Csak az elektromos autókban bízik a T&E civil szervezet

Mintegy 43 millió súlyosan környezetszennyező dízelüzemű jármű közlekedik az Európai Unió útjain, és a számuk tovább nő immár három évvel a dízelbotrány kirobbanása után is – írta keddi jelentésében a Transport & Environment (T&E – Közlekedés és Környezet) nevű nemzetközi civil szervezet.

A súlyosan környezetszennyező dízeljárművek száma csak tavaly óta 5 millióval, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos visszaélések ügyében még 2015-ben kirobbant botrány óta pedig 14 millióval nőtt az EU-ban – közölték. Számuk most Franciaországban a legmagasabb, nagyjából 8,7 millió, amit Németország követ 8,2 millióval, az Egyesült Királyság 7,3 millióval, valamint Olaszország 5,3 millióval. Mint írták, ezen autók egy jelentős része végül Kelet-Európában vagy Afrikában köt ki.

„Sokkoló látni, hogy a piszkos dízeljárművek száma még három évvel a botrány kirobbanása után is nő” – hangsúlyozta Florent Grelier, a T&E munkatársa. „Amennyiben Európa nem cselekszik, ezek az autók még évtizedekig fogják károsítani az emberek egészségét és szennyezni a városokat világszerte” – tette hozzá.

Az értékelésben rámutattak, hogy körülbelül kilencszer több nitrogén-oxidot bocsátanak ki a határértéknél valós vezetési körülmények között még azok a dízelautók is, amelyek átmentek a nem laboratóriumi, hanem használat közbeni méréseken alapuló új uniós teszteken.

A brüsszeli székhelyű szervezet kiemelte, hogy a belsőégésű motorok nem nevezhetők tisztának és a belátható jövőben továbbra is nagymértékben szennyezni fogják a környezetet. A jelentésben aláhúzták, hogy az autógyártók mindig újabb és újabb módszereket fognak kitalálni a tesztek megkerülésére, az egyetlen járható utat ezért az elektromos, zéró kibocsátású járművek jelentik.

Forrás: MTI

Friss hírek

Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »