Nagyot robbantott a VW a Los Angeles-i Autószalonon

A Los Angeles-i Autószalonon egymás mellett mutatta be a Volkswagen a jövő generációját, ugyanis csupa elektromos modellel állt elő.

Az autószalon az, ahol a jövő legfeltűnőbb, legmerészebb és legkevésbé praktikus koncepcióautóival kápráztatják el a tömegeket. Az egyre gyorsabb ütemben fejlődő elektromos járműveknek és a sofőrsegítő technológiáknak hála azonban a 2017-es Los Angeles-i Autószalonon megjelenő „jövő autói” sokkal jobban hasonlítanak a mai járművekre.

A Volkswagen I.D. Crozz-t, a német autógyártó új elektromos SUV koncepcióját, kedden mutatták be. A modell egyszerre tűnik érdekesnek, sterilnek, és futurisztikusnak. Hinrich Woebcken, az amerikai Volkswagen csoport vezérigazgatója szerint a Crozz-t 2020-ig piacra is dobják.

„Úgy véljük, az elektromos mobilitás a jövő” – mondta Woebcken szerdán a CNBC-nek.

A Crozz legalább két másik I.D. járműhöz csatlakozott, amelyek között köszönthetjük az I.D. Buzz-t, a Volkswagen ikonikus, kenyéralakú mikrobuszának elektromos változatát, amelynek eredeti verziója az 1960-as években volt nagyon népszerű.

„Évek óta mindenki azért könyörgött, hogy mikor hozzuk vissza a mikrobuszt. Hát most eljött ez a pillanat is” – magyarázta Woebcken.

Egyelőre a Tesla tölti be a vezető szerepet az elektromos autópiacon, de Woebcken szerint az időzítés a Volkswagen előnyére szolgál. Az elektromos infrastruktúra ugyanis 2021-ben sokkal fejlettebb lesz, és az elektromos járművek költségei addigra valószínűleg jelentősen csökkenni fognak.

„Úgy véljük, hogy milliók számára kell elhoznunk az elektromobilitást, nem csak a milliomosok számára” – fogalmazott a VW-vezér.

  • A Teslának rosszul áll a szénája?
A Tesla lenyűgöző tervekkel, tiszta technológiával és legendás gyorsulással bűvölte el vásárlóit, az autók borsos ára ellenére. Nemrég azonban kilenc jelenlegi és korábbi alkalmazott azt állította, hogy a gyors gyártás nagy mértékben a minőség rovására megy, ugyanis a luxusautók rendszeresen javításokat igényelnek, mielőtt elhagyhatják a gyárat. Állítólag a rutinszerűen végzett minőségellenőrzések során kiderült, hogy az ellenőrzött autók több mint 90 százalékánál fedeztek fel valamilyen hibát az összeszerelést követően. A Tesla tagadta a vádakat, de az mindenesetre tény, hogy a vállalat túlélése jelenleg attól függ, hogy képes-e magas színvonalú autókat gyártani. Tovább

Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: CNBC / Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek