Merkel a dízelbotrányról: vissza kell szerezni a szavahihetőséget

A német autóiparnak az ágazat iránti bizalmat megtépázó dízelbotrány után a lehető leggyorsabban vissza kell szereznie szavahihetőségét – mondta Angela Merkel német kancellár csütörtökön a 67. frankfurti nemzetközi autókiállítást (IAA) megnyitó beszédében.

Hangsúlyozta, hogy az autógyártás a német ipar kulcsfontosságú ágazata, 870 ezer embert foglalkoztat és évi több mint 120 milliárd euró (37,2 ezer milliárd forint) értéket állít elő.

Helyzete, mint cseppben a tenger mutatja, hogy most kell megteremteni a feltételeket ahhoz, hogy Németországnak 10-15 év múlva is jól menjen a sora. Ehhez erős, innovatív, a munkahelyeket megőrző, a klímavédelmi célok teljesítéséhez hozzájáruló autóiparra van szükséges, amely lépést tart a digitalizáció, a meghajtási technológia és az autonóm – önvezető járművekkel zajló – közlekedés fejlődésével – mondta a politikus.

A kihívások súlyát jól jelzi, hogy Kína “hangosan gondolkodik” a robbanómotorra alapozott mobilitás korszakának végéről, de biztató, hogy az elektromos és hibrid meghajtással kapcsolatban Németországból származik a világon benyújtott szabadalmak egyharmada – fogalmazott Angela Merkel.

Kiemelte: mindent meg kell tenni azért, hogy a német autóipar sikeres legyen a “károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás felé tartó átalakulásban”. Mint mondta, “kettős stratégiát” kell követni, mert a robbanómotor még évtizedekig megmarad, ezért növelni kell hatékonyságát, és ezzel párhuzamosan minden eddiginél nagyobb erővel kell dolgozni az új meghajtási technológiák fejlesztésén.

Korábban írtuk: Temetik a dízelautókat, de lehet, hogy bánni fogjuk

Az idei IAA is az ágazat mélyreható átalakulását mutatja be, a frankfurti autószalon 2017-ben “a digitális és klasszikus ipari kompetenciák összeolvadásának” kiállítása – mondta a kancellár.

Ugyanezeket az elemeket emelte ki az autóipari cégek érdekképviseletének (VDA) elnöke, Matthias Wissmann is, aki rámutatott, hogy a gyártók a dízelmotor környezetkímélő tulajdonságainak erősítését szolgáló fejlesztések mellett az új meghajtási technológiákra 40 milliárd eurót fordítanak 2020-ig, a digitalizáció területén pedig további 16-18 milliárd euró értékben hajtanak végre kutatás-fejlesztési programokat.

A német autóipar nemcsak az elektromos és hibrid meghajtási technológia fejlesztésében van a legjobbak között, hanem a járművek vezetését segítő automatizált, illetve úgynevezett hálózati  – az internet használatára épülő – technológiák területén is, ahol 58 százalék a német szabadalmak aránya – mondta a VDA elnöke.

A kétévente megrendezett IAA-n ezúttal 39 országból csaknem 1000 kiállító vesz részt, és több mint 50 autómárka újdonságait mutatják be. Kiemelkedő az elektromos meghajtású modellek és a városi terepjárók aránya.

Az Opel például három világpremiert is rendez, a frankfurti autószalonon mutatják be az Opel Insignia új “csúcsmodelljeit”, a GSi-t és a Country Tourert, valamint a Grandland X városi terepjárót. A Grandland X egyik különlegessége, hogy ez az első Opel-modell, amely plug-in-hybrid (konnektoros hibrid) változatban is kapható lesz – áll a társaság közleményében.

Több gyártó és márka az idén nem szerepel az IAA-n, köztük van a Fiat, a Peugeot, a Nissan és a Volvo, és az európai gyártók leginkább rettegett feltörekvő amerikai versenytársa, a Tesla.

Forrás: MTI

Felkapott hírek

Friss hírek

London beintett az Ubernek

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London pénteken közölte az amerikai székhelyű vállalat londoni érdekeltségével, hogy nem állít ki számára új szolgáltatási engedélyt, miután a cég jelenlegi jogosítványa szeptember 30-án lejár.

Read More »