Az amerikaiak egyre inkább a hitelkártyák megszállottjai

A CreditCards.com legfrissebb felmérése kimutatta, hogy az amerikai emberek annyira szeretik a hitelkártyáikat, hogy még a legapróbb vásárlásokhoz is azokat használják.

A kártyahasználók 17 százaléka mondta, hogy akár 5 dollárnál kisebb értékű vásárlás esetén is rendszeresen ilyen módon fizet. Ez az arány tavaly még legfeljebb 11 százalék volt.

A nagy recesszió következtében kialakult szünet után a hitelkártyákat ma már ismét egyre nagyobb rendszerességgel használják. A Federal Reserve például arról számolt be a múlt héten, hogy a kollektív hitelkártya-tartozás az Egyesült Államokban elérte az egybillió dollárt.

A Fed kimutatta, hogy míg 2008 óta emelkedtek a hitelkártya-tartozások a 60 évnél idősebbek körében, addig az 59 évesek vagy annál fiatalabbak esetében csökkentek. Az amerikai jegybank azzal magyarázza a jelenséget, hogy a hitelezési standardok szigorodtak a recesszió óta, valamint az idősebbek körében több emberre mondták rá, hogy hitelképes.

Matt Schulz, a CreditCards.com vezető iparági elemzője szerint nem egy rossz dolog, hogy a fogyasztók a kis összegű vásárlásaikat hitelkártyával intézik, mivel így valószínűbb, hogy minden hónapban ki tudják egyenlíteni tartozásukat. Ez aztán pénzügyi biztonságot ad nekik, ami miatt optimistának érezhetik magukat a jövőjükkel kapcsolatban.

„Továbbá ugyebár ha használod a hitelkártyádat, ezekből a kis vásárlásokból egy rakás jutalompontra is szert tehetsz az év során, amelyek által sok helyen olcsóbban vásárolhatsz. Ez pedig nagy húzóerő azoknak, akik a jutalomra hajtanak” – tette hozzá Schulz.

Valóban, több „elit” hitelkártya-kibocsátó pénzvisszafizetést és különböző kedvezményeket ajánl a költések fejében. Az Amazon például idén vezetett be Prime-tagjai számára egy új hitelkártyát, amellyel minden egyes vásárlás esetén 5 százalékot visszakapnak a végösszegből. A Prime-tagság egyébként 99 dollárba kerül évente.

Néhány kiskereskedő azonban nem engedélyezi a hitelkártyával történő fizetést egy bizonyos összeg alatt, hogy ne kelljen tranzakciós díjat fizetniük a néhány dolláros vásárlások miatt.

A hitelkártyák térnyerésének ellenére azonban még mindig a készpénzes és a bankkártyás fizetési módok állnak az első helyen, ha kisebb összegű vásárlásokról beszélünk. A megkérdezettek 24 százaléka bankkártyát használ, míg 55 százalékuk készpénzzel fizet ilyen esetekben.

Forrás: Marketwatch

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »