Kicsinálja a német autóipart az ellene indult politikai hadjárat

Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója szerint a német autóipar néhány éven belül elveszítheti vezető világpiaci rangját az autó ellen indult politikai „hadjárat” miatt.

„A jelenlegi helyzetben 50:50 százalék esélyt adok annak, hogy a német autóipar tíz év múlva még az autóipar élvonalába tartozik majd” – jelentette ki a Wolfsburgban tartott autóipari beszállítói konferencián.

„A független egyéni mobilitás és ezáltal maga az autó ellen az utóbbi időkben indult hadjárat már az iparág létét veszélyeztető mértéket öltött” – fogalmazott a konszern vezérigazgatója. Rámutatott: az új károsanyag-kibocsátási mérési eljárás, a WLTP a „teljesítőképessége határára sodorta” az autóipart.

Mint mondta, ahhoz, hogy a konszern 2030-ra az uniós terveknek megfelelően 30 százalékkal csökkenteni tudja modellpalettája átlagos szén-dioxid-kibocsátását, legalább 30 százalékra kell emelnie az elektromos autók részarányát eladásaiban. Ez pedig már 2020-ig 14 ezer munkahely elveszítését jelentené a motorgyártásban. Ugyanakkor ezalatt az idő alatt Németország szén-dioxid-kibocsátása emelkedne, hiszen az áramtermelés egyelőre túlnyomórészt barnaszén-tüzelésű erőművekre támaszkodik.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/APA/Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »