Újságokban kampányol a Facebook a kamuhírek ellen

Vészesen közeledik a június 8-ai előrehozott választás Nagy-Britanniában, ezért a Facebook offline kampányt indított annak érdekében, hogy figyelmeztesse a felhasználókat a hamis hírek veszélyeire.

A Facebookra a tavalyi amerikai elnökválasztás során megjelent álhírek után hatalmas nyomás nehezedett, mikor rengeteg pontatlan és elferdített információt osztottak meg rajta és más közösségi médiaplatformokon.

A vállalat ezért most, a Nagy-Britanniában tartott június 8-i parlamenti választások előtt figyelmeztette az ország felhasználóit, hogy legyenek szkeptikusak a hihetetlennek tűnő hírekkel szemben, és minden esetben ellenőrizzék a forrást, mielőtt közzéteszik az adott információt az interneten. A közösségi médiaóriás továbbá közölte, hogy minden hamis profilt törölni fog, valamint igyekszik blokkolni azokat a posztokat, melyeknek kétes a valóságalapjuk.

“Új módszereket fejlesztettünk ki azoknak a kamuprofiloknak az azonosítására és eltávolítására, amelyek hamis híreket terjeszthetnek el” – mondta Simon Milner, a Facebook brit politikai igazgatója.

  • Szigorúbb kiberbiztonság
A Facebook nemrég bejelentette, hogy szigorítja a kiberbiztonsági előírásokat annak érdekében, hogy megakadályozza a kormányzatokat és a szervezett csoportokat hamis információk terjesztésében vagy a közösségi oldalon zajló viták manipulálásában.

A dokumentum szerint a Facebooknak bizonyítéka ugyan nincs arra, hogy fiókjait feltörték volna, de többször előfordult, hogy észleltek és nyomon követtek erre irányuló kísérleteket. Egyes kormányok és szervezetek kifejezetten politikai célok érdekében – kifinomult módszereket alkalmazva – rendszeresen félrevezető és hamis információkat tettek közzé a közösségi oldalon. Bővebben

A Facebook kiberbiztonsági szakemberei szerint ezek az erőfeszítések jóval túlmentek a “hamis hírek” terjesztésén: álfiókokat hoztak létre, célzott adatgyűjtés végeztek. Franciaországban például az elnökválasztás előtt mintegy 30 ezer felhasználói fiókot zártak be ilyen okok miatt.

A vállalat ezt megelőzendő igyekszik felkészíteni a brit választókat a hasonló esetekre: több újságban megjelent ugyanis a “Tippek a hamis hírek feltárására” című hirdetés, melyben tíz módszert sorolnak fel a hamis hírek felismerésére, beleértve az URL tüzetes vizsgálatát, a forráskutatást, a szokatlan formázást és a fénykép hitelességét.

A Facebook elmondta, hogy már most lépéseket tett a több tízezer hamis profil ellen Nagy-Britanniában, miután meghatározta a tevékenységük mintáit, például azt, hogy ugyanazt a tartalmat ismételten közzétették-e.

“Ezekkel a változásokkal arra számítunk, hogy csökkenteni fogjuk a nem autentikus tevékenységek során keletkező anyagok terjedését is, beleértve a spameket, téves információkat vagy más megtévesztő tartalmat, amelyet gyakran a kamu felhasználók alkotói osztanak meg” – mondta a cég szóvivője.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / Kitekintő

Felkapott hírek

Friss hírek