A Tesla új mottója: gyorsan megépítjük, később kijavítjuk

Mielőtt a Tesla legújabb modelljei kigurulnak a kaliforniai gyárból, az elektromos járművek általában még egy megállót tesznek, mégpedig az esetleges javítások miatt – állította kilenc jelenlegi és korábbi alkalmazott a Reutersnek.

A luxusautók rendszeresen javításokat igényelnek, mielőtt elhagyhatják a gyárat. A munkások szerint – akik októberi számadatokat idéztek a Tesla belső rendszeréből – a rutinszerűen végzett minőségellenőrzések során kiderült, hogy az ellenőrzött autók több mint 90 százalékánál fedeztek fel valamilyen hibát az összeszerelést követően.

A Tesla cáfolta a vádakat: a vállalat szerint a minőségellenőrzési eljárás szokatlanul szigorú, és célja a legapróbb hibák felismerése és korrigálása. Továbbá elutasította a munkások által a Reutershez eljuttatott összeszerelés utáni hibaarányt.

Iparági szakértők szerint a világ leghatékonyabb autógyártói, mint például a Toyota, átlagosan az autók kevesebb, mint 10 százaléka után végeznek utólagos javítást. A minőség kialakítása ugyanis a kezdeti összeszerelés során döntő jelentőségű, mert a javítások sok időbe és pénzbe kerülnek.

A Teslánál ezzel szemben „egy autó annyi utómunkát igényel az összeszerelés után, hogy erre megy el a pénz nagy része” – fogalmazott egy korábbi alkalmazott. Az autógyártó viszont azt állítja, hogy az összeszerelés utáni hibák többsége kisebb és néhány perc alatt megoldható.

Most akkor mi az igazság?

A Tesla lenyűgöző tervekkel, tiszta technológiával és legendás gyorsulással bűvölte el vásárlóit, az autók borsos ára ellenére. Egy Consumer Reports felmérés szerint a Tesla-tulajdonosok 91 százaléka vásárolna újra.

A J.D. Power piackutató intézet azonban kérdőre vonta a vállalatot, olyan minőségbeli problémákra hivatkozva, mint a hibás ajtókilincsek és karosszériaelemek. A Bernstein egyik elemzője pedig ebben a hónapban elvitt tesztvezetésre egy Model 3-ast, később azt írva róla, hogy az illeszkedés és a befejezés „viszonylag gyenge”. Ezen kívül sok Tesla-tulajdonos panaszkodott különböző internetes fórumokon zavaró zörgésekre, hibás szoftverekre, valamint rossz tömítésre, amelyek miatt beázik a belső tér, illetve a csomagtartó.

Mindenesetre autóipari szakértők szerint a vállalat túlélése jelenleg attól függ, hogy képes-e magas színvonalú autókat gyártani most, hogy megkezdte első tömegtermelésre szánt járművének, a Model 3-asnak az értékesítését, amely 35 000 dollárról indul. A Teslának ugyanis mindeddig nem sikerült profitot termelnie. Ez az állapot pedig nem tartható fenn sokáig az eladások komoly mértékű növekedése nélkül, a mainstream ügyfelek viszont kevésbé elnézőek a potenciális hibákat illetően.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »