Ford: nem kivitelezhető a hardver-átalakítás idősebb dízelmotorokon

Nem tartja kivitelezhető elgondolásnak az idősebb dízelmotorok utólagos hardver-átalakítását Gunnar Herrmann, a Ford németországi érdekeltségének igazgatója.

Idősebb autók esetében ennek egész egyszerűen nincs értelme és nem csak gazdaságossági szempontból – jelentette ki a Handelsblatt lapnak adott interjúban, megjegyezve, hogy akkor már sokkal több értelme lenne egész egyszerűen kivonni a forgalomból a korosabb dízel autókat.

Az Automobilwoche lapnak Gunnar Herrmann egy “nyitott szívműtét” bonyolultságához hasonlította a szükséges hardver-átalakítást, ugyanis a legapróbb alkatrészeket is most kellene kifejleszteni, tesztelni és engedélyeztetni hozzá. Ezt pedig egész egyszerűen nem lehet a márkakereskedői és márkaszerviz hálózat bevonásával véghezvinni – mondta. “Az a sokat emlegetett, egyenként 1500 eurós átalakítási költség semmire sem lenne elegendő” – szögezte le.

A szerdán megrendezett német dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítésében állapodtak meg a német szövetségi és tartományi kormányzatok képviselői az autóipari vezetőkkel. A környezetvédő és fogyasztóvédő szervezetek azonban a szoftveres megoldást nem tartják elegendőnek és az idősebb dízelautók utólagos hardveres átalakítását követelik.

Kapcsolódó cikkünk: Dízelbotrány: ingyenes szoftverfrissítéssel próbálnak javítani a helyzeten

Forrás: MTI/APA/AFP

Felkapott hírek

Friss hírek

Szkopje, 2018. január 18.
Radmila Sekerinska macedón védelmi miniszter (b) üdvözli Jens Stoltenberg NATO-főtitkárt Szkopjéban 2018. január 18-án. Stoltenberg kétnapos látogatásra érkezett Macedóniába. (MTI/EPA/Tomislav Georgiev)

Macedónia a NATO-tagságot sürgeti

Gjorge Ivanov macedón elnök azt kérte Jens Stoltenberg NATO-főtitkártól csütörtökön Szkopjéban, hogy Macedónia végre kapja meg a régóta "megérdemelt" NATO-tagságot. Stoltenberg szerint azonban a csatlakozás előtt Macedóniának rendeznie kell a több, mint két évtizedes névvitáját Athénnal.

Read More »