680 hajtőművet ellenőriznek a Southwest balesete nyomán

A Southwest Airlines amerikai légitársaság végzetes balesete után az amerikai és az európai légiközlekedési hatóság elrendelte pénteken összesen 680 olyan hajtómű rendkívüli műszaki ellenőrzését, mint amilyennel az érintett Boeing 737-es is fel van szerelve.

Kedden a Southwest New York és Dallas között közlekedő járatán repülő Boeing 737-es hajtűművének egyik ventilátorlapátja letört, és ez hajtóműrobbanást idézett elő. A hajtóműrobbanás nyomáscsökkenést okozott a kabinban 10 ezer méter magasan, és kitört egy ablak. A légnyomáskülönbség egy női utast majdnem kiszippantott az ablakon, és ugyan sikerült őt visszahúzni, sérüléseibe belehalt.

A balesetben további hét ember megsérült, a gép pedig – amelyen 149 utas és ötfőnyi személyzet utazott – kényszerleszállást hajtott végre Philadelphiában. A baleset egy Boeing 737-es géppel történt, melyek a francia Safran és az amerikai General Electric közös vállalata, a CFM International által gyártott CFM56-7B típusú hajtóművével vannak felszerelve.

Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség által közreadott képen szakértők vizsgálják a Southwest Airlines 1380-as járatának felrobbant hajtóművét a Philadelphiai Repülőtéren 2018. április 17-én, miután a gép kényszerleszállást hajtott végre. A New Yorkból a dallasi Love Fieldbe tartó járat hajtóműve repülés közben robbant fel, a gép ablakai betörtek, a balesetben egy ember életét vesztette. (MTI/EPA/NTSB)

Az Amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség által közreadott képen szakértők vizsgálják a Southwest Airlines 1380-as járatának felrobbant hajtóművét a Philadelphiai Repülőtéren 2018. április 17-én, miután a gép kényszerleszállást hajtott végre. A New Yorkból a dallasi Love Fieldbe tartó járat hajtóműve repülés közben robbant fel, a gép ablakai betörtek, a balesetben egy ember életét vesztette. (MTI/EPA/NTSB)

A hajtómű-ellenőrzést azonnal el kell kezdeni, és 20 nap alatt elvégezni a 680 hajtóművön, amelyek közül 350 amerikai légitársaságok gépein található.

Nem ez az első eset, amikor a fenti hajtóművel gondok adódtak, 2016-ban a Southwest egyik járata a CFM56-7B típusú hajtómű ugyanilyen meghibásodása miatt hajtott végre kényszerleszállást Floridában.

A CFM56-7B hajtómű az egyik leggyakrabban használt típus, amennyiben a vizsgálatok során tervezési hibát vagy anyagfáradásra utaló jelet találnak, az összes ilyen hajtóművel szerelt gépre felszállási tilalmat rendelhetnek el, mely több mint 8000 repülőgépet érintene. 

Forrás: MTI / Time

Felkapott hírek

Friss hírek

Tovább bonyolódik a szaúdi újságíró ügye

Amerikai lapértesülések szerint Szaúd-Arábia kedden, Mike Pompeo amerikai külügyminiszter rijádi látogatása idején 100 millió dollárt utalt át Washingtonnak az északkelet-szíriai helyzet stabilizálásához való hozzájárulásként. Közben demokrata párti szenátorok felszólították Donald Trump amerikai elnököt, hogy hozza nyilvánosságra Szaúd-Arábiához fűződő üzleti kapcsolatait.

Read More »

Továbbra sincs előrelépés, egy évvel elhúzódhat a Brexit

Háromnapos EU-csúcsértekezlet kezdődött szerdán Brüsszelben, melynek nyitónapja teljes egészében az Egyesült Királyság kilépésének kérdéséről szólt. A brit kormányfő nem tett jelentős új javaslatot a megfeneklett tárgyalások előremozdítása érdekében, ezért egyre biztosabbnak tűnik a rendezetlen Brexit - hacsak nem sikerül meghosszabbítani a korábban 2020 végéig tervezett átmeneti időszakot.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás