Az Alibabával karöltve nyit online kávézókat a Starbucks

A Starbucks és az Alibaba Csoport stratégiai partnerségi megállapodást kötött, melynek célja a kínai kávézási szolgáltatások és a kávézók vendégeinek nyújtott kávézási élmény átformálása.

A Starbucks Coffee Company és az Alibaba Group Holding Ltd. hétfőn bejelentette, hogy együttműködésük elmélyítése érdekében „új kiskereskedelmi” stratégiai partnerségi megállapodást kötöttek, amelynek célja a kínai kávézási szolgáltatások átalakítása, és amely ugyanakkor lehetővé teszi, hogy a Starbucks vendégei Kínában is bárhol átélhessék a „Starbucks élményt”.

A Starbucks beszámolója szerint az Alibaba ökoszisztémájának kulcsfontosságú üzleti egységeivel (ideértve az Ele.me-t, a Hema-t, a Tmallt, a Taobaot és az Alipay-t) együttműködve 2018 szeptemberében elindít egy kísérleti házhozszállítási szolgáltatást.

E célból felállít egy új egységet „Starbucks Delivery Kitchens” néven, amely a házhozszállítási szolgáltatás keretében megrendelt italokat/ételeket készíti el, továbbá kínai partnerének támogatásával több platform integrálása révén létrehoz egy különleges, virtuális Starbucks üzletet, amely páratlan és tökéletesen személyre szabott online „Starbucks élményt” biztosít a cég kínai ügyfeleinek.

A mindkét cég történetében fontos mérföldkőnek számító megállapodás alapján az Ele.me ún. „on-demand” (igény szerint használható) platformja segítségével szeptemberben kísérleti házhozszállítási szolgáltatást indítanak el Pekingben és Shanghaiban, 2018 végéig pedig 30 városra és több mint 2000 kávézóra tervezik kiterjeszteni a programot.

A „Starbucks Delivery Kitchens” névre keresztelt, kifejezetten a Starbucks megrendelések teljesítése céljára tervezett egységet a Hema szupermarketekben tervezik felállítani, melynek révén bővülnek a Starbucks termékek házhozszállítási lehetőségei, és amely ugyanakkor biztosítja, hogy a Starbucks kávézókon kívül is a legmagasabb minőségű kávézási élményben részesülhessenek a kávézólánc vendégei.

A vállalatok együttműködésének keretében olyan különleges virtuális üzletek jönnek létre, amelyek kiemelkedő minőségű, zökkenőmentesen használható és tökéletesen testreszabott online teret biztosítanak a cégek ügyfelei számára a regisztrációhoz, a törzsvásárlói kedvezmények felhasználásához és számos egyéb különféle szolgáltatás igénybe vételéhez.

Starbucks kávézó Pekingben. (EPA/ROMAN PILIPEY)

„A több mint 45 000 kínai partnerünk segítségével biztosított kiemelkedő vásárlói élménynek köszönhetően a Starbucks Kínában gyorsabban növekszik, és több innovatív projektet valósít meg, mint bárhol máshol a világon” – mondta el Kevin Johnson, a Starbucks Coffee Company elnök-vezérigazgatója. „Az Alibabával létrejött, mindkét fél számára számos változást hozó, szoros együttműködés révén lehetőségünk nyílik arra, hogy átalakítsuk a kiskereskedelmi üzletmenetet, így a megállapodás fontos mérföldkő számunkra a kínai fogyasztók várakozásaink felülmúlását célzó erőfeszítéseink szempontjából. A Starbucks China minden bizonnyal követendő példa lesz szervezetünkben, és én biztos vagyok abban, hogy a Starbucks kínai csapata sikeresen megvalósítja a tervezett újításokat, tovább növelve a Starbucks élmény intenzitását.”

Daniel Zhang, az Alibaba Csoport vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „A Starbucks jóval több, mint egy kiváló kávét kínáló kávézó, és cégeink elkötelezettek annak a közösen kialakított elképzelésnek a megvalósítása iránt, melynek célja a kínai kávézási kultúra innováció és új technológiák bevezetése révén való átformálása. Az Alibaba nagy izgalommal tekint a Starbucks-szal folytatott együttműködés kiterjesztése elé, melynek keretében modern, új kiskereskedelmi infrastruktúránkra és erős digitális pozícióinkra támaszkodva kiemelkedő élményben részesíthetjük fogyasztóinkat.”

A stratégiai partnerség az Alibaba átfogó új kiskereskedelmi programjának részét képezi, melynek célja az online és offline vásárlói élmények összeolvasztásának eredményeképp a kereskedelmi és üzleti tevékenység átalakítása. A stratégiát az Alibaba 2016-ban léptette életbe, és az azóta a kiskereskedelmi ágazat védjegyévé vált.

A Starbucks és az Alibaba nagyra becsült üzleti partnerként tekintenek egymásra, hiszen a két cég ugyanazokat az értékeket tartja fontosnak, kezdve az újító szellemtől egészen a termék- és szolgáltatási kiválóság iránti töretlen elkötelezettségig. A kibővített együttműködés fontos lépes mindkét cég számára, melynek révén magasabb szintű fogyasztói élményben részesíthetik ügyfeleiket szerte Kínában.

Forrás: MTI/Business Wire/OTS

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »