Teljesen kivezeti a robbanómotorokat a General Motors

A General Motors a jövőben száz százalékosan átáll az elektromos meghajtásra – jelentette be a cég vezetése a héten, bár pontos időpontot egyelőre nem közöltek a hagyományos motorok teljes kivezetésére.

Az autógyártó jelenleg csak egy nagyobb hatótávú elektromos típust gyárt, a Chevrolet Bolt EV-t, mely Európában Opel Ampera-e néven fut és a Tesla Model 3 tekinthető fő konkurensének. Az ügyvezető alelnök, Mark Reuss elmondása szerint ugyanakkor kínálatuk legalább két új modellel bővül a következő 18 hónapban, a hosszú távú tervek között pedig legalább 20 modell bevezetése szerepel 2023-ig.

Chevrolet Bolt - Kép forrása: GM Media

Chevrolet Bolt – kép forrása: GM Media

Nem rántják el a kormányt

„A GM a teljesen elektromos jövőben hisz, ugyanakkor ez a jövő nem fog egyik napról a másikra megvalósulni. Cégünk elkötelezett amellett, hogy az elektromos járművek használatát és elfogadottságát növelje, kompromisszumok nélkül, ügyfeleink igényeinek szem előtt tartása mellett” – mondta el Reuss. Az írás szerint a GM az elektromos motorjait a trendekhez igazodva utcai terepjárókba fogja szerelni.

Hidrogén és akkumulátorok kora

Mindez azt jelenti, hogy az óriáscég járműinek a „meg nem határozott jövőben” az energiát akkumulátorokból vagy hidrogénből kell nyernie – a GM azonban úttörőnek számít mindkét technológiában, az EV1 modelljük például az eyik első elektromos jármű volt, melyet egy nagy autógyártó állított elő – igaz, a típust gyorsan be is szántották, amikor Kalifornia feladta a zéró-emissziós terveit még a 90-es években.

Politika és trend

A központi szabályozások a gyártókat eddig egyértelműen az elektromosság irányába tolták, habár a Trump-kormánytól akár ezen szabályok könnyítése is várható – írják. Mindezek ellenére az egyes államok továbbra is „irányban maradhatnak”.  Példaként Kaliforniát hozzák, ahol a „szigor” miatt az autógyártóknak több millió hidrogénnel vagy akkumulátorral üzemelőt autót kell értékesíteniük az elkövetkező években. A hidrogénautók kapcsán fontos megjegyezni, hogy alapvetően ugyanolyan elektromos motorokkal futnának, mint akkumulátoros társaik, csak az energiát nyernék más forrásból.

A világtrend is ebbe az irányba halad, hiszen Norvégia és India a belső égésű motorok betiltását tervezi, míg Nagy-Britannia, Németország, Franciaország és Kína is hasonló lépéseket tervez. A vállalatok sem tétlenkednek, hiszen a Volvo 2018-tól már csak hibrid, plug-in és teljesen akkumulátoros autókat fog gyártani, a Volkswagen pedig a közelmúltban jelentette be, hogy az új technológiákra 20 milliárd dollárt szán.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: NBC

Felkapott hírek

Friss hírek