Költségcsökkentés miatt ritkítja márkakereskedéseit a VW

Megritkítja márkakereskedői hálózatát Európában a Volkswagen konszern VW márkája a hagyományos értékesítési csatornákon keletkező költségeinek csökkentése érdekében – értesült az osztrák APA hírügynökség a VW modellek hivatalos importőrétől, a Porsche Austria vállalattól.

A Porsche Austria tájékoztatása szerint arról még nem született döntés, hogy pontosan hány márkakereskedővel csökkenti hálózatát a VW. Ehhez először velük folytatnak majd tárgyalásokat. Ausztriában 2018 első negyedévében mondják majd fel a szerződéseket, illetve kötnek újakat. A VW mintegy háromezer márkakereskedője van Európában.

„A világpiacon már néhány éve megindult a konszolidációs hullám, ami az elkövetkező években csak tovább gyorsulhat, és ez Németországban sem lesz másképp” – jelentette ki Jürgen Stackmann a VW márka értékesítési igazgatója egy keddi konferencián Münchenben a cég értékesítési partnerei előtt. Elmondta, hogy az értékesítési költségek drasztikus csökkentéséről van szó a nyereségesség és a hatékonyság mintegy tíz százalékos növelése érdekében.

A megmaradó márkakereskedőknek kifizetődő lesz a váltás – mondta Jürgen Stackmann, hangsúlyozva, hogy „tartós bevételarányos jövedelmezőséget garantálunk partnereinknek”. A cél a két százalék elérése. Jelenleg az átlagos VW márkakereskedő évi 620 jármű eladásával 27 millió euró nettó forgalmat bonyolít le egy százalékos forgalomarányos jövedelmezőséggel és ennek is a legnagyobb része a szerviz és alkatrész üzletből származik – mutatott rá. A tárgyalásokat a márkakereskedőkkel novemberben kezdik meg és a jövő év első negyedében tervezik lezárni.

Németországban október végén ül le a VW a márkakereskedők képviseletével tárgyalni egyebek között a dízelbotrány miatt támasztott kártérítési követelésekről. A márkakereskedők ugyanis kártérítésre tartanak igény, mondván, a dízelbotrány miatt csökkent a lízingelt járművek maradványértéke és nehézségekbe ütközik a visszavett járművek értékesítése is.

Kapcsolódó cikkünk: Nem az európai piacoknak köszönhetően lettek jók a VW eladásai

Forrás: MTI/APA/Reuters

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »