Már látszik az eredményekben az Opel eladása

A PSA Group konszern negyedéves elszámolásában először jelentek meg az augusztustól a céghez került Opel-Vauxhall adatai, miközben a General Motors épp az Opel eladásának költségei miatt zárt veszteséges negyedévet.

Növelte eladásait a harmadik negyedévben a Peugeot, a Citroen, a DS és az Opel-Vauxhall márkájú autókat gyártó francia PSA Group autóipari konszern. A párizsi székhelyű PSA csoport szerdán közölte, hogy az értékesítési árbevétele 31 százalékkal, 14,988 milliárd euróra emelkedett a szeptember végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 11,404 milliárd euróról. Az Opel-Vauxhall márkákat nem számolva a Peugeot, Citroen és DS gépkocsik együttes értékesítéséből származó árbevétel 11,6 százalékkal, 8,42 milliárd euróra emelkedett.

A konszern negyedéves elszámolásában először jelentek meg az augusztustól a céghez került Opel-Vauxhall adatai. A PSA Group csak féléves nyereségadatokat tesz közzé, negyedéveset nem, így az Opel akvizíció eredményességre való hatását csak a következő negyedévtől lehet majd megvizsgálni.

A már a PSA konszern által értékesített Opel Insignia GSi - kép forrása: Opel Media

A már a PSA konszern által értékesített Opel Insignia GSi – kép forrása: Opel Media

Az eladó fél, a General Motors (GM) viszont szerepeltette jelentésében az eladás költségeit, a legnagyobb amerikai autógyár kedden bejelentette, hogy 3 milliárd dolláros veszteséget ért el a szeptember 30-án zárult három hónapban, ami alapvetően az Opel/Vauxhall értékesítéséből eredő 5,4 milliárd költségből fakad.

Ezt a tételt leszámolva a GM adózás előtti profitja részvényenként 1,32 dollár volt, ami meghaladja az elemzők által várt 1,11 dolláros részvényenkénti nyereséget.

A GM vezetése megerősítette korábbi profit-előrejelzését, és azt ígérte, hogy csökkenti a raktárkészleteit. Az értékesítésre váró járművek száma szeptember végén 76 napra elegendő készletet biztosított az amerikai piacon, csökkent az egy hónappal korábbi 88 naphoz képest, és várhatóan az év végére érik el a 70 napos célszámot.

A General Motors arra számít, hogy idén és jövőre is stabil marad az amerikai autópiac, éves szinten 17 millió új könnyű gépjármű talál majd gazdára.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/Reuters/AP

 

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »