Öt éven belül elektromos vagy hibrid verzió is lesz minden Mercedes-Benz modellből

A Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.

Dieter Zetsche, a Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással, vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható.

Zetsche nem beszélt arról a friss kínai elképzelésről, miszerint megtiltják a robbanómotoros autók gyártását és értékesítését, de úgy vélte, hogy eljött az idő, amikor már bízni kell a részben vagy teljes egészében elektromos meghajtású járművekben, mivel az akkumulátorok energiasűrűsége egyre nagyobb, miközben csökkennek a költségek.

A német Daimler konszern és kínai együttműködő partnere, a BAIC Motor Corporation 2020-ig 5 milliárd jüant (647 millió euró) fordít az elektromos autók gyártásához és az üzemeltetésükhöz szükséges infrastruktúra létrehozására. Az összegből a két cég közös vállalata, a Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) egy “háromjegyű millió eurós” összeget szán egy akkumulátorgyártó üzem építésére fordítani – jelentette be nemrég a Daimler. Bővebben…

A Daimler konszern már márciusban bejelentette, hogy több mint tíz új elektromos meghajtású jármű sorozatgyártását kezdi meg 2022-ig, a Smarttól kezdve a városi terepjáróig. Frank Lindenberg, a Mercedes-Benz pénzügyi igazgatója arra figyelmeztetett, hogy az elektromos autók értékesítéséből származó profit lényegesen alacsonyabb a hagyományos motorral felszerelt járművekhez képest. Az alacsony jövedelmezőség ellensúlyozására a Daimler azt a célt tűzte ki, hogy 2025-ig 4 milliárd eurót mentsen meg a költségek csökkentésével, köztük az állandó költségek és a tőkeberuházások lefaragásával.

Kapcsolódó cikkünk: Az elektromos autózás terjedésével az áramhálózatoknak is lesznek gondjaik

A Daimler nyereségrése jelenleg 10 százalék, de az átmeneti időszakban 8 és 10 százalék közé csökkenhet. Az augusztusban megjelent beszámolók szerint a Kínával kialakult politikai feszültség miatt jelentősen visszaestek az év első felében a dél-koreai autógyárak az autóipar jövedelmezőségi rangsorában, az élen a BMW és Daimler végzett.

A Mercedes arra számít, hogy 2025-re globális eladásainak 25 százalékát teszik majd ki az elektromos autók. Ekkorra az elektromos és a robbanómotoros autók ára valószínűleg egy szintre kerül, ami felgyorsíthatja az áttérést az elektromos járművekre. A költséges akkumulátorok miatt az elektromos autók jelenleg drágábbak hagyományos társaiknál.

Elektromos autókat gyártó cégekkel tárgyal a BP arról, hogy akkumulátortöltő állomásokat létesítene benzinkúthálózatánál – jelentette be Bob Dudley, a brit BP olajipari konszern vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek adott interjúban. A teljes cikket itt olvashatja

Forrás: MT/AFP/Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek

Berlin, 2017. november 20.
Angela Merkel német kancellár, a Kereszténydemokrata Unió (CDU) elnöke nyilatkozik Berlinben 2017. november 19-én, miután a Szabaddemokrata Párt (FDP) kivonult a tárgyalásokról, és ezzel kudarcba fulladtak a kormányalakítás céljával tartott négypárti koalíciós egyeztetések. (MTI/EPA/Christian Bruna)

Megbukott Angela Merkel koalíciós terve

Kudarcba fulladtak vasárnap késő este Berlinben az egyeztetések a CDU/CSU jobbközép pártszövetség, a liberális FDP és a Zöldek első közös kormányának megalakításáról, mert az FDP kivonult a tárgyalásokról. Ezután Angela Merkel kancellár hétfő hajnali sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy a tárgyalások kudarcáról tájékoztatja Frank-Walter Steinmeier államfőt.

Read More »