Tömegével tiltja be a kritikus médiumokat a venezuelai kormány

Az idén eddig már 49 rádió- és tévécsatorna adásától fosztotta meg Venezuela lakosságát az ország kormánya – adta hírül szombaton az ország legfőbb újságíró szervezete.

A bejelentés időszerűségét az adta, hogy két újabb, népszerű rádiócsatorna esett a kormány cenzúrájának áldozatául: nem hosszabbították meg működési engedélyüket és felszólították őket, hogy szüntessék be adásuk. A 49 média között 30 éves működési múltra visszatekintő rádiók is vannak, továbbá külföldi tévécsatornák – mondta Marco Ruiz, a Sajtómunkások Nemzeti Uniójának főtitkára.

“Nicolas Manduro miniszterelnök szisztematikusan meg akar fojtani minden olyan csatornát, amely helyt ad a vélemény szabadságának, a bírálatoknak, az elégedetlenségnek” – fogalmazott Ruiz.

A vélemények ellenőrzésének igen előrehaladott szakaszában vagyunk

– tette hozzá egy másik sajtószervezetnek, az Újságírók Nemzeti Kollégiumának főtitkára, Delvalle Canelón.

A két rádió mellett a héten két, előfizetéses venezuelai tévé műsorsugárzásának továbbítását is betiltatta a venezuelai kormány, mert kedvezőtlen híreket közöltek Venezueláról. Áprilisban egy kolumbiai és egy argentin csatorna járt hasonlóan, februárban pedig az amerikai CNN hírtévé spanyol nyelvű adása esett a cenzúra áldozatául. Utóbbit Manduro “háborús propagandával” vádolta.

  • Legutóbbi cikkeink a venezuelai helyzetről:

Forrás: MTI/AFP

Felkapott hírek

Friss hírek