Volkswagen: irreális a robbanómotorok gyors leváltása

Irreálisnak tartja a Volkswagen AG személyzeti igazgatója a belsőégésű motorok mihamarabbi leváltását szorgalmazó politikai törekvést. Végső soron úgyis a felhasználók döntik el, hogy az elektromos mobilitás megfelel-e egyáltalán hétköznapi szükségleteiknek.

Karlheinz Blessing, a Braunschweiger Zeitung lapnak adott interjúban elmondta: a legjobb esetben is évtizedeket venne igénybe az átállás a belsőégésű motorokról az elektromos hajtásra.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a villanymotor a belsőégésű motornál lényegesen egyszerűbb szerkezet, így szakértői becslések szerint egy elektromos autót akár 40-50 százalékkal rövidebb idő alatt is elő lehet állítani, ami a munkahelyek csökkenésével járhat. Így hosszú időbe telhet szavai szerint a munkahelyek csökkenésének társadalmi következményeit is figyelembe vevő, azt kezelő technológiai átállás.

A belsőégésű motorok gyors kivezetéséről megindult politikai vitának “nincs sok köze a realitásokhoz” – mutatott rá a Volkswagen konszern igazgatóságának a tagja a lapinterjúban. Végső soron úgyis a felhasználók döntik el, hogy az elektromos mobilitás megfelel-e egyáltalán hétköznapi szükségleteiknek.

Hasonló megállapításra jutott az Aral benzinkúthálózat friss kutatása is, mely szerint a tisztán elektromos autók egyelőre csak egy szűk piaci szegmensben értékesíthetőek, így korai lenne az összes benzinkútnál elektromos töltést biztosítani.

A számokból tisztán látható, hogy a dízelbotrány ugyan visszavetette a dízelautók iránti keresletet, de ez inkább a benzines és a hibrid autókat hozta helyzetbe, nem pedig az eletromos autók értékesítésén lendített nagyot.

A benzines és hibrid autók nyertek a dízelbotrányon

Nagy-Britannia már bejelentette, hogy 2040-től már nem lehet majd új benzines vagy dízelautókat értékesíteni a szigetországban, Norvégia 2025-re, India 2030-ra tűzte ki az értékesítési stop határidejét, a német Zöldek szintén 2030-ra követelik a belsőégésű motorok értékesítésének a leállítását.

Herbert Diess, a VW márkaigazgatója 2020-ra teszi az elektromos mobilitás széleskörű elterjedését lehetővé tévő technológiai áttörést. A Volkswagen konszern 2025-re készül évi egymillió elektromos autó gyártására, és a tervek szerint addigra már harminc elektromos és hibrid modell lesz a kínálatában. Tavaly a Volkswagen 10,3 millió autót értékesített.

Forrás: MTI/dpa

Felkapott hírek

Friss hírek