Gond van az új Airbusok hajtóművével, leállítják a szállításokat

Az Airbus éppen ezen a héten közölte, hogy fel szeretnék gyorsítani a keskenytörzsű gépek gyártását, mert a megrendelt több mint hatezer gépet a jelenlegi ütemben csak nyolc év alatt tudnák leszállítani – pár nappal később viszont a hajtóművekkel kapcsolatos problémák miatt már az átadások teljes leállítását jelentették be.

A probléma a Pratt & Whitney hajtóműveket használó A320neo típusokkal adódott – már tavaly tavasszal is lehetett tudni, hogy nincs minden rendben az újgenerációs gépekkel, a gondokat azonban azóta sem sikerült megoldani, így a társaság most a szállítások felfüggesztéséről döntött.

Az IndiGo, India legnagyobb légitársasága szombaton kivonta az üzemeltetés alól három érintett gépét és törölni kényszerült néhány járatát, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség arra figyelmeztetett, hogy a Pratt & Whitney hajtóművek hibája okozhatott néhány, utóbbi időben tapasztalt, repülés közbeni leállást. Az ügynökség azt is közölte, hogy folyik a hiba okának feltárása.

A Pratt & Whitney és az Airbus repülésbiztonsági tanácsa pedig a fentiek után úgy határozott, hogy “minden újgenerációs neo repülőgép leszállítását felfüggesztik”.

A kényszerszünet bejelentése nem vet túl jó fényt sem az Airbusra, sem a hajtóműveket gyártó United Technologies-re, miután a probléma nem újkeletű, de ezek szerint még mindig nem sikerült megoldást találni a gondokra. Tom Enders, az Airbus vezérigazgatója nemrég még úgy nyilatkozott, hogy bízik benne, hogy a hajtóművekkel kapcsolatos gondok rövidesen megoldódnak, az újabb hírek azonban már arról szólnak, hogy nem csak egy, hanem több típusú turbinát is érinthetnek a problémák.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Megint előkerült az ír határkérdés

Pénteki belfasti beszédében Theresa May megerősítette, hogy London véleménye szerint az Európai Bizottság által javasolt megoldás vámhatárt hozna létre az Egyesült Királyságon belül, és ebbe "soha egyetlen brit miniszterelnök sem egyezne bele". Jobb megoldással viszont a britek sem álltak elő.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás