A VW kiállt a dízelcsúcson született megállapodás mellett

A Volkswagen kiállt a dízelcsúcson született megállapodás eredményei mellett a német szövetségi környezetvédelmi miniszter kifogásaival szemben.

“A dízelcsúcson nagyon ésszerű kompromisszum született” – szögezte le a Volkswagen szóvivője a német dpa hírügynökség megkeresésére adott válaszában. “Késedelem nélkül megvalósítható utólagos módosításokban és az autók lecserélésének az ösztönzésében állapodtunk meg. Ehhez képest a széleskörűen alkalmazható hardver megoldások kifejlesztése és hatósági engedélyeztetése éveket venne igénybe” – mutatott rá.

A német szövetségi környezetvédelmi miniszter Barbara Hendricks szerdai nyilatkozatában környezetvédelmi szempontból elégtelennek nevezte a dízelcsúcson született megállapodást a dízelmotorok vezérlő szoftverének frissítéséről, és a régi dízelmotorok hardveres átalakítását követelte megoldásként. A szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint ugyanis közel hetven német város levegőjének nitrognén-oxid terhelése még a dízelautók szoftverfrissítése után is a megengedett érték felett fog maradni.

A Volkswagen szóvivője nyilatkozatában viszont hangsúlyozta, hogy a hardveres módosítás technikailag eleve csak az öreg dízelautóknak egy bizonyos hányadánál jöhetne szóba mint megoldás, és akkor is csak aránytalanul magas költségek mellett, ráadásul meglehetősen kétséges eredményekkel. (Ezt egyébként nemrég Gunnar Herrmann, a Ford németországi érdekeltségének igazgatója is kifogásolta.)

Ezzel szemben a dízelcsúcson az öreg dízelautókra adott roncsprémiumról született megállapodás a fenntartható mobilitást támogató környezetvédelmi alap kedvezményeivel együtt a levegő minőségét tartósan javítani képes eredményt hozhat már rövid- és középtávon is.

A szóvivő rámutatott egyúttal a Volkswagen konszern legújabb generációs motorjainak környezetvédelmi szempontból nehezen kifogásolható paramétereire is. Az ADAC autóklub mérései szerint a Volkswagen legújabb generációs belsőégésű motorjai mind emissziós, mint üzemanyag-fogyasztási szempontból a létező legjobbak közé tartoznak.

  • Kapcsolódó cikkeink:

MAN: nagy hiba lenne kiátkozni a dízelmotort

Óva int mindenkit a dízelmotor “kiátkozásától” a MAN teherautógyár üzemi tanácsának elnöke, a Volkswagen konszern felügyelőbizottságának a tagja, Saki Stimoniaris.

A dpa hírügynökségnek adott nyilatkozatában rámutatott: az Euro-6 normás határértékek 2013-as bevezetésével a tehergépjárművek nitrogén-oxid-kibocsátása 80 százalékkal csökkent, a szállópor-kibocsátás pedig szinte már nem is mérhető.

A dízeljárművek belvárosi kitiltása valóságos káoszt okozna – mondta, hiszen még a mentőautók sem közlekedhetnének. Németországban a “dízel” már az év szitokszavának számít és ebben a formában a dízelről magáról is csak Németországban alakult ki vita.

A Volkswagen leányvállalataként a MAN haszongépjármű gyár nagy erőfeszítéseket tesz az alternatív hajtási technológiák kifejlesztése terén. Még nagyon sok időnek el kell telnie azonban ahhoz, hogy egy negyven tonnás kamion elektromos hajtással el tudjon jutni például Münchenből Hamburgba. És ez nem csak járműtechnológiai, hanem infrastrukturális kérdés is. Nem beszélve arról, hogy maguknak a járműveknek is megfizethetőknek és gazdaságosan üzemeltethetőknek kell lenniük – fejtette ki a MAN üzemi tanácsának az elnöke.

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek

London beintett az Ubernek

A londoni tömegközlekedést irányító városházi szervezet, a Transport for London pénteken közölte az amerikai székhelyű vállalat londoni érdekeltségével, hogy nem állít ki számára új szolgáltatási engedélyt, miután a cég jelenlegi jogosítványa szeptember 30-án lejár.

Read More »