A fapados Air Arabia profitálhat az Öböl menti válságból

A helyi rivális bonyodalma haladékot hozhat az Air Arabiának, amely a legrosszabb teljesítményt nyújtja idén a legjelentősebb feltörekvő légitársaságok közül.

Míg az Egyesült Arab Emírségek egyetlen fapados szállítója idén eddig 20 százalékot bukott, a dolgok kedvezőbbek lehetnek az év második felében, állítják az elemzők. A vállalat ugyanis most több utast vonzhat azokon az útvonalakon, melyeket mindaddig a Qatar Airways- fedett le, míg múlt hónapban gazdasági blokád alá nem vonták Katart, ezáltal pedig kitiltották a légitársaság gépeit a szomszédos országok légteréből.

„A Qatar Airways jelenlegi kényszerhelyzete segít növelni az utasforgalmat és a terhelési tényezőket” – mondta Amine Wafy, a dubai Renaissance Capital méltányosság elemzője. Az Air Arabia közel teljes kapacitással működik Szaúd-Arábiába, továbbá a vállalat több gépet is üzemeltethet a jövőben a vártnál, így ellensúlyozva az elvesztett kapacitást a katari piacon.

Bár a sardzsai székhelyű vállalat rövid távú járatokra szakosodott, a Qatar Airways pedig hosszú távú, nagyméretű operátorként működik, van némi átfedés. Az Air Arabia 13 várost szolgál ki Szaúd-Arábiában, beleértve olyan kulcsfontosságú célállomásokat, mint Dzsidda és a Dammám, amelyek a Frost & Sullivan tanácsadó cég szerint benne vannak az ország tíz legforgalmasabb városában. A tilalom június 5-ei hatályba lépése óta a nagyobb fuvarozónak 880, a királyságba induló járatot kellett törölnie.

Az Air Arabia idén nagyon küzdött azért, hogy – többletkapacitás és alacsonyabb díjak mellett – növekedést érjen el. Ehhez hozzájöttek az alacsony olajárak a Közel-Keleten, ahol az árucikk kulcsfontosságú export. A társaság így a legnagyobb vesztes a fejlődő gazdaságok 22 légitársasága között.

A Bloomberg elemzői szerint a dolgok előbb valószínűleg rosszabbra fordulnak, mielőtt javulnának.  A légitársaság nyeresége várhatóan 25 százalékkal csökken a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest. Ez lényegesen rosszabb az első három hónap 10 százalékos eséséhez képest. Ha azonban marad a Qatar Airways kedvezőtlen helyzete, akkor innen már csak felfelé vezet az út.

„Az Air Arabia flottája képes járatokat indítani minden olyan célállomásra, amely pillanatnyilag nem haladja meg az öt órás repülési időt” – mondta Mark Martin, a Martin Consulting vezetője.

  • Korábban írtuk:

Forrás: Bloomberg

Felkapott hírek

Friss hírek

Angela Merkel német kancellár (j) és Sebastian Kurz osztrák kancellár sajtóértekezletet tart a berlini kancellári hivatalban 2018. január 17-én. (MTI/EPA/Clemens Bilan)

Összecsapott Merkel és Kurz menekültügyben

A német és az osztrák kormány egyetért abban, hogy a migrációs válság megoldásához elengedhetetlen az uniós külső határ védelme és a menekültek támogatása helyben, a hazájuk közelében, a menekültek EU-n belüli elosztását szabályozó kvóták ügyét viszont eltérően ítélik meg.

Read More »
brexit_640

Juncker tárt karokkal várja vissza a briteket az EU-ba

Nem lehet akadálya, hogy az Egyesült Királyság végül tagja maradjon az Európai Uniónak, amennyiben a britek esetleg meggondolják magukat - jelentette ki szerdán Strasbourgban Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke, hozzáfűzve, ha nem is így történik, szeretné, hogy a szigetország egyszer visszatérjen az EU-ba.

Read More »