A hídomlás után több szerződést is felülvizsgál az olasz kormány

Az olasz kormány az autópálya-üzemeltetés mellett felülvizsgálja a televíziós, a távközlési és a vízgazdálkodási koncessziókat is – közölte Luigi Di Maio miniszterelnök-helyettes az Il Corriere című napilapban pénteken megjelent interjújában.

Az infrastrukturális koncessziók azért kerültek napirendre Olaszországban, mert az augusztus 14-én leszakadt genovai Morandi autópálya-völgyhidat az Autostrade per l’Italia (ASPI) magáncég üzemeltette.

„Hatalmas munkába fogtunk a koncessziók terén, egyenként felülvizsgáljuk őket. Az Autostrade csak a jéghegy csúcsa, van még a vízgazdálkodás, a távközlés és a tévés műsorszórás” – jelentette ki Di Maio.

Genova, 2018. augusztus 15.
Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes (k, jobbról) és Danilo Toninelli közlekedési miniszter (k, balról) látogatást tesz az A10-es autópálya leszakadt hídjánál Genova közelében 2018. augusztus 15-én. (MTI/EPA/Alessandro Di Marco)

Giovanni Castellucci, az ASPI-nak és anyacégének, az Atlantiának az elnök-vezérigazgatója a La Stampa című lap pénteki számában úgy nyilatkozott, hogy felelősnek érzi magát a genovai völgyhíd összeomlásáért, de bűnösnek nem.

Danilo Toninelli olasz közlekedési miniszter nemrégiben azt mondta: a kormány saját kezébe akarja venni a genovai híd újjáépítését, semmiképpen nem akarja átengedni a bírálatok kereszttüzébe került sztrádatársaságnak. A pénzt hozzá mindazonáltal az üzemeltető ASPI-nak kell biztosítania – tette hozzá.

Az összeomló Morandi autópálya-völgyhídról több mint harminc gépjármű zuhant a 45 méteres mélységbe, és 43 ember halt meg a katasztrófában.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »