Az európai autógyártók sorra veszik fel a kesztyűt a Teslával szemben

A hagyományos európai autógyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromos autók fejlesztésére, mivel piaci részesedést akarnak szerezni az amerikai Tesla által uralt térben.

„Világos, hogy a jövő az elektromos autóké. Mint több más gyártó, mi is azt tervezzük, hogy 2020-ra minden modellből tudunk majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinknek” – fogalmazott Ralf Speth, a Jaguar Land Rover vezérigazgatója.

Ennek egyik oka, hogy a Volkswagen-botrány miatt a dízelüzemű autók fokozatosan és globálisan háttérbe szorultak. Másik oka, hogy egyre több ország azt tervezi: száműzi az utakról a benzin- és a dízelüzemű autókat. (Pont a héten Kína állt elő az ötlettel.) Ezek együttesen pedig felgyorsították a gépkocsigyártókra nehezedő nyomást az elektromos alternatívák gyors fejlesztésére.

Mégis, nemcsak az autógyártóknak kell ezen munkálkodni. Egy másik vezető autóipari vállalat, a PSA Group elmondta a CNBC-nek, ezt a helyzetet „globális megközelítésből” kell szemlélni.

„Globális szinten kell elfogadnunk ezt a szükséges változást – amivel a PSA Group mellesleg teljesen egyetért –, nem csak a mobilitási eszközök szempontjából” – mondta Carlos Tavares, az autógyártó igazgatótanácsának elnöke.

„Előbb, mint bárki gondolná”

A Jaguar Land Rover vezére szerint a kormányok és az energiapiacok közötti együttműködés végül megkönnyíti majd az iparban felmerülő esetleges aggályokat. Több autógyártó ugyanis már korábban aggodalmát fejezte ki, hogy az infrastrukturális beruházások hiánya az elkövetkező években megakadályozhatja, vagy legalábbis nagyon lelassíthatja az elektromos autók forgalomba hozatalát.

„Teljesen biztos vagyok benne, hogy elektromos autók gyorsabban az utakra kerülnek, mint azt bárki gondolta volna, ezért az infrastruktúra kénytelen lesz felzárkózni” – tette hozzá Speth.

A hagyományos autógyártók, mint például a Jaguar Land Rover, a BMW és a Ford egyaránt felgyorsították terveiket az elektromos autók tömeggyártására, hogy ringbe szálljanak a Teslával.

A legfrissebb példák

A Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással: vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható. Tovább

Kapcsolódó cikkeink:

Az Audi kedden ismertette saját ambiciózus terveit, elmagyarázva, hogy az elkövetkező években új modelleket tervez a környezetbarát fogyasztók számára. A gyártó egy tiszta elektromos SUV-vel kezdi, ami Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke szerint „jó kiindulási pont” a márka számára.

„Aztán azt mondanám, hogy évente legalább egy járművet dobnánk piacra, így az elvárások alapján 2025-re az autóink 30-35 százaléka tiszta elektromos lesz, valamint természetesen a modellcsalád nagyobb lesz, mint valaha” – fogalmazott Stadler.

Az olyan luxusautók, mint a Bentley és a Porsche vezetői is kifejezték óhajukat, hogy csatlakozzanak az új elektromos járműőrülethez; a Porsche például 2020-ra tervez egy teljesen elektromos autót.

  • A felhasználóbarát kezelésről
Az elektromos járművek körüli felhajtás ellenére egyes autógyártók szkeptikusak abban, hogy a fogyasztók vajon azonnal tudják-e majd kezelni az ilyen autókat – különösen az akkumulátortörvény jelenlegi korlátozása miatt. Ez még azonban a jövő zenéje.

Korábban írtuk: Continental: az elektromos autók tömeges megjelenésére 2025 előtt nem kell számítani

Forrás: CNBC / Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

London beintett az Ubernek

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London pénteken közölte az amerikai székhelyű vállalat londoni érdekeltségével, hogy nem állít ki számára új szolgáltatási engedélyt, miután a cég jelenlegi jogosítványa szeptember 30-án lejár.

Read More »