Jó negyedévet zártak az amerikai cégóriások

A tavalyi utolsó negyedévet több amerikai vállalat is sikerként könyvelhette el: az Apple-nek rekord bevétele volt, az Amazon majdnem megduplázta nyereségét, illetve az Alphabet is meglepően nagy bevételre tett szert, bár utóbbi profitja a költségek növekedése miatt elmaradt az elemzői várakozástól.

Rekord bevétel az Apple-nél

Az iPhone-eladások csökkenése ellenére rekord bevétele volt az Apple-nek a tavalyi utolsó negyedévben a vállalat csütörtöki New York-i tőzsdezárás után közzétett jelentése szerint. A cég adózott eredménye a tavalyi utolsó negyedévben az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal, 20 milliárd dollárra nőtt, ezzel megdöntötte a 2015-ös negyedik negyedévi rekordot, amely 18,4 milliárd dollár volt.

Ez annak ellenére történt, hogy 77,3 millió iPhone készüléket értékesített a december végéig tartó három hónapban, egymillióval kevesebbet az egy évvel korábbihoz képest. A csökkenés oka pedig az lehetett, hogy az iPhone X novemberben jött ki szeptember helyett. Mivel azonban egy Apple telefon átlagos ára 796 dollár – egy évvel korábban 695 dollár volt -, az áremelkedésnek köszönhetően az értékesítés árbevétele 13 százalékkal, rekord nagyságú 88,3 milliárd dollárra nőtt.

Az Apple a folyó negyedévre 60 és 62 milliárd dollár közötti bevétellel számol, ami elmarad az elemzői várakozások átlagában szereplő 65 milliárd dollártól.

Az Amazon nyeresége majdnem megduplázódott

Majdnem megduplázódott az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai Amazon cég nyeresége a tavalyi utolsó negyedévben: 1,86 milliárd dollár lett az egy évvel korábbi 789 millió után. Ez köszönhető volt a több eladott hangvezérlésű készüléknek, a több új prémium tagnak és a WholeFoods megvételének, de a seattle-i központú céget segítette a 789 millió dolláros adó-visszatérítés is.

Az Amazon nettó árbevétele részvényenként 3,75 dollár volt a december 31-ével végződő negyedévben, miközben az elemzők csak 1,88 dollárt vártak. Az árbevétel 38 százalékkal, 60,5 milliárd dollárra nőtt a negyedik negyedben, az elemzők 59,8 milliárdot vártak.

Az idei első negyedévben az elemzők 47,75 és 50,75 milliárd dollár közötti bevételt várnak.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Az Alphabet is nagyot szakított, de nyeresége elmaradt a várttól

Az amerikai Alphabet technológiai cég profitja a meglepően nagy bevétel ellenére elmaradt az elemzői várakozástól a tavalyi negyedik negyedévben, mert a nagy költségek csökkentették a drága mobilapplikációs reklámok iránti keresletet.

Az értékesítés 24 százalékkal, 32,3 milliárd dollárra nőtt, miközben az átlagos elemzői várakozás 31,9 milliárd volt a Thomson Reuters hírügynökség szerint. A kiigazított negyedévi nyereség 6,8 milliárd dollár volt, 9,70 dollár részvényenként. Ez elmarad a 7 milliárdos előre becsülttől.

A hirdetés biztos bevételi forrás, annak ellenére, hogy a hirdetési üzlet a hagyományos személyi számítógépekről egyre inkább a mobilkészülékekre tevődik át, és a kisebb képernyőkön nem értékesíthető olyan nyereségesen a reklámhely.

Az Alphabet egész évi bevétele 110,9 milliárd dollár volt, ami 23 százalékos növekedés 2016-hoz képest. A nyereség 35 százalékkal, 12,6 milliárdra csökkent.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI/Reuters/dpa/AP/Kitekintő

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »