A Boeing lett a párizsi légiszalon nyertese, sikeres a 737-es új verziója

A nagy repülőgépgyártók 120 milliárd dollárt meghaladó értékben adtak el repülőgépeket a Paris Air Show négy kereskedelmi napján – derül ki a társaságok által csütörtökön közölt adatokból.

A legtöbb repülőgépet, 571-et az amerikai Boeing értékesítette az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint. A társaság Párizsban jelentette be, hogy legsikeresebb keskenytörzsű gépéből, a 737-esből az eddiginél nagyobb, 230 székes verziót is készít MAX 10 néven – csak erre az egy típusra 250 rendelés érkezett, a Boeing által értékesített gépek listaáron számolt értéke 75 milliárd dollár.

Fő riválisuk, a toulouse-i székhelyű Airbus nem tudta megközelíteni a Boeing értékesítési darabszámait, bár a francia-német vezetésű társaság is jelentett be új gépet: a világ legnagyobb utasszállítóját, az A380-ast modernizálják és bővítik a kapacitásait – erre a típusra viszont egyetlen megrendelés sem érkezett.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Az európai gyártó tájékoztatása szerint 326 repülőgépet adott el 40 milliárd dollár értékben. A legsikeresebb a keskenytörzsű A320-as család volt, amelynek különböző variánsaiból 306 talált gazdára 34 milliárd dollár listaáron számolt piaci értéken.

A Boeingnek ezzel sikerült közelítenie az Airbust a keskenytörzsű piacon, mivel az Airbus az A320neo típusokból már ötezer feletti példányt adott el, míg a Boeing a 737 MAX-család tagjaiból 3600 példányra talált vevőt.

Az Airbus értékesítési főnöke, John Leahy a Paris Air Show-n, egyelőre pontos dátum nélkül, megerősítette visszavonulási szándékát, miután két évtized alatt 1700 milliárd dollárnyi megrendelést hozott össze a cégnek.

A Boeinggel szemben elismerte pillanatnyi vereségüket, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a biztos megrendelések tekintetében közel azonos számot ért el a két gyártó, csak a kevésbé kötött – előrendelésnek tekinthető – üzleteket is figyelembe véve tudott elhúzni a Boeing.

A regionális gépek piacán kiegyenlítettebb volt a verseny, a brazil Embraer tájékoztatása szerint 51 regionális és business gépet értékesített 3 milliárd dollár értékben, míg a kanadai Bombardier 52 turbólégcsavaros Q400-as gépre talált vevőt, az üzlet piaci értéke 1,7 milliárd dollár.

A Bombardier közben elkezdte felfelé bővíteni kínálatát, új C-szériás gépei már akár 160 férőhelyesre is konfigurálhatóak, így már közvetlen konkurenciát jelentenenek a kisebb Airbus és Boeing gépeknek is. A kanadai cég árképzése is meglehetősen agresszív, legutóbb az amerikai Delta Airlines-nak adtak el 75 darab gépet 75%-os kedvezménnyel, amiért a Boeing be is panaszolta konkurensét, azt állítva, hogy állami támogatások segítségével, mesterségesen tartják ilyen alacsonyan áraikat.

  • További cikkeink a témában:

Forrás: MTI/Bloomberg/Kitekintő

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »