódásában, a túlzott liberalizmusban látja a legnagyobb veszélyt a Magyarországhoz és Bulgáriához hasonló kicsi, nyitott piacokra nézve. Az olvasók hozzászólásai természetesen nem reprezentatívak, ugyanakkor elgondolkodtató, hogy az átlagember tényleg új utat kíván keresni. Bulgáriában jelenleg stabil a gazdaság, ugyanakkor a hozzászólók többsége szívesen látná a magyar alkotmány egyes részleteit a bolgár alaptörvényben is.  A legtöbb pozitív visszajelzést az MSZP MSZMP-jogutódi státuszának a kinyilvánítása valamint a Magyar Nemzeti Bankot érintő átalakítások váltották ki.

A magyar belpolitikai helyzet alakulása egy nem várt hatást eredményezett – felkerültünk Bulgária geopolitikai térképére. A kérdés csak az – mi mikor kezdünk el végre érdeklődni potenciális közép-európai partnereink iránt? A kiútkeresés sok lehetősége között semmiképpen nem elhanyagolható a Balkán és hazánk gazdasági kapcsolatainak a megerősítése. 

Az eddigi vélemények
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, ugyanakkor a szerkesztőség fenntartja a jogot a nyíltan sértő, gyűlölködő, trágár ill. reklám tartalmú hozzászólások moderálására!
SZŰRÉS
Megadhatja, hogy mely pontszám alatti értékelésű kommentárok ne látszódjanak.

Nincs szűrés    -10 pont    -5 pont    -2 pont    0 pont   

pancsa|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Hála Istennek!

Értékelés:-1 (17 szavazat)
petraeus|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Ha annyira tetszik nekik vihetik az Orbant, sok sikert.

Értékelés:-2 (24 szavazat)
Éva Géczi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Akkor megvan a megoldás! Nem az IMF-el kell tárgyalni, inkább Bulgáriával. Majd ők adnak hitelt feltételek nélkül, amennyire szükségünk van van. ;))))

Értékelés:0 (20 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@petraeus:

A sorai egyértelműsítik a magyarellenességét!

Értékelés:+1 (17 szavazat)
János Demeter|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Tiszteletem a bolgár bloggereknek és rajtuk keresztül a bolgár népnek.Ugy látom nekik nincsenek

konrád györgyeik akik Magyarország ellen agitálnak.Nem értem,hogy a jó mettszett miért nem megy izraelbe,vagy miért nem fogja be a pofáját?

Értékelés:0 (18 szavazat)
ezüsthajú|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Jobban örüétem volna, ha a Németeknél vagy a Franciáknál van ilyen vélemény.

Mellékesen:

Felvették Orbán Viktort a modernkori diktátorokat gyűjtő listára a wikipedia.org internetes lexikonban. Magyarország miniszterelnöke a napokban lett Szálasi Ferenc, Rákosi Mátyás és Kádár János után negyedik az ilyen téren híres magyarok sorában.

Értékelés:-6 (18 szavazat)
János Demeter|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

A bolgárok a cikk szerint is jól ismerik a magyarok xx.századi történelmét,igy viszonylag objektív véleményük lehet rólunk,ellentétben a "nagy" usa-val,melynek népe még azt sem tudja,hol van

Magyarország,és ha hallott is róla azt hiszi,hogy Budapest Bukarest külvárosa.Az amerikai népszarában ennek a bartus gyereknek inkább erre legyen esze,az itthonról sikongató komcsikkal egyetemben,konrádgyörgyöstől,hellerágnesestől.

Értékelés:+6 (20 szavazat)
János Demeter|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

ezüsthaju!

Mi ez a baromság?Modernkori diktátor

Tudja Ön,hogy ki a modernkori diktátor? Az IMF.Afranciák véleménye meg a kutyát sem érdekli,mint ahhogy őket sem érdekelte Trianon, a németekről meg ne is beszéljünk/Hitler/ Ez a baj,hogy egyes magyarrok térdre esnek a nagy nyugat előtt!!!

    Már válaszolt
  • Hucki ( 4 hónapja )
Értékelés:+4 (20 szavazat)
Hucki|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Elhiszem, hogy kívülről nézve hősies lehet orbán vagdalkozása. De ha bolgár kormány is ezt az utat követné akkor a blogereknek is hamar elegük lenne az állami szintre emelt ostobaságból és megalomániából. Ez a kormány nem képes beismerni a hibáit, mert tévedhetetlennek hiszi magát, és mindenért reflexszerűen másokat hibáztat. Sajnos a hangzatos szólamok mögött nincs semmi átgondolt és szakmai alapon nyugvó gazdaságpolitika.

Értékelés:-1 (19 szavazat)
abrand|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Kedves Milanov úr,

Örömmel szeretném tájékoztatni,hogy kívánsága a balkáni gazdasági kapcsolat felvételéről már régen teljesült.Állítólag a Balkán a Mariahilfertől keletre kezdődik. Kérem nézzék meg mindnyájan az ismert Raiffeisen reklámfilmet ,mely fentieket igazolja : http://www.youtube.com/watch?v=OjXl61uKq8c , és a hozzá tartozó NYUGATI kommenteket, melyek szerzői szégyellik magukat hazájuk - Ausztria - bankárjainak balkáni viselkedése miatt. A filmet szégyenkezve, de az osztrák TV is bemutatta az elmúlt napokban egy vitaműsor keretében.

Értékelés:+5 (9 szavazat)
Hucki|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@János Demeter:

János Demeter!

Kérem 2011-ben Franciaországot ne Trianon alapján, Németországot pedig ne Hitler alapján ítélje meg. Ez ugyanolyan általánosítás amit ön szeretne elkerülni Magyarország esetében. Én jártam mindkét országban, és ugyanúgy emberek, mint mi. Sőt! Sokkal kedvesebbek, megértőbbek és segítőkészebbek a turistákkal szemben, mint sok magyar ember.

Itt nem térde esésről van szó, hanem együttműködésről. Arról, hogy a Magyarországnál látványosabban sikeres országok véleményét érdemes meghallgatni.

Értékelés:-2 (14 szavazat)
kakambuki|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Egy parányi észrevételt csak: Nekem q.vára tetszik az, hogy külföldről habzó pofával kifogásolnak sok mindent, köztük a jogszabályainkat. Jó előre kijelentették hogy azok úgy sz.ok ahogy vannak, miközben még a végére sem értek a megküldött jogszabályok elolvasásának. Akkor ugyan mit véleményeztek előre és főleg hogyan, talán bemondások alapján? Szép mi, és főleg állatira demokratikus!

Értékelés:+5 (17 szavazat)
lacika_34|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Mélyen egyetérteka bolgár bloggerekkel.

Végre a pozitív cikk.

Értékelés:+3 (15 szavazat)
László Horváth|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Egyetértek kakambukival, hiszen nagyon jól látszik, hogy a bírálatok nem Magyarország, gazdasági teljesitményére vonatkoznak, hanem az a baj, hogy Orbán hozzá mert nyúlni a bankokhoz, így kevesebb pénzt szívhatnak ki az országból. Ez a nyugat legnagyobb fájdalma, és ehhez kéne partnereket találni a "keleti blokkban", hogy a pénzhatalom diktatúráját csak egy kicsit lehessen csökkenteni. A törvényeknél (média és egyéb) pedig nem veszik tudomásul, hogy saját országuk rendeletei is tartalmaznak hasonlókat.

Értékelés:+3 (15 szavazat)
Kali Krisztina|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@ezüsthajú:

Én ha megveszek se találom a listán. Az utolsó magyar diktátor Kádár a listán.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_modern_dictators#Europe

Értékelés:+3 (7 szavazat)
Kara kán|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Az Orbán-kormányra nem lehet panasz. Minden tőlük telhetőt megtettek, hogy mérsékeljék a világgazdasági válság hatásait, sőt, többet is, és ez az, ami irritálja a vérszívókat.

Mi a helyzet Magyarországon?

A gazdaság helyzete jó, az ország devizatartalékai egyre nőnek a sikeres exportnak köszönhetően.

Mit kifogásolnak a külföldiek és a belföldi aknamunkások?

Azt, hogy új alkotmányunk lett, amely végleg szakított a régi, 1949-ben elfogadott rákosista kommunista maradványokkal.

Azt, hogy le akarjuk cserélni a Magyar Nemzeti Bank éléről a magánvagyonát off-shore cégekbe menekítő Simor Andrást, aki a Gyurcsány-banda egyik prominens alakja volt, ráadásul még csak nem is igazi magyar. Tudjuk, hogy ki fia-borja ő.

Értékelés:+1 (19 szavazat)
droxin|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Kara kán:

te szerintem együtt mész vikivel döblingbe!!

Értékelés:-4 (14 szavazat)
droxin|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@kakambuki:

mintha az erdélyma szélsőjobboldali szennylap kommentelőitől tanultál volna!! vagy magadtól vagy ennyire sötét??te mikor olvastál utoljára jogszabályt!!csak itt van a december végi egykulcsos adó bebetonozása az alkotmánynak nevezett tákolmányba!! erre jön a IMF és ismét alkotmányt módósítanak,mert erősen kedvez a gazdagoknak!!

Értékelés:-6 (14 szavazat)
Kara kán|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@droxin:

Én oda nem megyek, ahol te vagy. :-)

Értékelés:+2 (8 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@droxin:

Ez nektek csak "vágyálom"!

Reméljük, hogy sosem teljesül

The Telegraph: Orbán az egyetlen népszerű politikus Magyarországon

B. E.

- vilag@hetivalasz.hu

Utolsó módosítás:

2012.01.08. - 01:09

Létrehozás:

2012.01.06. - 12:13

Tibor Fischer, magyar származású neves angol író, akinek nagysikerű műveit (A béka segge alatt, A gógyigaleri, Agyafúrt agyag, Aki hülye, ne olvassa, Megváltás Miamiben) a Helikon Kiadó 2011-től adja ki, ezúttal a londoni The Telegraphban rajzol portrét Orbán Viktorról, a politikai fenegyerekről (Viktor Orbán, Hungary's political daredevil, will be judged by results).

hirdetés

Tibor Fischer nem először száll szembe az Orbán-fóbiában szenvedő hazai és nyugati sajtóval. Korábban a Standpoint című politikai-művészeti folyóiratban elemezte a jelenlegi magyar helyzetet A Hungarian Democrat Takes on the Old Guard címmel.

A Telegraphban Tibor Fischer az 1989-es időkre emlékezik, amikor a Ladáját sebesen hajtó Orbán Viktorral együtt ment vissza Budapestre egy vidéki gyűlésről. A sötét út közepén egy orosz katona lóbáló lámpással próbálta őket megállítani. Orbán még erősebben rálépett a gázpedálra. A katona ijedtében beugrott a bokorba. Orbán szerint csak vodkát akart tőlük szerezni. A magyar vidék abban az időben tele volt orosz katonával, akik felszerelésüket italra kívánták cserélni.

Orbán nemcsak, hogy nem állt meg, de nem is lassított. És ez a magatartása azóta sem változott - véli Tibor Fischer.

Ma, 48 évesen a másodszor is miniszterelnökként tevékenykedő Orbán és pártja, a Fidesz kétharmados többséggel rendelkezik a parlamentben. Új alkotmányt vezetett be, és bírálatok özönét kapja nemcsak a brit, de az egész nyugati sajtóban. (A Le Monde karikatúrája Le Penhez hasonlítja.). Az igaz, hogy sok hülyeséget beszélnek kormányában, de csak annyit, mint amennyit a brit kormányban is - állítja az író, majd hozzáteszi, hogy nem Orbánt akarja megvédeni, hanem mint magyar gyökerekkel rendelkező embernek elege van abból a tudatlanságból és arroganciából, ami Magyarország felé irányul.

Tibor Fischer

Tibor Fischer tisztában van azzal, hogy nem sokan ismerik Magyarország történelmét, kultúráját vagy politikáját. A média pedig pontosan tudja, hogy miként kell a dolgokat felkavarni. „Kis országban választás volt”, „Kis országnak új alkotmánya van” címekkel nem lehet izgalmat kelteni, annál inkább ilyenekkel: „Feltámad a szélsőjobboldal”, „Veszélyben a demokrácia”.

Annak ellenére, hogy a Fidesz az elmúlt nyolc év minden napján elhatárolódott a Jobbiktól, azzal vádolják, hogy hozzájuk dörgölőzik; pedig a szélsőjobboldal nagyon messze van a hatalomtól Magyarországon. Orbánt okolni a magyar parlament visszataszító elemeiért olyan, mintha Cameront a Brit Nacionalista Párt miatt vádolnák - írja Fischer.

„Az egyik ok, amiért az ellenzék olyan hangosan rikoltozik a demokrácia végéről (ironikus, hogy mindezt a korábbi kommunista nomenklatúra tagjai teszik), és felkavarja az iszapot, az az, hogy nincs más lehetőségük: elhanyagolható a jelenlétük a parlamentben, és nem tudják megakadályozni Orbán népszerűségét. Kétéves kemény költségvetési intézkedések után is Orbán és a Fidesz vezet a közvélemény-kutatások szerint, méghozzá nagyon. Orbán az egyetlen politikus Magyarországon, akinek valódi népszerűsége van. Nem számit, hogy ellenségei mennyire gyűlölik” - véli Tibor Fischer, majd hozzáteszi, hogy Magyarország komoly gazdasági, társadalmi problémák elé néz, de kevés köthető ezek közül Orbánhoz, akit csak 2010 áprilisában választottak meg. A rá jellemző energiával rengeteg törvényt préselt keresztül, anélkül, hogy érdekelte volna, mit gondolnak minderről. Nyíltan szembeszállt az EU-val és az IMF-fel, ami talán meggondolatlanság, de semmi esetre sem demokráciaellenes. Egyébként az EU sem gondolhatja komolyan, hogy pénzügyekben kivételes zseni.

„Amíg Orbán sok tekintetben szisztematikus, német típusú politikus, van benne valami fenegyerekség, hazardírozás is. Ahhoz a váratlan felállással vagy csapattal dolgozó futballedzőhöz hasonlítható, akinek csak az eredmény a fontos. Ha Orbán kihúzza Magyarországot a gödörből, az utóbbi százötven év legnagyobb magyar politikusként tartják majd számon. Ha nem, csak egy lesz a sok politikus közül” - fejezi be cikkét Tibor Fischer a londoni The Telegraphban.

Értékelés:0 (8 szavazat)
piertro|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Lehet a Fideszt illetve Orbánt támadni, de látni kell azt, hogy a Fidesznek ma NINCS alternatívája. Azt hiányolom a Fidesz gyalázok nagy részétől, hogy senki nem mondja, hogy oké le kell váltani a Fideszt, de akkor mégis ki irányítsa az országot???? Azt hiszem abban mindenki egyetért, hogy az MSZP-ből elég volt (mellesleg a fidesz az előző MSZP-és kormányok hibáit hozza helyre, sokan állítják, hogy mindig a volt szocis kormányokat hibáztatják, hát de könyörgöm ha egyszer ők a felelősek nem mondhatnak mást, az, hogy ma itt tartunk az MSZP hibája, az Orbán kormány munkásságáról legkorábban 2014-ben lehet állást foglalni, na akkor lehet mondani, hogy az Orbán kormány ezért vagy azért felelős ha tényleg felelős.) Esetleg adjuk a hatalmat az SZDSZ 2 LMP-nek??? bele se merek gondolni. Vagy a Jobbik? A Jobbik nem tudná megfelelően képviselni az ország gazdasági érdekeit, bár azt bevallom, hogy az ellenzéki pártok közül őket tartom a legtöbbre, persze messze a Fidesz után. Jah, mellesleg ha 2002-ben maradt volna a Fidesz kormány, most Ausztria szintű gazdasága lenne Magyarországnak, na jó lehet éppen olyan jó nem de megközelítőleg igen, Akkoriban ugyan még kicsi voltam de emlékszek arra milyen dinamikusan nőttek a bérek. Akkor vezették be az otthonteremtési programot, kormányzások ideje alatt, a GDP növekedésének átlaga 1998 és 2002 között 4,6% volt, az államháztartás GDP-arányos hiánya 1999-ben 5,5%, 2000-ben 3,0%, 2001-ben 3,5% volt, ami megközelítette a maastrichti kritériumot, az infláció az 1998-as 14,2%-ról a Fidesz kormány alatt 5,2%-ra csökkent, a munkanélküliségi ráta az Orbán-kormány idején az 1998-as 8,4%-ról 2002-re 5,8%-ra csökkent, a reálbér-növekedés 1999-ben és 2000-ben 1,5%, 2001-ben 6,4%, 2002-ben 13,2% volt. (Az 1999-2002-es évek, tehát az Orbán-kormány időszakának átlaga: 5,5%.), jah és ha már annyiszor szóba kerülnek ezek a hitelminősítők:Magyarország hosszú távú devizaadósságát 1996-tól 1999 végéig a JCR, a S&P, a Fitch 'BBB'-re minősítette, a Moody's 'Baa'-ra. 2000 végére ez valamennyi hitelminősítőnél az 'A'-s régióba került, 2002 végére pedig tovább javult!A fidesz kormány eltörölte a Bokros-csomag részeként az MSZP-SZDSZ-kormány által bevezetett általános tandíj-kötelezettséget. Ingyenessé tette a gyermekükkel otthon levők számára a diploma megszerzését, képzési formától függetlenül.

A kormány felmondta a Nemzetközi Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal korábban kötött megállapodásokat, a Felsőoktatási Fejlesztési Program finanszírozására, mivel a nemzetközi pénzpiacon található olcsóbb hitelehetőségek takarékosabb megoldást jelentenek. (ezek mind wikipédiás adatok, úgyhogy nyugodtan meglehet nézni, hitelességükben pedig nem kételkedem!) Szerintem az bassza a nyugat csőrét amit itt már többen mondtak: bankadó, mert így kevesebb pénzt vihetnek ki Magyarországról. Meg még egy fontos dolog amit sehogy se tudnak lenyelni, ez pedig a 2/3 hiszen egy kis Közép-Európai ország ekkora méretű összefogást tudott megvalósítani szemben a nagy Nyugat-Európai országokkal. Amerikának meg köszönjük szépen a baráti tanács adást, de amit ők művelnek az már régen túllépte a baráti tanácsadás fogalmát. Pontosan ezen magatartásért utálja őket a félvilág, foglalkozzanak a maguk dolgával. Mindent egybevetve én örülök, hogy egy ilyen párt van kormányon mint a Fidesz mert ha nem lennének (elnézve az ellenzéki pártokat) na akkor tényleg nagy szarban lennénk. Mikor megválasztották őket nem mondták, hogy Kánaán lesz, időt kell nekik adni, és örülök azért, hogy a kommentezők többsége azért józan gondolkodású! (elnézést a hosszú kommentért de elakartam mindent mondai) Tisztelettel...

Értékelés:+4 (14 szavazat)
piertro|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Brünhilda ezt a cikket én is olvastam, és teljesen egyetértek mindenben!

Értékelés:+2 (10 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

"a Fidesznek ma NINCS alternatívája"

hmm ... "NINCS alternatíva, elvtársak", mintha már hallottam volna valahol, valamikor ...

( nincsenek régi viccek, csak öreg emberek vannak. egy újszülöttnek minden vicc új ... )

Értékelés:-2 (14 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@piertro:

1919. ben volt egy patkány forradalom

1945.után a patkányforradalom,a szovjet szuronyok segítségével újra hatalomra került.

Most már a nyugati szeméttel is boldogan összeölelkeznek, csak hatalomra kerülhessenek.

Ennek örömére bárki seggét kinyalják,Lásd:EU,IMF,USA,stb.....

Elkélne gondolkodni, hogy mért szavazzon rájuk a nemzet?

Mit tettek valaha is a nemzetért?

Milyen ALTERNATÍVÁT tudnának felajánlani?

A mocskolódáson,rabláson, kívül.

Értékelés:+2 (10 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Egy nagyon szimpatikus javaslattal találkoztam egy hozzászólásformájában.

"Hillary Clintont összekel hozni egy magyar kan cigánnyal.Amíg tele van a szája, nem tud minden hülyeséget összehordani "

Értékelés:-2 (8 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Kara kán:

"új alkotmányunk lett, amely végleg szakított a régi, 1949-ben elfogadott rákosista kommunista maradványokkal. "

Ehhez nem kellett új.

Lszi sorold el mely mondatok voltak benne a Szilveszterig hatályban levôben az 1949-esbôl.

( Nyugi, nem lesz hosszú, fogj hozzá nyugodtan )

    Már válaszolt
  • Kaosz01 ( 4 hónapja )
Értékelés:-1 (11 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@kakambuki:

"miközben még a végére sem értek a megküldött jogszabályok elolvasásának."

Ez tényleg disznóság és nem is mondták. Szerencse, hogy Neked kötelességük szerint idôrôl idôre jelentik, hol tartanak és így most tájékoztattál bennünket.

Értékelés:-1 (11 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Éva Géczi:

Tényleg! ;)

Értékelés:-2 (8 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Kara kán:

"Az Orbán-kormányra nem lehet panasz."

Persze, Magyarország egyetlen ellenségének, a magyar emberek, családok egyetlen ellenségének sem lehet rá panasza.

Értékelés:-2 (12 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Nem is panaszkodunk rá!

Kivétel a nem magyar "idegenszívűek"!

Értékelés:-2 (10 szavazat)
Istvan Kasaroczky|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Kara Kan es Piertro is,nagyon jol latjak a dolgokat.Ok az eszuket a fejukben hordjak,igy kepesek atlatni a helyzetet.Orban Viktor ellensegei azt kepzelik,hogy sz@rbol varat lehet epiteni,meghozza "egy nap" alatt.Ha egy osszeomlott haz helyere ujat akarunk epiteni,nem ugy szokas,hogy elobb a regi haz romjait eltakaritjuk,(ami sokszor meg tobb idot vesz igenybe,mint az ujat megepiteni) es csak miutan tiszta a terep,azutan kezdunk epiteni? Orban Viktor nagyon is tudja mit csinal.Csodalom,hogy van hozza ereje es batorsaga ilyen vilaggazdasagi es politikai helyzet,valamint ennyi gyulolkodo ellenseg mellett.

Értékelés:+1 (13 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Brünhilda:

Száp dolog a beismerés

Értékelés:-1 (9 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Bocsika

ÉN a magyar ellenes szemétről írtam!

Mint idegenszívűről!

Lásd: a patkány forradalom utódjai.

De nagyon sok magyar zsidó, a magyarokat is lenyűgözve, vállalták a magyarság keserű kenyerét.

....A Trianon után az utódállamokba szorult zsidó magyarok ugyanúgy megszenvedték

a döntést, mint a nem zsidó magyarok. Nem véletlen, hogy

Csehszlovákiában és Romániában is igyekeztek zsidó nemzeti kisebbségként

feltüntetni a népszámláláskor a zsidókat, nehogy a magyarok számát gyarapítsák.

Ennek ellenére a szlovákiai zsidók „nem is jelentéktelen, de azért kisebbségben

maradt része nyilvánosan is a magyar nemzetiség mellé állt, s ennél valamivel

többen … a választásokon a magyar pártokat támogatták”.7 Az erdélyi

zsidók esetében a helyzet még egyértelműbb volt, mivel számukra az elcsatolás

kettős elnyomást hozott: magyarként elszenvedték a románosítást (pl. 1923-tól

a magyar tannyelvű oktatás betiltását az izraelita iskolákban is), zsidóként pedig

a durva romániai antiszemitizmust, „lelkes” diákok, majd a Vasgárda pog-

romjait. Nem véletlen, hogy például a romániai Magyar Párt bihari és váradi

Intéző Bizottságában Kecskeméti Lipót főrabbi mellett még vagy húsz zsidó

tevékenykedett.....

Értékelés:-5 (7 szavazat)
piertro|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Én úgy látom, hogy az MSZP-és kormányok nemcsak az országot, hanem az embereket is tönkretették morálisan, erkölcsileg! Sokaknak nincs meg a józan ítélőképességük. Ezt lesz a legnehezebb helyreállítani sajnos!

Értékelés:-1 (11 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@piertro:

Ezért is vadásztam elő ezt a nem nagyon ismert tényt.

Egyeseknek nagyon fontos,az antiszemita kártya, a magyarság ellen.

Én egypár zsidó vallású embert ismerek, de le a kalapot előttük.

Ez nem azt jelenti, hogy akiket nem ismerek azokban is megbízok.

Értékelés:-2 (8 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Kecskeméti Lipót

A nagyváradi hitközség rabbijává választotta (1890); mint főrabbi, kitűnő szónokként vált ismertté, a magyar nyelv művésze volt, beszédeit Ady Endre is meghallgatta, s cikkben emlékezett meg egy bibliai tárgyú előadásáról, melyet a budapesti unitárius templomban tartott (1903). A Szigligeti Társaság tagja volt. Szembeszállott mindennemű vallási elzárkózással, nem fogadta el a cionizmust. A bibliakritika módszerével megírt két – egyenként háromkötetes – irodalomtörténeti műve jelent meg Jeremiás és Ézsaiás próféták könyveiről (Budapest, 1932, Nagyvárad, 1935). A 70. születésnapján elhangzott beszédeket ünnepi kötetbe foglalták (Nagyvárad, 1935).

A trianoni békediktátum után 1929 őszén a román hatóságok által bezárt állami fő reáliskolai tanárokból és diákokból létrehozta a zsidó gimnáziumot. Ez öt évig magyar tannyelvvel működött, utána át kellett térniök román tannyelvre és Kecskeméti gyűjtésének köszönhetően az épületet emelettel bővítették. Így újból nyilvánossági jogot kaptak. Az intézet később felvette jótevője nevét: Kecskeméti Lipót Izraelita Líceum.[1]

Noha megválasztották pesti főrabbinak, Kecskeméti Lipót Nagyváradon maradt. A Független Újság-ban megjelent nekrológja idézi egy mondatát, amelyet annak a román miniszternek mondott, aki felrótta neki a magyarsággal való szolidaritását: „A magyarság mellett voltam jó sorsában. Most, balsorsában ne tartsak ki oldalán? Én elismerem az új helyzetet, de ha máról holnapra más lennék és megtagadnám a magyar közösséget, Önök vetnének meg engem és vádolnának opportunizmussal!”[2]

Kecskeméti rabbi sífelirata: „Tanultam, írtam, eskettem, temettem, igét hirdettem a zsidóságnak, az igaz embereknek a zsinagógában- nem sokszor, de sokat, koldultam némelyekért, a közösségért- nem sokat, de gyakran… Belefáradtam a szavakba… De az imáim mégis folytatódnak, az örökkévalóságba: Áldd meg drága Isten, áldd meg közösségemet!”

Értékelés:-2 (4 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Látom a patkányforradalom utódainak nem tetszik.

Nem lett(lesz) mindenki hazaáruló.

A bolgár bloggerek felsorakoztak Orbán mögé"

A franciáknál is kezdenek Orbán mögé állni.

Az antiszemita kártyát lehet erőltetni, de nem fog bejönni!

Remélhetőleg ha még tudnak gondolkodni ,ezen elgondolkodnak!

Értékelés:-1 (5 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Istvan Kasaroczky:

"Ha egy osszeomlott haz helyere ujat akarunk epiteni"

De ha egyáltalán nem omlott össze, sôt, akkor minek lerobbantani?

Csak egy példa: amikor átvették, az államadósság a GDP 80%-a volt. Elkezdték a "szabadságharcot" az államadósság ellen,addig csökkentették, hogy most már a GDP 83%-a.

Amikor átvették 1 euro 265 Ft volt most 315

Úgyhogy most már csakugyan kezd omladozni. A takarítás közben viszont vigyázni kell, nehogy az omlani kezdô tetô a takarítóbrigád fejére essen.

Azért kedves, amikor valaki így az óceán túlsó partjáról, 5000kmrôl ( vagy 10000 ? ) a segítségünkre siet. Még szebb tôle, hogy annyira siet, hogy nem ér rá közben tájékozódni se. :)

Értékelés:+2 (6 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

"Az antiszemita kártyát lehet erőltetni, de nem fog bejönni! "

Mondja a röfögô, fröcsögô szôröstalpú antiszemita szeku ügynök, aki szerint az a két zsidó akit ô személyesen ismer az rendes ember, de a többi, akikrôl semmit sem tud, hát az mind idegenszívû nemzetellenes, magyargyûllô, tovaj, sikkasztó hazaáruló.

Hát igen. ô már csak tudja.

És közben szorgalmasan kelti a zavart, ugrasztja egymásnak a magyart, mert megbízói megmondták neki, ha nem szerzi meg a Tiszántúlt a szôröstalpúaknak, nem kap prémiumot.

Értékelés:0 (6 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Bocsika: a Mossad megbízásából igyekszik Linder Béla helyére lépni?

Mert ebben az esetben az Izraeli nagykövetséget rendkívüli udvariassággal, haza kell küldeni!

Az ügynökeivel együtt!

Értékelés:-2 (8 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Az írásait olvasva:

egyre inkább az a gyanúm, hogy a magyar-izraeli alakuló barátságot igyekszik szétverni?

Ezért fejleszti az antiszemita hozzáállás kialakulását?

Megkérdezhetem, hogy kinek a megbízásából?

Románok, szlovákok, vagy a szívének kedves szerbek részére?

Egyik írásában azt írta,hogy felmenői nemzetőrök voltak,és volt köztük egy rabbi is.

Hát az Ősei nem lennének büszkék az ilyen utódukra.

Mindenesetre Kecskeméti Lipóttal nem fogom egy napon említeni.

Értékelés:+1 (7 szavazat)
Jozsef Kiss|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@pancsa:

bolgár blogerek után kiderült hogy számos más országban is támogatják az internetezők az orbáni vonalat, pl. Bissau Guineában,Togoban, és a sok többi mellett a legfontosabbak Irán, (most ugyan ott kicsit leállítják a nemzetközi hálót) ill. Észak Koreában egy emberként sorakoztak fel az orbáni politikát nagyon elismerő blogerek. (persze az írásban picit akadályozza őket a fejükhöz szorított pisztoly csöve,de a lelkezésük igazi,és lankadatlan

Értékelés:+2 (10 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Jozsef Kiss:

Bízzunk benne ,hogy a "magyar ellenállok"nak nem kell pisztoly szorítani a fejükhöz.

Jobb szeretném őket látni, hogy Nyírségben, vagy Borsodban, a kétkezi munkát gyakorolják!

Természetesen "öntudatból" és megmutassák,hogy kell megélni minimálbérből!

Értékelés:-1 (7 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

"A franciáknál is kezdenek Orbán mögé állni."

Igen, de talán idejében el tud ugrani ...

Értékelés:-2 (10 szavazat)
Istvan Kasaroczky|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Eloszor is:en egy,mar osszeomlott (mult idoben)hazrol beszeltem.Masodszor:bolcs dolog volna figyelembe venni a penz inflalodasat az Orban kormany megvalasztasa ota.Harmadszor:en egy szoval nem irtam,hogy segiteni akarok,hacsak az nem jelent segitseget,amit az itt commentezok tesznek velem egyutt.Negyedszer:Talan az Orban kormany vette fel azt az orias osszegu hitelt,ami miatt a jelenlegi GDP ennyi meg amannyi?Otodszor:Mindazok,akik tamogatjak,vagy ellenzik az Orban kormany politikajat es velemenyezik azt,azok mind ott helyben,Magyarorszagon elnek? A mai vilagban fontos (volna) ez?Mitol nem mindegy az,hogy milyen tavolsagbol vélemenyez valaki kulonosen,ha az Mo.-on elo rokonok es baratok rendszeresen tajekoztatnak is arrol,amit a sajat borukon tapasztalnak? Te is jobb szinben tunnel fel,ha bovebb ismeretet szereznel be azokrol,akikkel szemben intrikazol,de ha ez nem lehetseges,akkor ne tedd.

Értékelés:-2 (8 szavazat)
nneddudgi|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Istvan Kasaroczky:

"figyelembe venni a penz inflalodasat az Orban kormany megvalasztasa ota"

Hát ez az! Vajon miért inflálódik? ( húsz forintos kérdés )

"Talan az Orban kormany vette fel azt az orias osszegu hitelt"

Nem, de

1) Megszavazott minden törvényt, ami öbbletkiadással járt, sôt csomó törvényjavaslatot terjesztett be, ami továbbit jelentett volna. ( PL 14-ik (!) havi nyugdíj )

2) Járai Zsigmond ( MNB elnök 2000 - 2007 ) 2002 végétôl folytatott pénzpolitikája, az indokolatlanul rendkívül magas kamat és erôs forint

a) rengeteget ártott a gazdaság teljesítôképességének ( magas kamat - drága hitel, erôs forint - kevésbé versenyképes export ).

b) A magas kamat miatt évi több 100 mrddal több lett az államadósság, mint normálisan lett volna. Ugyanez okozta a sok devizaalapú hitelt.

Összfoglalva: nem az Orban kormany vette fel, de Orban utasítására rongálta az országot Járai.

Természetesen azért, mert azt remélte, hogy úgy megbuktathatja a maszop-szadesz kormányt a ciklus lejárta elôtt. Ez nem jött be nekik, de rongálni sikerült.

És akkor még nem beszéltünk a két pojáca, szíjjártó és Varga Mihály alakításáról minjárt hivatalbalépésükkor, amikor, hogy üthessenek egyet az ellenzéken, azt hazudták, hogy annyira a csôd szélén az ország, mint Görögország. Nyomban romlott több, mint 10%-kal a forint.

Attól tartok, noha ma a távolság csakugyan nem számít, a fenti adatok elkerülték figyelmedet. Pedig én is nagyrészt az internetrôl tudom. Persze, rádióból is, de az is hallgatható az interneten is.

Értékelés:-2 (10 szavazat)
Brünhilda|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

Ebből egyértelműen levonható:

Orbán aki nem volt hatalmon!------Minden hülye törvényt megszavazott!

Járai a Fidesz javára segített az országot tönkre tenni

"Természetesen azért, mert azt remélte, hogy úgy megbuktathatja a maszop-szadesz kormányt a ciklus lejárta elôtt.

Ez nem jött be nekik, de rongálni sikerült." ??????

"És akkor még nem beszéltünk a két pojáca, szíjjártó és Varga Mihály alakításáról minjárt hivatalbalépésükkor, amikor, hogy üthessenek egyet az ellenzéken, azt hazudták, hogy annyira a csôd szélén az ország, mint Görögország. Nyomban romlott több, mint 10%-kal a forint."

Akkor mért tudnak a "lopós elvtársak" zárt taggyűlést tartani a börtönökbe?????

A Fidesz által gúzsba kötött "igazság szolgáltatás" mért enyhe büntetéséket szabott ki?

Ezek szerint mégse Fideszesek vannak a bírói székekben?

Értékelés:0 (4 szavazat)
Kaosz01|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Éva Géczi:

Kedves Éva:

"Akkor megvan a megoldás! Nem az IMF-el kell tárgyalni, inkább Bulgáriával. Majd ők adnak hitelt feltételek nélkül, amennyire szükségünk van van. ;)))) "

Értem én, értem, de mégsem.

Tényleg nem tűnik fel, hogy az IMF az aki mindenáron hitelt akar adni (persze a saját feltételei szerint)?

A kormány megválasztása óta azért küzd, h ne kelljen az IMF-hez segítségért fordulnia.

Értékelés:-3 (7 szavazat)
Kaosz01|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@nneddudgi:

"új alkotmányunk lett, amely végleg szakított a régi, 1949-ben elfogadott rákosista kommunista maradványokkal.

...

Ehhez nem kellett új. "

Dehogynem.

Erre bőven elegendő bizonyíték az a (balliberális oldal által is gyakran hangoztatott) tény, hogy a Horn kormány nem változtatta meg az alkotmányt, pedig lett volna rá jogi lehetősége.

Na valyon miért? Azért, mert az tökéletesen megfelelt a pufajkás Horn "na és?" Gyula és a szélsőliberális SZDSZ alkotta koalíciónak.

A kormány pedig szerencsére él DEMOKRATIKUS jogával, és a történelem szemétdombjára küldi, azt a sztálinistából toldozott tákolmányt, ami az elbaltázott rendszerváltás kényszerű (?) megalkuvásainak következtében jött létre.

Értékelés:-2 (8 szavazat)
Németh Henrik|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

itt tenyleg senki nem látja, h Mo. kezd teljesen elszigetelodni? Hogy nagy sebességgel rohanunk az államcsod fele? Hogy ha igazunk van , ha nincs KELL hitelt kapnunk kulonben elszabadul a pokol? Hogy már fuggetlen kutatointeztek vezetoi is ugy nyilatkoznak, h szar a kormány gazdaságpol-a?

Minek kell még ahhoz tortenni, h itt egyesek belássák, h magyarkodással semmire nem lehet jutni. Tényleg ott tartunk, h már csaka bolgar bloggerek osztják az orbani pol. helyességét. nagyon ciki...

Értékelés:0 (10 szavazat)
aser|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

A Bolgárok,mint szláv nép,az orosz bizánci típusú diktatúrát kedveli.Ezért tettszik nekik a mi zseb Napóleonunk.De,ha itt élnének,hamar rájönnének,a diktatúra hátrányaira!

Értékelés:0 (8 szavazat)
Toto|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

M. Viktor bolgár oldalakat böngész és felismer:

...egyre több publikáció jelent meg...hozzászólások zöme...balkáni ország internetes olvasóközönsége...Orbán Viktor híve!!

Na majd én is előállítok egy hasonlót csak ezúttal Dél-Afrikából.

Az is legalább ennyire alapos (és kiröhöghető) lesz.

Értékelés:-3 (7 szavazat)
Kaosz01|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Franciák is hasonló véleményen vannak mint a bolgárok.

Bár sztem ez egyálatlán nem mérvadóbb mint a bolgár ugandai togói vagy akár dél-afrikai kommentelő társaik véleménye.

Persze én nem vagyok neoliberális, így nem érthetem pontosan mit is jelent az emberek (neo)egyenlősége.

Értékelés:+1 (5 szavazat)
Németh Henrik|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Kaosz01:

bloggerek véleménye egyáltalán nem mérvadó. Mérvadó véelménye annak van, aki elismert szakértő ill hatalommal bír. A franciák közül Sarközy vagy a külügyminiszterük véleménye a mérvadó ránk nézve. Az pedig egyálatlán nem hízelgő. Lassan kimondhatjuk, h Mo. elszigetelődött. A gazd-i deficvit mellett a demokracia deficit vádja is megállja a helyét. Hiába jártatja a száját a JOBBIK, h ki kell lépni az unióból és h tárgyaljuk újra az államadósságot. (átütemezés, elengedés) Hogyan? Ki áll ma mellettünk? Senki. Az újratárgyalás kierőszakolásához sokkal komolyabb nemezetközi tekintélyre volna szükség, A.Merkel világosan megmondta Görögo. balhéja után ,h 2015ig senki ne számítson adósságátütemezésre. Esszük-nem esszük, fizetnünk kell mint a katonatiszt. Vagyis ha nem kapunk hitelt itt az államcsőd. Ezt még a jobbik is belátta. Vagyis el lehet dönteni, h csőd vagy "gyámság". Én inkább választom az IMF gyámságát felettünk mint az ország anarchiába borulását.

Maradjon a fidesz hatalmon mert nincs más alternatíva, nincs kormányképes másik erő jelenleg. És maradjon az unió és az IMF is, mert itt sincs másik alternatíva egyelőre. Kelet felé fordulni nekem is szimpatikus, de nem pótolhatja az uniós piacainkat az orosz vagy kínai.

Értékelés:-1 (7 szavazat)
Kaosz01|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Megette a kommentem a blogmotor..

Az adóság eltörlése kemény dió, kevesebbért is ütik rendesen a kormányt. Egyetértünk, hogy nincs igazán realitása, de azért érdemes szemelött tartani a lehetőséget. Ki tudja...például Ecuador sem egy világhatalom...

Adóságátütemezésban a görögök azért elég ügyesek (öröm az ürömben) és az íreket is meglehet említeni mint legutóbbi példa:

http://index.hu/gazdasag/vilag/2011/12/18/irorszag_adossagrendezest_ker_a_paktumert_cserebe/

Mit kapna ezért az ötletért a kormány határon innen és túl! ?!

Egyetértek, hogy nem a bloggerek a legmérvadóbbak, de szerintem nem túl liberális összemérni egy bolgár, togói vagy fehér nyugat-európai blogger véleményének mérvadóságot tekintve.

De ha így teszünk is, lehet hogy a sokkal mérvadóbb francia külügyér és maga Sárközy is egy nótát fog fújni nemsokára a magyar fasisztacsőcseléknáciszélsőjobbal, legalábbis ha hitelminősítők elleni harcához :D

http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/01/13/leminositettek_europat/

Értékelés:+1 (3 szavazat)
Németh Henrik|4 hónapja |Permalink|Komment elrejtése
@Kaosz01:

"Adóságátütemezésban a görögök azért elég ügyesek (öröm az ürömben) és az íreket is meglehet említeni mint legutóbbi példa: ...."

igenám, csakhogy a görögök megmentése/támogatása mögött van egy erős európai konszenzus. Ráadásul az euro övezet tagja Görögo., így méginkább segítendő. Az írek esetén is hasonló a helyzet, akik mellesleg éveken át bezzeg ország voltak és húzták az uniós szekeret. Ma pedig nagyon komoly fiskális szigor mellett működik az új ír kormány. Egészen más megítélés alá esnek ezek az országok. Mi mit tudunk felmutatni? Milyen támogatóink vannak? Szándékoan szembemegyünk alapvető uniós elvekkel , kartákkal , ajánlásokkal. Más országoknál is előfordul, h kihúznak, ellentmondanak, de iylen súlyú és számú balhéja egy országnak sincs. Nálunk merült fel először az unió történetében, h megvonják a szavazati jogunkat, folyamatos konfliktusban vagyunk az Európai Bizottsággal, perrel fenyegetnek uniós normák áthágása mmiatt, elértük, h kívülről akarják a demokráciát helyreállítani egy EU országban. Ez kurva ciki. Ezek után még mi szabunk feltételeket az európai pénzügyi szervezeteknek meg az IMF-nek ha hitel kell?? hát ezegy vicc

Értékelés:-2 (8 szavazat)
Kovács Hugó|3 hónapja |Permalink|Komment elrejtése

Bloggerek!

Válasszátok királyotokká!

Értékelés:-2 (2 szavazat)
Szóljon hozzá Ön is a témához!
Kommentáláshoz, értékeléshez kérjük, lépjen be!

Ha Ön rendelkezik google-, yahoo-, liveID-, twitter-, facebook-, vagy openID azonosítóval úgy ide kattintva külön regisztráció nélkül is beléphet a Kitekintőre! Elsősorban ezt a megoldást ajánljuk!

Ha Ön rendelkezik eduID azonosítóval úgy ide kattintva külön regisztráció nélkül is beléphet a Kitekintőre!

Ha Ön nem rendelkezik a fenti listában felsorolt azonosítók egyikével sem, vagy nem kívánja őket a Kitekintőre való belépésre használni, úgy klasszikus módon, helyi, kitekintős azonosítóval itt tud belépni. (Az első megoldás jövőbe mutató és szebb is:) )

 Emlékezzen?

Kövessen minket!

Buszos utazásához a Kitekintő a busszal.hu-t ajánlja!
különbusz – személyszállítás – buszbérlés

Megosztották

Galériák