Lemaradóban a H&M, három éve esik a részvények árfolyama

Jelentősen csökkent a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc profitja a február végéig tartó három hónapban, ami egyben első pénzügyi negyedéve is volt.

A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte kedden, hogy a február végéig tartó három hónapban az adózott eredménye éves összevetésben 44 százalékkal 1,4 milliárd svéd koronára esett az egy évvel korábbi 2,5 milliárd koronáról (1 korona 30,65 forint). A nyereségcsökkenést az okozta, hogy a szerényebb forgalom miatt nőtt a készlet, amitől leértékelésekkel próbált szabadulni a cég.

A H&M negyedéves forgalma a február végéig tartó három hónapban 2 százalékkal, 53,6 milliárd koronára mérséklődött az egy évvel korábbi 54,4 milliárd koronáról. A november végével záródott pénzügyi évben a cég adózott eredménye éves szinten 13 százalékkal 16,18 milliárd koronára esett, a működési eredménye pedig 14 százalékkal 20,6 milliárd koronára csökkent. A cég éves forgalma ugyanakkor 192,3 milliárd koronáról 200 milliárd koronára nőtt.

A vállalat a világ 69 országában működik, idén 390 új üzletet tervez nyitni és 170-et bezárni, első boltját nyitja majd Ukrajnában és Uruguayban és februári bejelentésük szerint egy új márkával, az Afound-dal fogja bővíteni a palettáját, amely részben arra szolgál majd, hogy a megmaradt H&M készletekkel és külső beszállítók áruival felvegye a versenyt az árazásban a H&M alá pozícionált, ír tulajdonú Primark üzletlánccal, mely máris jelentős sikereket ért el például Németországban és Spanyolországban.

  • Kapcsolódó cikkeink:

A H&M árfolyama a gyorsjelentés hatására több mint 6 százalékos mínuszba került ma a stockholmi értéktőzsdén. A részvények árfolyama az utóbbi három évben szinte folyamatosan csökkent, a 2015 februárjában beállított 363 koronás csúcsáról tavaly nyárra már a 200 korona körüli szintre ereszkedett, de az esés az utóbbi fél évben gyorsult be igazán – ma már 120 korona alatt folyik a kereskedés, azaz a csúcshoz képest már értékének kétharmadát elveszítette a H&M.L

Forrás: MTI/AP/Reuters/Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »