Ford: nem kivitelezhető a hardver-átalakítás idősebb dízelmotorokon

Nem tartja kivitelezhető elgondolásnak az idősebb dízelmotorok utólagos hardver-átalakítását Gunnar Herrmann, a Ford németországi érdekeltségének igazgatója.

Idősebb autók esetében ennek egész egyszerűen nincs értelme és nem csak gazdaságossági szempontból – jelentette ki a Handelsblatt lapnak adott interjúban, megjegyezve, hogy akkor már sokkal több értelme lenne egész egyszerűen kivonni a forgalomból a korosabb dízel autókat.

Az Automobilwoche lapnak Gunnar Herrmann egy “nyitott szívműtét” bonyolultságához hasonlította a szükséges hardver-átalakítást, ugyanis a legapróbb alkatrészeket is most kellene kifejleszteni, tesztelni és engedélyeztetni hozzá. Ezt pedig egész egyszerűen nem lehet a márkakereskedői és márkaszerviz hálózat bevonásával véghezvinni – mondta. “Az a sokat emlegetett, egyenként 1500 eurós átalakítási költség semmire sem lenne elegendő” – szögezte le.

A szerdán megrendezett német dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítésében állapodtak meg a német szövetségi és tartományi kormányzatok képviselői az autóipari vezetőkkel. A környezetvédő és fogyasztóvédő szervezetek azonban a szoftveres megoldást nem tartják elegendőnek és az idősebb dízelautók utólagos hardveres átalakítását követelik.

Kapcsolódó cikkünk: Dízelbotrány: ingyenes szoftverfrissítéssel próbálnak javítani a helyzeten

Forrás: MTI/APA/AFP

Felkapott hírek

Friss hírek

CSA

Virágzik a cseh légiipar

Erőteljesen bővült a két cseh légitársaság, a CSA és a Travel Service utasforgalma az első fél évben - az európai légi közlekedés 8,8 százalékos utasszámnövekedését jelentősen meghaladva, kétszámjegyű növekedést értek el.

Read More »